[XP] Remote desktop ene gebruiker wel, andere niet

Pagina: 1
Acties:
  • 763 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik zit hier met een heel raar probleem, even een scenario omschrijving:

1x Windows 2003 SBS
8x Windows XP clients
Active directory

Alles werkt prima, ik wil echter voor begeleiding via extern bureaublad verbinding kunnen maken met een pc waar ik vervolgens met de gebruikersnaam en wachtwoord van de desbetreffende gebruiker in kan loggen.

Voorbeeld: Ik heb 2 accounts, bram en hidde. Met de account bram mag ik via remote desktop op PC01 inloggen. Maar zodra ik probeer met de account hidde in te loggen krijg ik de volgende melding:

Het lokale beleid van dit systeem staat u niet toe om u interactief aan te melden.

Nu zou je denken dat het gaat om de lokale gebruikers, maar dit zou toch niet mogen met een Active Directory? In de AD hebben de accounts exact dezelfde rechten.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem kan tackelen?

Verwijderd

Maak eens een gebruiker aan met de naam Hidde op PC01. Je zal zien dat het dan wel lukt.
je moet namelijk lokaal ook aangeven dat een andere gebruiker op brams pc mag inloggen, dit staat los van AD\domein

dit doe ik vaak via rechtermuisknop Deze Computer en dan naar Beheren. Gebruikers --> rechtermuisknop Nieuwe toevoegen. (hier kun je ook aangeven dat hij Lid van : externe gebruikers moet zijn.

Check ook even of Hidde mag inloggen extern. Rechtermuisknop Deze Computer, Eigenschappen --> Verbindingen van Buitenaf --> Externe gebruikers selecteren. Voeg hier Hidde aan toe.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 11:34 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Thanks man, ik ga het zo dadelijk proberen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daar heeft SBS trouwens aparte Security Groups voor, die kun je ook op de werkstations in het SBS domain toevoegen.
Scheelt een stuk in het beheer, dan hoef je maar op één plek wijzigingen aan te brengen (je AD).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Heeft de account die niet in wil inloggen wel een wachtwoord ingesteld ?
Dat is namenlijk een vereiste met remote desktop..

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03 15:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

volgens mij is het niet zozeer dat gebruiker Hidde niet mag inloggen omdat er niet een lokale account bestaat, echter er bestaat nog geen profiel voor hidde. Log eens lokaal in met Hidde op PC01 en probeer het daarna eens op afstand (zonder dat Bram ingelogd is)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

je hoeft geen user aan te maken op je server...

op pc01:

deze computer - eigenschappen - verbinding van buitenaf:

2e vinkje zal aanstaan (gebruikers mogen een externe ...)
klik dan op externe gebruikers selecteren en zorg dat hilde daar ook tussen staat.
Thats it.

edit: alleen dan weer jammer dat dat hierboven ook stond :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2006 15:40 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sbs=domaincontroller. maw: domain users mogen hier niet zomaar 'lokaal' op inloggen

log on localy recht geven en voila

check dit ook even: http://support.microsoft.com/kb/841188/en-us

[ Voor 26% gewijzigd door Zwelgje op 29-07-2006 16:25 ]

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1