mini mac updaten van 10.3.8 naar 10.3.9

Pagina: 1
Acties:

• AI0003
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04-2023
Dit updaten wil dus niet. Na de update gedownload te hebben zegt hij bij installatie;

you cannot install software on this volume, met een rood uitroepteken op de HD

Ook als ik software update selecteer zegt hij dat er geen updates beschikbaar zijn. Ik heb de mini mac een vd eerste net in gebruik ben een totale noob(hij is van mijn vriendin). Nu denk ik erover OS X Tiger aan te schaffen 10.4. Heeft dit zin ? mijn vriendin wil hem voor webdesign oa HTML gaan gebruiken of is een zwaardere mac een betere optie ?

Hoe gaat installatie in z'n werk en kan je een image maken waarmee ik de gehele Mini Mac weer kan herstellen in oude staat( mocht dit nodig zijn).

Kan je verder uitschakelen dat OS X om een login en password vraagt als je iets wilt installeren ?

Imac, PS3, HP Pavillion

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

AI0003 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 00:47:
Dit updaten wil dus niet. Na de update gedownload te hebben zegt hij bij installatie;

you cannot install software on this volume, met een rood uitroepteken op de HD
Heb je al geprobeerd om het met de Combo updater te installeren? Dat is vaak beter dan alleen de delta update en wil wel 'ns dit soort problemen oplossen. Overigens, weet je wel zeker dat er 10.3.9 opstaat (kijk onder het Apple logo en dan "Over deze Mac).
Ook als ik software update selecteer zegt hij dat er geen updates beschikbaar zijn. Ik heb de mini mac een vd eerste net in gebruik ben een totale noob(hij is van mijn vriendin). Nu denk ik erover OS X Tiger aan te schaffen 10.4. Heeft dit zin ? mijn vriendin wil hem voor webdesign oa HTML gaan gebruiken of is een zwaardere mac een betere optie ?
Wat voor een mini is het precies, wat zijn de specificaties?
Hoe gaat installatie in z'n werk en kan je een image maken waarmee ik de gehele Mini Mac weer kan herstellen in oude staat( mocht dit nodig zijn).
Je kunt met Schijfhulpprogramma (Disc Utility) de harde schijf kunnen klonen naar een image. Later kun je met hetzelfde schijfprogramma (eventueel met een installatie cd) die image weer terug zetten.
Kan je verder uitschakelen dat OS X om een login en password vraagt als je iets wilt installeren ?
Nee, dat kun je in principe niet. Als beheerder zijnde kun je zaken die ingrijpen in het OS niet zomaar starten, tenzij je het expliciet toestemming geeft d.m.v. je login en wachtwoord.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Heb je wel genoeg schijfruimte op dat volume?

IMO is een G4 snel genoeg voor webdesign etc. Als je veel doet photoshoppen hiervoor kan ik je aanraden 1 GB geheugen aan te schaffen.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• AI0003
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04-2023
Het is een :

Power PC G4
CPU speed 1.42 Ghz
L2 512 kb
Memory 512 MB
bus speed 167 Mhz
Boot rom version 4.8.9f1

Ik heb het programma Carbon Copy Cloner gedownload, helaas kan ik als back up medium mijn Ipod niet gebruiken(kan dit alleen als hij met fire-wire is aangesloten ?). Deze staat niet in het lijstje selecteerbaar. Ik heb de combined update ook geprobeert, zelfde resultaat. Ik wil misschien OS X 1.4 kopen, is dit verstandig ? Ik ben trouwens wel als admin ingelogd.

[ Voor 5% gewijzigd door AI0003 op 28-07-2006 23:08 ]

Imac, PS3, HP Pavillion

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zet (of laat dat doen) er idd 1GB in (het maximum voor die machine). En 10.4 erop zetten is wel verstandig ja.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Ik blijf het raar vinden dat de software update niets kan vinden. Op deze manier weet je normaal gesproken zeker dat je de goede versie hebt. Wanneer je bij Software Update eens de optie "Reset Ignored Updates" uitvoert, helpt dat dan?
Als ik het zo bekijk denk ik dat je gewoon de verkeerde versie hebt. Daarom is Software update makkelijk omdat je dan altijd de goede hebt. Normaal gesproken moet Software Update gewoon aangeven dat er nieuwe updates zijn.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 21:09
Er is vast een plist voor Software update, of de Receipts folder ofzo

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1