Burntower met een Asus P5B Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Mijn nieuwe systeem die ik nu aan het samenstellen ben wil ik ook kunnen gebruiken als burntower bestaande uit een aantal (stuk of 6) Plextor SATA DVD branders (PX-760SA).

Nou zag ik op de Asus site dat het moederbord dat ik in gedachte had (P5B Deluxe) 6 interne SATA aansluitingen heeft waarvan 2 raid en 1 externe SATA.

Nou vroeg ik mij af of het mogelijk is om mn boot/windows schijf via een PCI SATA kaart te laten lopen en op die 6 SATA aansluitingen op het moederbord die 6 SATA branders te zetten, kortom is het mogelijk om die 2 SATA raid aansluitingen te gebruiken om dus optical drives op te zetten i.p.v. harde schijven in raid functie.

De Asus site en de handleiding zeggen hier niets over, op de Plextor site zag ik al wel dat Plextor branders zowel SATA als IDE niet zullen werken als ze via zo'n IDE/SATA PCI kaart lopen omdat die volgens plextor alleen geschikt zijn voor harde schijven, dus vandaag dat ik ze alle 6 op het moederbord wil hebben.

Weet iemand of dit kan op dit moederbord...?

Alvast bedankt...

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd

Als je een pc echt als burntower wil gebruiken ben je denk ik beter met een ander moederbord, maar dat is een ander verhaal.

Op de meeste on-board-raidchips zullen met optische drives moeilijk doen. Als je maar 4 branders gebruikt ben je het best om een bordje te zoeken met 2 ide kanalen, sata schijfje voor het os en je bent vertrokken.

Opticals zullen nooit werken op normale pci(E) kaarten, tenzij het er expliciet bijstaat dat het wel wordt ondersteund.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Heb zelf een Plextor 712SA al een tijdje en deze werkte prima op de ICH7R (en dus ook op jouw ICH8R mag ik aannemen) van mijn oude Asus P5WD2 en mijn huidige Asus P5W Dh Deluxe.

Dus ik zie niet in waarom dit niet gaat werken?

Ik zou overigens de ICH7R niet instellen als raid maar als ide aangezien je het toch niet nodig hebt. Dit kun je terug vinden in het boekje straks.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:46
crack_en_hack schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 23:33:
De Asus site en de handleiding zeggen hier niets over, op de Plextor site zag ik al wel dat Plextor branders zowel SATA als IDE niet zullen werken als ze via zo'n IDE/SATA PCI kaart lopen omdat die volgens plextor alleen geschikt zijn voor harde schijven, dus vandaag dat ik ze alle 6 op het moederbord wil hebben.
Ik kan in elk geval bevestigen dat de Conceptronics SATA/IDE PCI-kaart inderdaad alleen maar harde schijven lust, helaas... :'(

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 10:33
Ik weet enkel dat een collega juist een Asus P5B gekocht heeft en hierop 5 SATA's heeft en 1 eSATA en dat je enkel RAID kan gebruiken voor 1 SATA met 1 eSATA.
Dus niet 2x SATA

Hij kon er niet mee lachen want er blijkt geen optie te zijn.

Geen oplossing voor jouw probleem en dus irrelevant maar misschien een TIP voor de mensen die op zoek zijn naar een ASUS moederbord met raid functie en die hier een slechte verrassing zullen hebben.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Kingskawn schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:22:
Ik weet enkel dat een collega juist een Asus P5B gekocht heeft en hierop 5 SATA's heeft en 1 eSATA en dat je enkel RAID kan gebruiken voor 1 SATA met 1 eSATA.
Dus niet 2x SATA

Hij kon er niet mee lachen want er blijkt geen optie te zijn.

Geen oplossing voor jouw probleem en dus irrelevant maar misschien een TIP voor de mensen die op zoek zijn naar een ASUS moederbord met raid functie en die hier een slechte verrassing zullen hebben.
Daarom moet je ook de Deluxe versie hebben...

Jouw collega heeft de normale en die heeft de ICH8 als southbridge, zonder Raid. De Deluxe heeft de ICH8R en dus wel raid. Dat had ie dus van te voren kunnen uitvinden....

En mocht ie wel de deluxe hebben dan moet ie zich eens GOED verdiepen in de manual van het moederbord.

[ Voor 6% gewijzigd door Dukey op 01-08-2006 12:28 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1