verbindingsproblemen met nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Vanmorgen heb ik mijn router (Linksys WRT54GL) gekregen, waarmee ik mn verbinding met een andere vaste computer en mn laptop wil delen. Ik krijg de verbinding echter niet tot stand. De laptop ziet het netwerk wel, maar kan niet verbinden. Aangezien ik al een uur probeer de boel voor elkaar te krijgen en het nog steeds niet lukt, leek het me beter jullie te vragen, voordat ik mn geduld verlies.

Mijn internetverbinding krijg ik van Chello (classic). Via DHCP noch Static-IP kan ik een verbinding krijgen, niet via easy-setup, niet via de web based interface.

Heeft iemand een idee of hetzelfde probleem gehad? Ik ben inmiddels door mn creativiteit heen.

Verwijderd

Wat geeft je ipconfig /all
Als je eerst de easy setup hebt geprobeerd, dan kun je het beste de router weer resetten naar default.
De vaste computer gaat wel goed?
laptop draad of draadloos?

• theroman
Na de setup heb ik idd gereset. Zowel de pc als de laptop (draadloos) kunnen niet verbinden.

Edit:

Na nogmaals proberen heb ik via DHCP + mac-adress duplicatie wel een verbinding, maar internetten gaat nog steeds niet. Ik krijg nl. een scherm van Chello, waar ik een SID/pwd moet invoeren. Als ik echter via mn modem direct naar mn pc verbindt, heb ik gewoon internet. Daarom is mijn vraag nu hoe ik dat scherm kan omzeilen.

[ Voor 65% gewijzigd door theroman op 28-07-2006 13:01 ]

• theroman
Nou, ik heb het eindelijk opgelost. Ik moest alleen het MAC-adress dupliceren voordat ik het modem aansloot.