[XP] wlnotify.dll en winlogon.exe fout*

Pagina: 1
Acties:

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-03 11:43
Hoi,

wanneer ik mijn computer opstart krijg ik, na het balkje dat van links naar rechts gaat, dit te zien:
Bezig met uitvoeren van: C:\Windows\system32\wlnotify.dll
Ik heb namelijk met nLite ingesteld dat ik meer melding wou krijgen om te weten waar Windows mee bezig was.

Maar nu is het zo dat mijn computer gewoon bij die melding blijft hangen en verder niks meer doet. Als ik de computer daarna reset werkt het meestal wel weer gewoon. Ik heb 1 keer gehad dat ik de melding 2 keer achter elkaar kreeg. Weet iemand hoe ik hiervanaf kom? M'n ouders vinden het namelijk niet zo leuk.....

OK, NU VRAAG 2
Ik weet niet precies waar mijn vader mee bezig was, maar ik kwam thuis en de op het beeldscherm stond dit:
STOP: c000021a {onherstelbare systeemfout}
Het systeemproces Windows Logon Process is onverwacht afgebroken
met de status 0xc0000005 (0x00000000 0x00000000).
Het systeem is afgesloten.
Weet iemand hoe dit komt?

Na een reset scheen hij 't weer gewoon te doen, maar wanneer ik inlogde kreeg ik deze melding:
winlogon.exe
Er is een fout in winlogon.exe opgetreden. Dit programma is afgesloten.

Deze fout is opgetreden op 27-7-2006 om 22:48:31.

Vertel Microsoft over dit probleem.
blablabla.
De handtekening van de fout:
szAppName : winlogon.exe szAppVer : 0.0.0.0 szModName : ntdll.dll
szModVer : 5.1.2600.2180 offset : 000111de
Enig idee hoe deze fout is ontstaan?

[ Voor 3% gewijzigd door job_h op 28-07-2006 11:40 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zou je wat minder bold willen gebruiken? Als je iets wil citeren kan je daar bv. 'quote', 'pre' of 'code' voor gebruiken ;)

Verder - het lijkt er op dat je PC gewoon kapot is - test je geheugen eens :P

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08-2025
Voor die gekke DLL's kun je dit programaatje eens proberen:

http://computermate.nl/downloads/removewga.exe

Dat is het officiele programma om die DLL's die worden gebruikt voor Windows Genuine Advantage te verwijderen :) .. zodat ze ook niet meer opstarten.

Dan lijkt vraag 1 mij opgelost?!

• job_h
@elevator,
ok, ik heb het dikgedrukte weggehaald.
En volgens mij is mijn computer niet kapot, hij deed alles perfect (dat doet hij nu nog, afgezien van die meldingen die ik af en toe te zien krijg) voordat ik ging formateren. Ikzelf denk daarom dat het aan mijn .iso ligt, die ik met nLite gemaakt hebt. Maar ik heb niemand anders met hetzelfde probleem kunnen vinden... dus plaatste ik het maar hier.

@Zanniebal
Euh... nee,
Microsoft WGA Notification Tool is not currently active on your system.
Ik heb die update van microsoft nooit gedownload. En daarbij lijkt het me niet slim om wlnotify.dll te deleten.... want dan kan ik niet meer inloggen.

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08-2025
job_h schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:45:
*knip*

@Zanniebal
Euh... nee,

Ik heb die update van microsoft nooit gedownload. En daarbij lijkt het me niet slim om wlnotify.dll te deleten.... want dan kan ik niet meer inloggen.
Hmm .. jammer, omdat je zij dat je wlnotify.dll tegen kwam dacht ik gelijk aan WGA :)

• job_h
Ok.... maar heeft iemand een idee over mijn problemen? |:(

Verwijderd

Kijk eens met gpedit.msc of nLite soms de policy "Uitgebreide tegenover normale statusberichten" heeft ingeschakeld? Die policy bevindt zich onder Computerconfiguratie/Beheersjablonen/Systeem.

• job_h
"Uitgebreide tegenover normale statusberichten" is niet geconfigureerd

Verwijderd

En wat als je hem op Uitschakelen zet? :)

• job_h
heb hem op uitschakelen gezet, maar ik moet nu echt weg... ik vertel vanavond/morgenochtend of ik nog meldingen krijg....

En er zijn nog altijd suggesties welkom over de andere meldingen... O-)

• job_h
@SecondChoice,

Ok, ik heb 'm uitgeschakeld, maar nu blijft hij nog steeds hangen, maar nu met een melding als: Windows opstarten...

nu net kreeg ik 1 keer die melding, na een reset ging hij verder, maar ik kon geen gebruikers aanklikken. Weer reset, daarna kreeg ik NOG 3 KEER DIE MELDING :(. En toen kon ik eindelijk inloggen en dus hier wat typen.... Ik wil er erg graag vanaf :'(

• job_h
niemand? :'(
Pagina: 1