Toon posts:

[mysql] website onbereikbaar tijdens mysqldump

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik moet van een database zo nu en dan een backup maken, dit doe ik met mysqldump. De database is van een groot auto-forum en op het moment de mysqldump loopt is het gehele forum onbereikbaar. In de processlist zie ik staan dat de table waar mysqldump mee bezig is gelocked is. Door de grote van de database duurt de mysqldump soms wel 5 minuten.

Ik kan uiteraard lock-tables uitzetten (lock-tables=false), maar ik ben bang dat als ik dat doe, de tabellen corrupt raken. Klopt deze redenering?

Hoe is het anders mogelijk een backup van een mysql database te maken (MyISAM tables) zonder dat het gehele forum onbereikbaar is door de lock die mysqldump erop zet?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 02:51:
Ik kan uiteraard lock-tables uitzetten (lock-tables=false), maar ik ben bang dat als ik dat doe, de tabellen corrupt raken. Klopt deze redenering?
Ze zijn incosequent, niet corrupt. Je hebt hoogstens wat dingen die een beetje niet kloppen, da's beter dan helemaal niks meer :)
Hoe is het anders mogelijk een backup van een mysql database te maken (MyISAM tables) zonder dat het gehele forum onbereikbaar is door de lock die mysqldump erop zet?
Nope, dat is een van de grote nadelen van MyISAM.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:40

BCC

Zelf in PHP een backupscript schrijven is dan nog 't handigst. Dan kun je vrij makkelijk bijvoorbeeld alle dagen alleen de nieuwe items en op zondag een fullbackup. Dan kun je ook je zelf locking window een stuk korter maken of het risico nemen dat er kleine dingen niet kloppen...

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.