Toon posts:

AMD64 Venice 3500+ geunlockt? :S verkeerd gezien/begrepen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mn nieuwe cpu, en een mobo dus wou ik ff in de bios "spelen" om het te leren kennen.
Nu zag ik bij Multiplier dat ie gewoon te veranderen was en dat wel van 9x naar 20x (of iets hoger) :?

Quote van een Faq hier op Tweakers:
Multiplier: De multiplier is op de "normale" Athlon 64 naar boven gelockt, je kunt dus geen hogere multiplier gebruiken dan de processor normaal heeft. Athlon64 FX heeft echter een volledig unlockte multiplier, die je omhoog en omlaag kunt aanpassen.

Maar de mijne kan dus wel hoger, en er staat niks van HTT ofzo.
Echter als ik em met 1x hoger zet (dus naar 12x) dan blijft hij gewoon op standaard gezien in CPU-z.
Ik zou best een foto kunnen maken, en ik zocht ook via de zoekfunctie maar kon niks vinden :/

Is hij nou half geunlockt? of...
Kan iemand het aub uitleggen? Want al zou ik wat vinden zou ik denk ik niet ver komen omdat ik wel aparte vragen heb hierover :/

iig, hier mn specs

CPU: AMD Athlon 64 3500+ Venice Stepping 2
Mobo: 939SLi32-eSATA2 van Asrock

Als nog info is vraag maar raak, ik weet niet wat jullie nog meer willen weten :), maar of DIT is bizar, of ik ben dat gewoon :/

Alvast bedankt en grtz Sjibb

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Misschien kun je de multiplier in de bios best ophogen, maar de processor zal er niets mee doen. Dat had je zelf ook makkelijk kunnen zien aan de hand van CPU-Z, het aantal Mhz van de processor blijft gelijk en de gebruikte multiplier veranderd ook niet.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, dat is wel jammer :/
maar het was wel leuk om het gevoel te krijgen dat je echt geluk hebt hiermee :)
Hier kan wel een slotje op omdat je reply al meer dan genoeg info geeft, er kan ook geen info meer bij geloof ik B)

maar wel bedankt! :)
grtz sjibb