Ik heb een probleem met het horizontaal uitlijnen van 2 form elementen. Ze zijn allebij 21px hoog maar de submit button (image) wordt op de een of andere manier 2px hoger geplaatst dan de text box en dat moet natuurlijk niet. Ik heb een en ander geporbeerd met margin op het tweede (te hoog geplaatste) element, het geen resulteerd dat beide elementen wordt verschoven.Voorbeeld op http://members.home.nl/jkesseler/tmp/ Het gaat om het tweede blok.
Een andere (in mijn ogen) rare gedraging van IE wordt hier ok gedemonstreerd. In het eerste forulier is het submit plaatje in elkaar gedrukt, als het formulier verzonden wordt is het formaat wel normaal. Dat heeft gelegen aan width:auto;
Een andere (in mijn ogen) rare gedraging van IE wordt hier ok gedemonstreerd. In het eerste forulier is het submit plaatje in elkaar gedrukt, als het formulier verzonden wordt is het formaat wel normaal. Dat heeft gelegen aan width:auto;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| #nieuwsbrief
{
width:200px;
height:100px;
background-color:green; /* Groe achtergrond om eea duidelijker te maken */
text-align:center;
}
#nieuwsbrief input
{
background-color: #877C7F;
color: white;
font-family: "Book Antiqua", "Times New Roman", Helvetica, sans-serif;
font-size:0.8em;
width: auto;
border: 0px;
height:21px;
} |
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <div id="nieuwsbrief">
<form action="" method="post" name="newsbriefForm" id="nieuwsbriefForm">
[img]"nieuwsbrief.gif"[/img]
<input type="text" name="query" value="E-mail adres" onfocus="this.value=''" style="width:155px;"/><input type="image" name="submit" value="Aanmlden nieuwsbrief" src="ok_up.gif" />
</form>
</div> |