Toon posts:

Coax versterker lengte kabels

Pagina: 1
Acties:
  • 4.105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op zolder een tv staan die ruis vertoond ivm lengte kabels en teveel splitters etc. Nu wil ik na het hoofdpunt een Hirschmann versterker hangen, maar weet niet hoe lang de kabels mogen zijn. De tv die het verste wegstaat staat ong 20 meter verderop. Er staan 3 tvs in huis, waarvan er 1 vlak bij het hoofdpunt staat (goed beeld) en de 2e staat er ong 8 meter vanaf (ook goed beeld).

Ik heb de Hirschmann ZVA 134 gevonden deze is 2 x output (2 x 6 Db), maar zou dit genoeg zijn om het signaal dermate te versterken dat de TV op zolder ook goed beeld geeft. Ik heb vrij dikke kabels gebruikt en ga alle connectoren nog vervangen door goede metalen.

Verwijderd

Als je goede coax kabel gebruikt zoals bv Hirschmann koka 799 en afgeschermde stekkers dan zijn lengtes van bv 25-30 meter geen enkel probleem

Vermijd de witte plastic stekkers van de bouwmarkt, deze geven alleen maar problemen.

Ik zou van Hirschmann een versterker nemen met een ingebouwde multitab(splitter), bv de RH-GHV20M ipv alleen een verserker.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:09:
Als je goede coax kabel gebruikt zoals bv Hirschmann koka 799 en afgeschermde stekkers dan zijn lengtes van bv 25-30 meter geen enkel probleem

Vermijd de witte plastic stekkers van de bouwmarkt, deze geven alleen maar problemen.

Ik zou van Hirschmann een versterker nemen met een ingebouwde multitab(splitter), bv de RH-GHV20M ipv alleen een verserker.
Ik heb geen Hirschmann bekabeling helaas, dit is ook niet echt een optie aangezien alle kabels ingebouwd en weggewerkt zijn door muren/plafonds en alle ellende. De kabels die er liggen zijn vrij dik (iig niet de allergoedkoopste dunne rommel)

Ik ga zoiezo alle connectoren vervangen door goede connectoren. + een versterkertje plaatsen. Ik zou alleen graag willen weten of 6 dB genoeg is ..... Op versch forums lees ik dat 5-6 dB meestal voldoende is.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 11:10
Hirschmann heeft op hun website ook een PDF staan met een hoop informatie over kabels, lengtes en splitsen van het signaal.

Inclusief een stukje over kabellengtes en versterkers, eigenlijk verplicht leesvoer :) Het handboek is hier te vinden.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Topicstarter
Jiriki schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:26:
Hirschmann heeft op hun website ook een PDF staan met een hoop informatie over kabels, lengtes en splitsen van het signaal.

Inclusief een stukje over kabellengtes en versterkers, eigenlijk verplicht leesvoer :) Het handboek is hier te vinden.
Dat is verrekkes handig! ik ga morgen een ZVA 134 van Hirschmann halen incl goede connectoren, kijken of dat scheelt.