P5PL2 werkt alleen op 10Mbit

Pagina: 1
Acties:

• DerKleinePunkt
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

DerKleinePunkt

Es gibt keine kleinen Punkte!

Topicstarter
Ik heb me een P5PL2 gekocht. Alles verloopt vlekkeloos behalve het netwerk. Ik krijg van de server geen ipadres. Wat heb ik geprobeerd:

- Nieuwe drivers voor de lan geinstalleerd, helaas geen resultaat.
- De 6.08 bios geinstaleerd, helaas dat deed het ook niet.

Ik heb nu dus wel een verbinding met de server, echter alleen als ik de netwerkkaart op 10Mbit instel.
Auto, 1000 / 100 met welke variant dan ook doet niets.

Toevallig iemand hier hetzelfde probleem en een mogelijke oplossing gevonden? Of heeft er iemand uberhaupt nog suggesties, want ik zou het niet meer weten.

Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-04 10:46
netwerk kabel zelf geknepen?
netwerkkabel doet het met een laptop of andere nic wel op 100mbit?
full/half duplex?

need more specs?

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• DerKleinePunkt
  • Niet online

DerKleinePunkt

Topicstarter
nsa1984 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 23:41:
netwerk kabel zelf geknepen?
netwerkkabel doet het met een laptop of andere nic wel op 100mbit?
full/half duplex?

need more specs?
Netwerkkabel inderdaad zelf geknepen, maar reeds op andere (lees mijn oude pc, ook een asus mobo'tje) in gebruik werkt perfect. Ook op verschillende laptops van kameraden zonder problemen gebruikt.

Uuhm half en full duplex maakt dus niks uit. Zolang het maar 10Mbit is. Alles boven de 10Mbit werkt dus helemaal niet. Maar zal het even testen met een niet handgemaakt kabel testen.

Edit:
Met een niet handgemaakt kabel werkt het ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door DerKleinePunkt op 28-07-2006 00:07 ]

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Wat zit er aan de andere kant en wat voor instellingen heeft die zijde? Als het rechtstreeks in de server zit, zal het een cross-kabel zijn. Of zit er nog een switch/router tussen?
In beide gevallen llont het de moeite om ook de andere zijde de instellingen te verander van auto/full/half. De onderhandelingen op auto willen soms niet lukken en dan moet een van beide zijden op auto of juist niet...

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Onboard of niet, een NIC is en blijft een NIC.

Processors, Mobo's & Geheugen » Netwerken dus :)

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 28-07-2006 06:55 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-04 07:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoewel je begonnen bent in PMG, lijkt het me volgende keer toch iets zinvoller te vermeden dat het om een mobo met onboard NIC gaat, ipv met typenummers te strooien.

Tijd voor een nieuwe sig..

• DerKleinePunkt
  • Niet online

DerKleinePunkt

Topicstarter
Koffie schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 08:40:
Hoewel je begonnen bent in PMG, lijkt het me volgende keer toch iets zinvoller te vermeden dat het om een mobo met onboard NIC gaat, ipv met typenummers te strooien.
Ok

Het betreft hier dus een onboard Gigabit NIC van Realtek RLT8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC. Het probleem heeft voor zover ik kan zien niks te doen met het locale netwerk of bekabeling hiervan. De overige 2 PC's die zijn aangesloten op dezelfde switch en poorten werken perfect.Heb eveneens verschillende bekabeling geprobeerd. Ook heb ik verschillende instellingen geprobeerd, maar full / half duplex maakt niets uit. Het werkt beide zolang ik niet naar 100Mbit of hoger ga.

Op de internet server staat Windows XP Pro en op mijn nieuwe PC staat Windows XP Home. Beide SP2 en volledig geupdate.

[ Voor 20% gewijzigd door DerKleinePunkt op 28-07-2006 09:57 ]

Pagina: 1