Toon posts:

Moeite met printer te kiezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus van plan een fotoprinter te kopen, maar ik zit met het probleem dat ik me nooit met printers heb beziggehouden, en daardoor dus echt niks van printers weet. Ik vraag dus hierbij jullie hulp aan met het uitkiezen van een hoge-kwaliteit printer. Ik bewust van het feit dat de beheerders op Tweakers.net een bepaald niveau proberen te hanteren, dus ik zal het best begrijpen als er hier een slotje op komt.

Ik wil maximaal zo'n 180 euro uitgeven aan een printer met een printkwaliteit van hoog tot zeer hoog. Ik ga er zo'n beetje van uit dat dat toch wel het prijs is van een high-end fotoprinter. Mijn merk voorkeur gaat uit naar HP, omdat ik heb gehoord dat zij de marktleider zijn op de printermarkt en aangezien ik een HP dockingstation heb voor mijn HP Digitale camera waarmee de printer mee kan samenwerken.

Ik had eventueel een oogje op deze printer: http://paradigit.nl/pdf/10010930v.htm is het een goed ding qua specificaties? Is het trouwens ook mogelijk om met een budget van ongeveer 180 euro een printer/scanner combo aan te schaffen die ook een hoog tot zeer hoge printkwaliteit biedt?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 01:33 ]

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Ikzelf zit te kijken naar de Canon Pixma iP5200R, met Netwerkaansluiting en Wireless, maar het gaat mij zelf om de netwerkaansluiting. In fijte de opvolger van m'n Canon i850 maar dan met nieuwe generatie inkt en netwerkaansluiting dus.

Ook heeft deze een PictBridge aansluiting voor direct afdrukken vanaf je camera (mits deze dat ondersteund).

€171,51 op Pricewatch

[ Voor 20% gewijzigd door Shaggy_NL op 28-07-2006 01:35 . Reden: PictBridge ]

Verwijderd

Topicstarter
Shaggy_NL schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 01:34:
Ikzelf zit te kijken naar de Canon Pixma iP5200R, met Netwerkaansluiting en Wireless, maar het gaat mij zelf om de netwerkaansluiting. In fijte de opvolger van m'n Canon i850 maar dan met nieuwe generatie inkt en netwerkaansluiting dus.
Hij zieter niet slecht uit, ik zal het overwegen, thanks. :)

Echter, ik heb iets heel leuks gezien: http://paradigit.nl/pdf/10011054v.pdf Het is geen goedkoop ding, maar aangezien het in een all-in-one is vind ik het niet erg om dat extraatje te betalen. Hebben jullie een idee of dit nou een stukje hoog-kwaliteit is of niet? :) Ik lees trouwens dat er 6 catridges in gaan, wordt dat nou zo'n geval waar je per maand 50 euro aan catridges gaat uitgeven, als je een gemiddelde gebruiker bent? :/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 16:43 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 15:22
Als je foto's wil afdrukken, moet je echt voor gescheiden cartridge's gaan, dat komt veel goedkoper uit (anders gooi je de resten rode en blauwe inkt weg als geel op is).
NOOIT gaan voor lexmark, eenmaal verse inktcartridges kopen is duurder dan een nieuwe printer, en ze zuipen de véél te dure inkt.

HP en Canon zijn erg goed, Canon wint het doorgaans qua prijs/kwaliteit, HP is een klein beetje duurder voor een onmerkbaar beetje betere kwaliteit. Kijk ook eens naar optie's, alle canon's kunnen op CD's en DVD's printen, erg leuk als je veel brand.
Zelf ga ik altijd resoluut voor Canon, als jij liever HP hebt ga je daar zeker geen spijt van hebben.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
naftebakje schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:53:
Als je foto's wil afdrukken, moet je echt voor gescheiden cartridge's gaan, dat komt veel goedkoper uit (anders gooi je de resten rode en blauwe inkt weg als geel op is).
NOOIT gaan voor lexmark, eenmaal verse inktcartridges kopen is duurder dan een nieuwe printer, en ze zuipen de véél te dure inkt.

HP en Canon zijn erg goed, Canon wint het doorgaans qua prijs/kwaliteit, HP is een klein beetje duurder voor een onmerkbaar beetje betere kwaliteit. Kijk ook eens naar optie's, alle canon's kunnen op CD's en DVD's printen, erg leuk als je veel brand.
Zelf ga ik altijd resoluut voor Canon, als jij liever HP hebt ga je daar zeker geen spijt van hebben.
Veel nuttige info, zeer gewaardeerd. 8)

Ik neem aan dat de 3210, die ik liet zien gebruikt maakt van gescheiden cartridges... Klopt dat?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 17:36 ]

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:41:
aangezien het in een all-in-one is vind ik het niet erg om dat extraatje te betalen...
Vaak betaal je idd meer voor een all-in-one apparaat, maar heb je nog steeds minder in kwaliteit, terwijl je dus wel meer hebt betaald.

En als één onderdeel van je apparaat kapot is, kan je weinig meer met het andere apparaat. Zou beetje lomp zijn om hem apart neer te zetten als scanner...

Ik raad losse apparaten aan. B)

Verwijderd

Neem een mooie foto op een CF card mee en laat een proefprint maken.

De kans dat je met een HP Photosmart 8250 (Vivera inkt in zes carttridges) thuiskomt, is dat m.i. erg groot.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 19:24:
Neem een mooie foto op een CF card mee en laat een proefprint maken.

De kans dat je met een HP Photosmart 8250 (Vivera inkt in zes carttridges) thuiskomt, is dat m.i. erg groot.
Je hebt vast gelijk, ik hoor ook af en toe dat een printer in de prijsklasse 100 tot 200 euro met een kwaliteit print die een all-in-one pas kan evenaren in de prijklasse 400-500.

Dus ik ga toch voor een stand-alone printer. Ik heb een idee dat de 8250 inderdaad goed is, wordt me vaak geadviseerd.
Pagina: 1