"foto"-laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 838 views sinds 30-01-2008

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-02 14:35
voor mijn Canon 30D zoek in een laptop. Deze zal voornamelijk gebruikt worden om op vakantie de geheugenkaartjes van de camera leeg te trekken, en mbv PSP een eerste bewerking op uit te voeren.
Voor de rest thuis in de tuin Internet en office.

Waar moet ik rekening mee houden? Snelle processor? is celeron voldoende?
wat is interssanter Pentium M + 512 MB of Celeron M + 1024 MB?

ik heb inmiddels een paar eisen.
geen thrubrite, christalbryte enz. enz.
goedkoper = beter. camera + objectieven = bijna lege portomonnee.
klein.

wie heeft tips? Ik kom veel acer's tegen, maar dat lijkt mij nog niet het toppunt van degelijkheid.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 23:29
Aan truebrite en dat soort gevallen ontkom je tegenwoordig niet zo snel meer.
Vraag jezelf af of je echt GEEN truebrite wilt, het zou je keuze in laptops namelijk aanzienlijk vergroten als je daarin concessies zou doen..

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
En aan welk bedrag zit je te denken?
Maakt schijfgrootte uit?
Moet ie groot of klein zijn?
Tweedehands of nieuw?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

wat is je budget? ik heb 1 week geleden zelf een laptop gekocht voor €849,- en mooi ding kan zelfs nieuwste spellen op spelen pentium m760 met geforce 6600 en 1gb geheugen

maar als je even je budget vermeld kunnen we verdere adviezen geven

Edit: Murcielago hierboven was iets sneller :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 00:04 ]

• 107mb
liever geen truebrite, daar ga ik me aan ergeren, aan die schitteringen. budget is 700 euro, maar liever 600. Liever geen 2de hands. In mijn zoektocht ben ik deze tegengekomen:
  • Toshiba Satellite M70-375, PM735 40 gb, 512 mb, CD-DVD combo, WXGA, 649 euro (gister nog 599 :( )
  • ASUS Pro60VM-Q065H - PM730, 100 GB, 1gb, WXGA truebrite :r , Gf GO 7300, DVD RW, 712 euro :)
ik kan alleen niets over die ASUS vinden, zelfs geen afbeelding.... beetje eng

[ Voor 6% gewijzigd door 107mb op 28-07-2006 00:08 ]

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 23:29
Truebrite is een kewstie van wennen, in het volle zonlicht zie je met een mat scherm ook geen drol :P

• 107mb
of ik moet met mijn camera een mooie macro-shot van een dampende hondekeutel hebben gemaakt. ;)

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 11:48
ren naar de primafoon. daar staat een prima laptop voor dit soort dingen in de zonnesteek weken. dus 950 euro - temperatuur in procenten (met vandaag 32% is dat niet slecht). zoek em maar eens op. tis de fujitsu siemens L1310g
suc 6

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Volgens mij moet de TS echt een 12,1" of 13.3" laptop hebben.
Het lijkt mij dat een P-M een klein voordeel heeft voor fotobewerking, maar als de keuze gemaakt moet worden tussen celeron+1GB ram of P-M met 512MB is de celeron natuurlijk de verstandigere keuze voor fotobewerking.
Als de TS per sé geen glimmend scherm wil kan hij ook eens kijken naar kuidvat / lidl / aldi aanbiedingen (medion enz). Die modelletjes zijn vaak uitgevoerd met mat scherm terwijl er vaak een "merkvariant" van is (bijv Medion-MSI) met uitsluitend een glimmend scherm.
Misschien is een (gebruikte) apple powerbook/ibook nog een optie (zonder PSP).

Met een glimmend scherm zijn msi s250/260/270 ook aardige modelletjes (12,1").

"man is not truly one, but truly two,"

• Nielson
  • Laatst online: 23:48
Verschil in snelheid is er bijna niet tussen de Celeron-M en de Pentium-M, scheelt alleen in accuduur. De Asus die TS noemt is nu in de aanbieding bij MyCom voor 639,- geen slechte prijs voor die specs.

• 107mb
vanmiddag een laptop aangeschaft, de Acer 3628 AWXMi, bij de MM in Hengeloooo voor € 599,-

specs:
  • Pentium M 735A (1.7 GHz)
  • 14.1" WXGA 1280 * 800
  • Hitachi Travelstar 40 GB 4200
  • 512 MB DDR2 533 (dual channel, 2* 256mb)
  • DVD+/-RW
  • 3*USB
  • Bluetooth
  • Intel extreme Killer Graphics
klein laptopje, klein prijsje... ik krijg viavia de BTW terug, dus voor 500 euro zit ik goed!
Het ding ziet er gelikt uit, en de eerste indrukken zijn goed. Ik ga zo de camera d'r aanhangen, en Photoshop installeren... Dat ding zal zweten >:)

• Nielson
  • Laatst online: 23:48
107mb schreef op maandag 31 juli 2006 @ 23:01:
vanmiddag een laptop aangeschaft, de Acer 3628 AWXMi, bij de MM in Hengeloooo voor € 599,-

specs:
  • 14.1" WXGA 1280 * 800
  • DVD+/-RW
  • 3*USB
  • Bluetooth
klein laptopje, klein prijsje... ik krijg viavia de BTW terug, dus voor 500 euro zit ik goed!
Het ding ziet er gelikt uit, en de eerste indrukken zijn goed. Ik ga zo de camera d'r aanhangen, en Photoshop installeren... Dat ding zal zweten >:)
Zat ook al naar deze te kijken, lijkt me wel een handzaam dingetje. Maar zit er echt Bluetooth op ? Staat namelijk niet bij de specs in de folder. Ook is het jammer dat er 2x256 inzit en slechts een 4200rpm schijf. Zit er wel een 6cell accu bij ?

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:20

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Ik snap niet dat je zo'n afkeer hebt van truebrite, christalbryte enz. Ik heb het verschil gezien tussen twee Dell Insprion 6400 laptops. Eentje met en eentje zonder truelife scherm. Juist voor foto's is de kleur en het contrast echt vele malen beter. En zoals Gehaktbal al zegt, zie je in de volle zon ook niets met een normaal scherm.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:26

specs:
  • 14.1" WXGA 1280 * 800
  • DVD+/-RW
  • 3*USB
  • Bluetooth
Dat ziet er ideaal uit. Kun je even uitproberen hoelang hij op een acculading werkt bij normaal gebruik (dus niet zwaar fotoshoppen)?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Leuk ding, wat voor indruk heb je van de degelijkheid? Voelt hij een beetje solide aan?

Zoef

• 107mb
ik vind het een mooie laptop voor het geld.
er zijn genoeg voordelen:
  • pentium M centrino
  • widescreen
  • klein
  • goedkoop
  • voelt degelijk
  • toetsenbord = ok
  • DVD-RW
ook zijn er nadelen:
  • geheugen is niet heel eenvoudig up te graden (de 2 banken zijn gevuld)
  • hij is niet echt stil
  • zilveren buitenkant (op zich mooi, maar erg gevoelig voor krassen)
ik heb het idee dat hij het redelijk lang volhoudt op een acculading. ik ben nu 40 minuten aan het werk, en de accu zit nu op 82%. Hierbij heb ik de brightness van het scherm opgeschroefd naar 67% ipv 0%, en de processor naar stap 3/4, omdat ik foto's aan het bekijken was, en dit erg traag ging. Volgens de indicator moet ik nog 3 uur kunnen werken. Al met al niets om te klagen. Ik moet alleen nog eventjes de acer-zooi (o.a. Norton antivirus, met een 7 dagen licentie :r ) erafhalen, en de schijf weer in een deel zien te krijgen met Partition-magic ofzo. Daarna omzetten naar NTFS ipv FAT32....

resumerend, ik ben er blij mee!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
De punten die je noemt met betrekking tot de harddisk en de Acer zooi...
Is het niet makkelijker om er een schone XP install overheen te gooien? Ben je echt van de zooi af, kun je in 1 keer al je partities weggooien, formatteren in NTFS, en ben je ook van de herstelpartitie af. Activeren hoef je niet met een Acer key, dus gewoon een "hulpmiddeltje" voor gebruiken, en klaar.

• 107mb
misschien wel, maar ik heb geen XP CD bij het systeem gekregen, alleen net een recovery DVD gebrand.

[beetje naief]Wat bedoel je met hulpmiddeltje?[/beetje naief]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

107mb schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 23:54:
Waar moet ik rekening mee houden? Snelle processor? is celeron voldoende?
wat is interssanter Pentium M + 512 MB of Celeron M + 1024 MB?
Bekijk eens de prestatieverschillen tussen die twee processoren. Als je dan verder bedenkt dat programma's zoals Adobe Photoshop veel geheugen kunnen gebruiken is het verstandig om veel RAM te nemen.

Aan de hand van benchmarks, reviews en ervaringen kun je bovenstaande vraag prima beantwoorden. Dit topic gaat dus dicht.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.