Toon posts:

.htaccess beveiliging zorgt voor 404

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een map met een login / pass beschermen met .htaccess. Normaal gesproken is dit geen enkel probleem maar op een of andere manier wordt nu een 404 gegenereert wanneer de .htaccess en pass zijn geupload.

Dit is het .htaccess bestand in url/restrictedarea/. Het path e.d. is geheel correct.

Dit is het htcaccess file dat ik gebruik
#BEGIN RestrictedArea
AuthName "Afgeschermd"
AuthType Basic
AuthUserFile /path/restrictedarea/.htpasswd
Require valid-user
#END RestrictedArea

In de root staat echter ook een ander .htaccess bestand. Deze is gegenereert door Wordpress tijdens de installatie. Het lijkt me sterk dat deze er iets mee te maken heeft maar ik zal hem toch plaatsen.

# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>
# END WordPress

De bedoeling is dat ik wanneer ik rechstreeks naar url/restrictedarea/ surf ik gewoon het gebruikelijke pop-upje krijg met username / pass om toegang te krijgen. Ik krijg echter een 404 pagina (pagina kan niet gevonden worden). Zodra ik de htaccess verwijder in de map /restrictedarea/ krijg ik weer gewoon de pagina's in die map.

Ik heb naar een aantal htaccess tutorials gekeken maar kan eigenlijk geen fout ontdekken in beide bestanden.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 15:14

deadinspace

The what goes where now?

Zijn de permissies op de .htaccess files in orde?

Verwijderd

Topicstarter
Allen staan op 644

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is dan geen 404 maar een andere error. Wat staat er onder? Zet ie's nutteloze 'vriendelijk errors' eens uit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Kun je mij vertellen waar ik deze uit kan schakelen? Ik heb overigens ook Firefox en Opera geinstalleerd maar krijg overal exact dezelfde melding. Wanneer ik overigens het door mij geuploade 404 document verwijder, wordt de index geladen, zonder forward.

Als ik overigens de htaccess in de root verwijder (gegenereert door WP) dan werkt het zonder enige problemen, echter dan werken de url's niet meer zoals ik ze nodig heb.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 13:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de webhoster (site5.com) wordt bij hen alle htacces uit de root ook in de subdirectories gelezen. Wanneer de bezoeker dus naar de met het password beschermde map gaat wordt eerst de bekeken. Daar gaat het klaarblijkelijk ergens fout.

Zijn er nog mensen met ideeen?

Verwijderd

Het kan wezen dat er voor de map waar jij je htaccess file heb staan nog een de volgende regel moet toevoegen.

code:
1
DirectoryIndex index.php index.html

Deze zorgt er voor dat als de map wordt benaderd zonder bestandsnaam index.php eerst wordt geopenend. (Dit betekent wel dat DirectoryIndex niet in de default is opgegeven.)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 09:17:
Het kan wezen dat er voor de map waar jij je htaccess file heb staan nog een de volgende regel moet toevoegen.

code:
1
DirectoryIndex index.php index.html

Deze zorgt er voor dat als de map wordt benaderd zonder bestandsnaam index.php eerst wordt geopenend. (Dit betekent wel dat DirectoryIndex niet in de default is opgegeven.)
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Ik heb twee htaccess files, één(1) in de root en één(2) in de protected. Bij httaccess(2) moet hij (1) overslaan wanneer hij start met lezen. Is er een mogelijkheid dit voor elkaar te krijgen?
Pagina: 1