Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rijervaringen Opel Vectra C V6?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.071 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14
Heeft iemand rij ervaring met de opel vectra model 2002-2004.

Ik ben met name benieuwd naar de ervaringen (verschillen) tussen de 3.2 V6 en de 2.0 turbo benzine, en de 3.0 V6 diesel van opel.

Ik wil misschien binnenkort gaan kijken voor een leuke 2dehands Vectra, alleen twijfel tussen de motoren, de 3.2 V6 benzine is natuurlijk het top model, alleen de 2.0 turbo is waarschijnlijk een stuk flexibler door meer kracht onderin.

De 3.0 V6 diesel schijnt ook een toppertje te zijn, mooi stil en een mooie actieradius.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, ik heb al veel gezocht op allerlei sites alleen nog geen echte vergelijking tussen deze 3 gevonden.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Misschien heb je wat aan de Autoweek tests:
http://www.autoweek.nl/au...erk=Opel&serienaam=Vectra

Verder kun je in de Carbase de 3 auto's vergelijken qua specs.

[ Voor 23% gewijzigd door André op 28-07-2006 11:00 ]

• FFF
André schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:00:
Misschien heb je wat aan de Autoweek tests:
http://www.autoweek.nl/au...erk=Opel&serienaam=Vectra

Verder kun je in de Carbase de 3 auto's vergelijken qua specs.
Dankje maar die had ik al uitgeplozen, helaas staan er geen tussen acceleraties etc bij.
Natuurlijk brandstofgebruik en dat soort dingen heb ik allemaal wel bekeken.

Tevens ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met de tuningsmogelijkheden. (die verder gaan dan chiptuning) Bijvoorbeeld irmscher heeft een compressor voor de 3.2 V6, echter zijn hun er wel heel duur mee.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 21:24

JdM

Humbled

Hoe kom je erbij dat die 2 liter turbo meer kracht onderin heeft? Ooit van een turbogat gehoord?

Verwijderd

2.0 turbo benzine gts... 2004
ervaringen ja.. mn vader heeft hem (ik rij er vaker in haha) en ik moet zeggen ik rij redelijk veel sinds mijn nieuwe werk in verschillende autos en ik vind hem er zeker bovenuitschieten.. ben er afgelopen week nog mee naar praag gereden en lekker blazen kan die prima.. maarja ik ben 19 dus echt veel advies erover kan ik je niet geven alleen dat ik hem super top vind.

• FFF
JdM schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:19:
Hoe kom je erbij dat die 2 liter turbo meer kracht onderin heeft? Ooit van een turbogat gehoord?
Pakt zijn maximale vermogen veel lager dan een non-turbo moter, natuurlijk zit er een beetje een turbo gat in, maar in de vectra is hij heel anders afgesteld. Niet voor niets heeft het blok in de vectra maar 175 pk, ipv bijvoorbeeld 240 in de astra OPC.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 21:24

JdM

Humbled

FFF schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:28:
[...]

Pakt zijn maximale vermogen veel lager dan een non-turbo moter, natuurlijk zit er een beetje een turbo gat in, maar in de vectra is hij heel anders afgesteld. Niet voor niets heeft het blok in de vectra maar 175 pk, ipv bijvoorbeeld 240 in de astra OPC.
Ik ben geen Opel-kenner, maar het lijkt me sterk dat dat alleen door de afstelling komt.

Als je kracht onderin wilt moet je de diesel nemen, je bent nog steeds 3 totaal verschillende motoren met elkaar aan het vergelijken.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Ik denk dat de V6's een stuk betrouwbaarder zijn dan de turbo... meestal krijg je daar na een aantallen jaren (vaak blazen) problemen mee.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bigfoot schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:51:
Ik denk dat de V6's een stuk betrouwbaarder zijn dan de turbo... meestal krijg je daar na een aantallen jaren (vaak blazen) problemen mee.
Tja, de turbo gaat ook niet eeuwig mee. Zeker niet met dat toerental wat die draaien. 100 000 tot 350 000 toeren per minuut.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• FFF
JdM schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:32:
[...]
Als je kracht onderin wilt moet je de diesel nemen, je bent nog steeds 3 totaal verschillende motoren met elkaar aan het vergelijken.
Ja hier ligt ook het moeilijke ze hebben allemaal voordelen. De 2.0 turbo het minste denk ik.

De 3.0 diesel kost een klein vermogen aan wegenbelasting, maar wel extreem veel koppel en een stille moter.

De 3.2 Is de sterkste, 2 sec sneller op de 100 volgens de specs. echter een actie radius van rond de 600 km, in tegenstelling tot de dikke 1000 van de diesel.

Verder kan de diesel er met een simpele chiptuning ook al 200pk uit halen. (ben alleen benieuwd of hij dan nog net zo lekker loopt.)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:32
dan zou ik het af laten hangen van het verwachtte kilometrage :)

• FFF
418O2 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:13:
dan zou ik het af laten hangen van het verwachtte kilometrage :)
Het komst niet op een paar tientjes. Ik rij tussen de 10k en de 15k per jaar waarschijnlijk. In de toekomst zou dit nog kunnen verranderen. Ik rij er wel elke dag in, en soms ook behoorlijke afstanden dus vindt comfort erg belangrijk.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

FFF schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:22:
Het komt niet op een paar tientjes. Ik rij tussen de 10k en de 15k per jaar waarschijnlijk.
Dan is een diesel toch verhoudingsgewijs te duur?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• FFF
BackSlash32 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 18:22:
[...]

Dan is een diesel toch verhoudingsgewijs te duur?
Klopt, de wegenbelasting is natuurlijk bizzar hoor. Zat op dik 100 euro per maand geloof ik. Alleen aan de pomp ga ik dan denk ik wel lachen. En het komt dus niet op een paar tientjes. Als hij veel lekkerder loopt tenminste niet.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

email Jerremy@topgear.co.uk maar even die weet er alles van }) ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:32
Zou ik wel 1 r minder doen ;)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

nah, voor hetzelfde geld klopt het dan helemaal en word meneer Clarkson gespamd door al die dutchies ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Pagina: 1