Toon posts:

Voeding kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een jaar geleden de Revoltec Chromus 2 gekocht.
Nu heb ik hem nog nooit gebruikt en wilde ik hem vandaag testen en kwam tot de volgende conclusie.

De voeding gaat op standby (lichtje gaat aan), als ik de groene draad met de ground verbind dan gaat hij 1 seconde aan (fan gaat even draaien) en valt daarna meteen weer uit.

Als ik de voeding met een mobo verbindt gaat de mobo standby (groen lichtje) en de voeding standby, als ik op de power knop druk gebeurt er echter helemaal niets. Doe ik er een andere voeding in dan doet hij het wel.

Wat kan er mis zijn??

• Bigbadkip
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Geen load genoeg ?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je lijnen zijn instabiel? Test ze eens met een multimeter :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Sla de review er maar op na, ik heb hem nog nooit gebruikt dus hij zou nog moeten werken als nieuw (hij heeft alleen een jaar int stof gelegen...).

@Grotesslechtekip, ik denk dat je gelijk hebt. Als ik 1 fan erop aansluit duurt het 0.1 seconde voordat ie uitgaat. Als ik er 10 op aansluit dan duurt het 2 seconde ofzo. Hoe kan ik testen of het de load is? En waarom gaat ie niet aan als de mobo erop aangesloten is :?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 22:34:
Sla de review er maar op na, ik heb hem nog nooit gebruikt dus hij zou nog moeten werken als nieuw (hij heeft alleen een jaar int stof gelegen...).

@Grotesslechtekip, ik denk dat je gelijk hebt. Als ik 1 fan erop aansluit duurt het 0.1 seconde voordat ie uitgaat. Als ik er 10 op aansluit dan duurt het 2 seconde ofzo. Hoe kan ik testen of het de load is? En waarom gaat ie niet aan als de mobo erop aangesloten is :?
Hardware werkt wel eens niet, dus waarom zou je hem dan niet kunnen testen ;) Ik zou gewoon je lijnen inspecteren, zijn ze wel goed dan heb je in elk geval een probleem kunnen wegstrepen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een voeding is voorzover ik weet helemaal geen processor, moederbord of geheugen.

Processors, Mobo's & Geheugen » Overige Hardware dus.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, niet ieder Hollands huishouden heeft een multimeter in zijn nachtkastje liggen :/
Pagina: 1