Toon posts:

VMWare Configuratie keuze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuw systeempje aan te schaffen om VMWare met meerdere
servers erin te laten draaien.
Hiervoor zit ik te twijfelen tussen de volgende ideeen:

1. Nieuwe Conroe processor op een workstation moederbord
De voordelen:

- Nieuwe snelle processor
- 64 Bit extentie
- Lage warmteontwikkeling

De nadelen:

- Op workstation moederbord worden de controllers gedeelt
- Conroe is net uit (Betrouwbaarheid ?)
- Blijft een desktop processor..

2. Nieuwe Xeon processor op server moederbord

Voordelen:

- Snelle processor
- Voor servers
- server mobo deelt geen controllers
- Prijs op dit moment

Nadelen:

- temps ?

Heeft er iemand nog meer ideeen ?
Geheugen word 2 Gb ongeacht welk type. voor de rest is het echt puur voor VMWare!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 10:25:
- Op workstation moederbord worden de controllers gedeelt
- Blijft een desktop processor..
Wat bedoel je met gedeelde controllers?
Wat is het nadeel van het feit dat het een desktopprocessor is?

Ik zou sowieso gaan voor een processor die hardwarematige virtualisatie ondersteunt, dit zijn iig alle Core 2 Duo's. Dan kun je naast met VMWare hier ook mee experimenteren. Bijna alle Xeon's hebben dit ook: http://www.intel.com/products/processor/xeon/specs.htm

Verwijderd

Wat is je omgeving? Prive/Bedrijfsmatig?

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 19:52

ReLight

echo("What Now ? !")

Met een dua core, of duo CPU kan je ook ESX gaan draaien, dit is wel aan te raden. (mmar VM-server bovenop een OS is weer legaal en gratis)

Vooral je IO is bij een vm-server erg belangrijk, het scheelt je vele (wacht) seconden bij opstarten.
Naast je IO is het een kwestie van VEEL storage. bij voorkeur niet intern, maar juist aankoppelbaar, en uitbreidbaar.

Als het echt hobby is dan natuurlijk gewoon volzetten met een 6 disk stripe. Hierbij heeft een hardware raid controller weer de voorkeur. (check de compatible list van ESX als je daarmee spelen wilt)

[ Voor 6% gewijzigd door ReLight op 28-07-2006 15:14 ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Verwijderd

Beetje te algemene vraag lijkt me, wat is precies je bedoeling ermee? Wil je een machine die puur als server meerdere OS-en naast elkaar kan draaien (mogelijkheden VMware ESX-server of VMware Server), of wil je een systeem wat je in principe gewoon als werkstation gebruikt, maar waar je dan af en toe in een virtuele situatie andere OS-en of installaties wilt draaien (mogelijkheden VMware Workstation of VMware Player)?

Zodra je die vraag beantwoord hebt kun je op de site van VMware de producten vergelijken en de bijbehorende specs/requirements raadplegen. Ik kan je in ieder geval al wel vertellen dat voor VMware ESX-server (niet gratis, wel de beste serveroplossing, aangezien deze niet op een host OS draait, maar zelf een OS is) zowiezo SCSI-storage nodig hebt.

Daarnaast is het ook van belang hoe je virtual machines zich gaan gedragen? Zijn ze met name processor-, geheugen-, netwerk- of schijfintensief?

Verwijderd

2 GB geheugen.... dan moet je geen rare dingen gaan doen!
Hoeveel 'x OS ga je hosten op deze VMware machine?
Welke Vmware OS had je in gedachte? ESX? zorg dan ook iig voor 2 netwerkkaarten...
Verder wat meer info gewenst als je een serieus antwoord wil hebben...

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

ik heb een VM server thuis draaien op OS draait prima met 3 OS`n.

IS een Dual Xeon 2,8GHz, 2GB mem. dus als je nu een Core Duo neemt of een Xeon dat maakt niet zoveel uit de moederborden en CPU`s van tegenwoordig voor een desktop systeem kunnen prima gebruikt worden als servertje.

Dus een Xeon of Conroe maakt geen klap uit. en een goede RAID controller is het enige wat dan wel belangrijk is, want die kan nog wel eens vertraging opleveren met meerdere OS`n. Owja en wat bedoel je met controllers gedeelt..........? Zoals al gevraagd was.

[ Voor 9% gewijzigd door loodgieter op 28-07-2006 15:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uhmm...Controllers gedeeld, moet ik ff navragen aan een collega..
Op de server komt Win 2003 Server 2003 te draaien en Win xp Pro te draaien
Het is voor prive thuis, om een zelfde situatie als op me werk te krijgen.
Het pakket waar dit voor nodig is Touch Paper helpdesk.
Pagina: 1