DVD op mijn TV

Pagina: 1
Acties:

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Ik heb Pioneer 105S(16×/40×) en een Hercules Geforce 2MX. Verder zie signature. Met deze combinatie kan ik prima DVD's kijken op mijn systeem. Geen MPEG kaart nodig.

Op die Hercules zit jammer genoeg geen TV-out. Ik wil graag DVD's op mijn TV gaan kijken. Moet ik dan zo'n MPEG kaart kopen om mijn TV erop aan te sluiten? Gaat het geluid van mijn eigen speaker (FPS1500) dan nog gewoon via mijn SoundBlaster Live! en kan ik ook gewoon mijn eigen monitor nog gebruiken?
Wat gebreurt er dus allemaal als ik zo'n MPEG kaart er in stop en wat prik ik allemaal in die kaart?

Flickr

Verwijderd

Met een MPEG kaart kun je inderdaad je monitor voor andere dingen gebruiken terwijl de DVD film op je TV speelt.. daarbij heb je ook nog de keuze of je het geluid ook doorlust naar de TV of dat je die gewoon door je SB Live!

Een MPEG kaart zet bij gebruik van je monitor het video direct op het signaal wat naar de monitor gaat (maakt dus geen gebruik van het videogeheugen)

Een MPEG kaart:
Afbeeldingslocatie: http://www.vgrieken.demon.nl/Temp/mpegcard.GIF

Hierop zit dus (vlnr):
- Line Out (Stereo geluid)
- SPDIF Out (AC3 geluid)
- TV Out
- VGA Out
- VGA in (Van je grafische kaart doorlussen)

Verwijderd

Zijn die MPEG kaarten niet "regio" gebonden?

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
en welke kaart kan ik het beste nemen? en wat voor kabel moet ik hebben om mijn TV er op aan te sluiten? (Moet er zelf 1 maken want de TV staat een verdieping lager)

Flickr