Toon posts:

[2003] kan geen profielen laden met xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Thuis heb ik server 2003 geinstaleerd om een aantal dingen te testen. Maar zodra ik vanaf mijn laptop probeer in te loggen krijg ik de melding dat hij het profiel niet kan laden.

Mijn netwerk bestaat uit:
1 router (Sitecom WL-114)
1 server (advanced server 2003)
1 laptop (windows xp)

Mijn laptop heb ik draadloos aangesloten op de router. De server is met bekabeling aan de router gekoppeld.

Ik vermoed dat ik op de router nog iets moet instellen alleen weet ik niet wat. Zodat deze de laptop verteld dat hij het profiel van de server moet halen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals je misschien wel weet vinden we het op GoT erg belangrijk dat je zelf inzet toont - begin dus eens met te vertellen wat je zelf zoal al geprobeerd en gedaan hebt en wat je daar uit kwam?

Geef ook eens wat meer relevante informatie - welke foutmelding *exact*, wat staat er in je eventlogs, staat je DNS wel goed etc etc :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 10:31:
Ik vermoed dat ik op de router nog iets moet instellen alleen weet ik niet wat. Zodat deze de laptop verteld dat hij het profiel van de server moet halen.
:D

Die router heeft daar niks mee te maken.
Kun je je laptop wel pingen vanaf je server zonder dat je @ laptop ingelogged bent?

Zo nee: vergeet het dan maar, dan werkt je WLAN verbinding pas zodra de wlan software in usermode opgestart is: Kip-Ei vraagstuk.

Zo ja, dan kan je verder zoeken, maar ik vraag me af of een roaming profile op een laptop over Wlan wel zo verstandig is :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Zelf heb ik het volgende al geprobeerd:

Op de router heb ik bij dhcp de gegevens van de server ingegeven zodat deze als standaard gateway en dns gegeven was, het gevolg hier van was dat ik geen internet meer had op het netwerk.

Ook heb ik via een pc proberen in te loggen. dit lukte wel. deze pc zit via een hub aan de server vast.
(internet-router-hub-server, pc's) alleen de laptop gaat via wlan naar de router toe.

Dus vandaar dat ik vermoede dat het aan de router instellingen ligt, helaas weet ik niet waar ik dat moet zoeken.
Kun je je laptop wel pingen vanaf je server zonder dat je @ laptop ingelogged bent
Pingen van de laptop naar de server en omgekeerd werkt perfect.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 15:16 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 15:03:
Zelf heb ik het volgende al geprobeerd:

Op de router heb ik bij dhcp de gegevens van de server ingegeven zodat deze als standaard gateway en dns gegeven was, het gevolg hier van was dat ik geen internet meer had op het netwerk.
Logisch, want je router is de gateway, niet je server.
Je kan het beter omdraaien: Zet op je Server DHCP aan en config deze om de Server als DNS en de router als Gateway mee te geven.
Pingen van de laptop naar de server en omgekeerd werkt perfect.
Ook zonder dat je ingelogged bent op de laptop?
Dat kan namelijk niet wat je zegt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device