"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
klinkt als een harddisk probleem. als eens geprobeerd om chkdsk vanuit dos te draaien?
heb je trouwens na het formatteren wel met sys c: de schijf bootable gemaakt (daarna rebooten vanaf de harddisk voordat je de windows setup gaat draaien)? anders is het namelijk vrij logisch dat ie die 'non system disk' foutmelding geeft.
heb je trouwens na het formatteren wel met sys c: de schijf bootable gemaakt (daarna rebooten vanaf de harddisk voordat je de windows setup gaat draaien)? anders is het namelijk vrij logisch dat ie die 'non system disk' foutmelding geeft.
hmm, aangezien compaq nogal traag is met "desktop onwikkelingen", als je in de bios wilt komen, moet je ff biosfloppen downloaden bij compaq, misschien dat het biosbatterijtje kapot is?? dan kun je iig de bootsequence op a c nogiets zetten
bitbyter, hij was al in de setup geweest maar, zoals ie zegt, er is bij een compaq bijna niks in te stellen.
idd: Compaq != Goed instelbaar BIOS... 
Vastlopen in Windows, hè?
Niet meer willen booten (óók niet van FDD...), hè?
Klinkt alsof er óf 'n boot-sector virus op zit, óf dat de boot-sector van de HDD naar de knoppen is... Als je nl. met 'n opstart-flop boot, kijkt 't OS (IO.SYS) tijdens 't opstarten of er HDD's aanwezig zijn. Vindt 'ie die, dan probeert 'ie info te verkrijgen betreffende omvang en partitie-gegevens... Laat het nou zo zijn dat die gegevens in de boot-sector staan...
i.g.v. boot-sector stuk/besmet, kan 't OS de gewenste gegevens niet lezen, en het 't OS. Vandaar dus dat je niet (meer) kan booten vanaf flop... (Komt trouwens errug zelden voor...) 't kan óók zijn dat je opstart-flop n.i.o. is...
Vastlopen in Windows, hè?
Niet meer willen booten (óók niet van FDD...), hè?
Klinkt alsof er óf 'n boot-sector virus op zit, óf dat de boot-sector van de HDD naar de knoppen is... Als je nl. met 'n opstart-flop boot, kijkt 't OS (IO.SYS) tijdens 't opstarten of er HDD's aanwezig zijn. Vindt 'ie die, dan probeert 'ie info te verkrijgen betreffende omvang en partitie-gegevens... Laat het nou zo zijn dat die gegevens in de boot-sector staan...
i.g.v. boot-sector stuk/besmet, kan 't OS de gewenste gegevens niet lezen, en het 't OS. Vandaar dus dat je niet (meer) kan booten vanaf flop... (Komt trouwens errug zelden voor...) 't kan óók zijn dat je opstart-flop n.i.o. is...
...With a touch of magic¿
Tja bij alle compaq morgel die ik ken,servers desktops etc.(vooral dat oudere spul)heb je toch echt een "partitietje" waar een hoop settings opstaan.
Heb je ook ge fdiskt?
Anders kan je fijn bij compaq op de site gaan zoeken naar dat "extra biosje" dan wens ik je veel suc6 want ik ben daar ooit is 2 dagen zoet mee geweest(zo'n overzichtelijke site
)
Greetz Jur.
Heb je ook ge fdiskt?
Anders kan je fijn bij compaq op de site gaan zoeken naar dat "extra biosje" dan wens ik je veel suc6 want ik ben daar ooit is 2 dagen zoet mee geweest(zo'n overzichtelijke site
Greetz Jur.
Dat geld lang niet voor alle compaqs. Compaq LTE notebooks (p75 tm 150) kennen die partitie niet en zo zijn er nog genoeg andere modellen.Tja bij alle compaq morgel die ik ken,servers desktops etc.(vooral dat oudere spul)heb je toch echt een "partitietje" waar een hoop settings opstaan.
Maar misschien kan Animal_X ons eens verblijden met een type van het notebook
Overigens heb ik niet gelezen dat er na de format nog systeem bestanden op de harddisk gezet zijn dmv sys c: (of format c: /s) en volgens mij gooit win 3.11 die er zelf niet op (in tegenstelling tot win9x)
www.compaq.com , kies voor software en drivers, kies het betreffende product, kies het type en het os en klaar.... niet echt moeilijk lijkt meAnders kan je fijn bij compaq op de site gaan zoeken naar dat "extra biosje" dan wens ik je veel suc6 want ik ben daar ooit is 2 dagen zoet mee geweest(zo'n overzichtelijke site )
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Op de meeste nieuwe Compaqs zit geen biospartitie meer. Ik denk ook niet op de laptop.
Als je een pc of laptop koopt van Compaq dan start deze automatisch een installatie van windows. Soms is deze installatie niet te stoppen, zelfs niet als je een opstartflop gebruikt en in het bios aangeeft dat deze van flop moet starten! Ook resetten wil niet helpen, hij blijft de installatie starten. Zo zit het ergens vast in het bios.
Het is natuurlijk helemaal een probleem als je geen installatie harde schijf hebt, dan doet hij het niet... Met een laptop kun je ook niet even de harde schijf in een andere pc hangen en de systeembestanden erop zetten.
Het is zeker geen virus, ik weet wat het is, maar weet geen oplossing. Ik hoop dat je hiermee wel verder komt.
Als je een pc of laptop koopt van Compaq dan start deze automatisch een installatie van windows. Soms is deze installatie niet te stoppen, zelfs niet als je een opstartflop gebruikt en in het bios aangeeft dat deze van flop moet starten! Ook resetten wil niet helpen, hij blijft de installatie starten. Zo zit het ergens vast in het bios.
Het is natuurlijk helemaal een probleem als je geen installatie harde schijf hebt, dan doet hij het niet... Met een laptop kun je ook niet even de harde schijf in een andere pc hangen en de systeembestanden erop zetten.
Het is zeker geen virus, ik weet wat het is, maar weet geen oplossing. Ik hoop dat je hiermee wel verder komt.
Pagina: 1