Toon posts:

Intel Dualcore als Single core ...

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is geoptimaliseerd voor Dual core !!!!! Maar goed laat maar .... Echt ongelovelijk ... Als dit soort dingen nou de eerste keer waren ...

http://www23.tomshardware.com/cpu.html

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 20:30 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
dat is echt een wereld van verschil hoor, ongeveer factor 2 :p
zelfs met applicaties die niet dual core optemized zijn, deze modellen p4's vind je niet echt snel in benchmarks maar kijk maar is voor de gein op de cpu charts van toms hardware.
Het beste model daar is de FX60, en daar mag je dan weer een aardig schepje bovenop doen (voor de E6600).

factor 2 gaat dus aardig op met een p4 3ghz.

[ Voor 8% gewijzigd door Dnc1n op 27-07-2006 20:26 ]

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Mensen op GoT voor amateurs uitmaken is een beetje krom als je zelf ook geen idee hebt waar je het over hebt. Er zijn zat benchmarks te vinden die maar gebruik maken van 1 core/niet zijn geoptimaliseerd voor dualcore. Neem bijvoorbeeld games. En zo zijn er nog zat andere benchmarks die geen gebruik maken van 2 cores.

En elke Core 2 Duo zal gehakt maken van die P4 van je in zo'n beetje elke denkbare applicatie...

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:19:
EDIT: Kijk als jullie niet begrijpen hoe een CPU werkt daar kan ik ook niets aan doen ... Ik vraag het wel op een professioneel forum ... Jeetje amateurs.

Hoop dat jullie mij hier meer info over kunnen geven :)
meer info geven terwijl je iedereen uitmaakt voor amateur? je vorige topic zit ook dicht en niet voor niets. dit is echt de manier niet.

lees dit eens door: Algemene gedragsregels (Netiquette)

Aunt bunny is coming to get me!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:33

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Benchmarking the Core Duo!!!

Maar serieus: wat is er mis met Google of de FP want ik heb wel al tientallen benchmarks en systemen gezien?

offtopic:
Heet het trouwens geen Core Duo?

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 27-07-2006 20:32 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Dnc1n
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:19:
Is geoptimaliseerd voor Dual core !!!!! Maar goed laat maar .... Echt ongelovelijk ... Als dit soort dingen nou de eerste keer waren ...

ga je nu steeds je eigen topicstart zitten overschrijven?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat erom dat al deze progsels geoptimaliseerd zijn voor dual core ...

Duidelijk zichtbaar wanneer een Dualcore athlon bijna 2x zo snel is als een single core ...

Sorry dat ik een beetje dom reageerde maar mijn topics worden wel vaker gesloten als ik ietwat technischer vraag stel ...

• Dnc1n
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:33:

Duidelijk zichtbaar wanneer een Dualcore athlon bijna 2x zo snel is als een single core ...

Sorry dat ik een beetje dom reageerde maar mijn topics worden wel vaker gesloten als ik ietwat technischer vraag stel ...
euhm ik zeg ook niet dat je naar de progsels moet kijken, kijk is naar doom3 bijvoorbeeld.

• MAX3400

MAX3400

Sinds wanneer zijn programma's als FarCry, 3DMark05 en PCMark 2005 multithreaded programma's? En zo staan er nog wel een aantal in het lijstje...

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
..En je zelf geen enkele inzet toont.

Komop zeg, je topic herposten met een dikke flame erboven, en het later snel weg-editten naar iets minder offensiefs.

Het antwoord is in dit, en het vorige topic al gegeven. Helemaal niet al die benchmarks zijn geoptimaliseerd voor dualcore.

@Hierboven: Inderdaad, je hebt FRAPS nodig, maar zelfs PiFast doet het nog niet met 2 cores :)

[ Voor 15% gewijzigd door TheZeroorez op 27-07-2006 20:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:35:
[...]

Sinds wanneer zijn programma's als FarCry, 3DMark05 en PCMark 2005 multithreaded programma's? En zo staan er nog wel een aantal in het lijstje...
Simpel als een dualcore er baat bij heeft klopt er iets niet ...

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:35:
[...]

Simpel als een dualcore er baat bij heeft klopt er iets niet ...
Misschien is het dan handiger, imho, om je in te lezen in de architectuur van de Core Duo en daarna een uitspraak te doen of commentaar te leveren over wat er wel en niet klopt. De benchmarks, zowel op dual als single core niveau kloppen perfect, voor zover ik heb kunnen lezen op de sites.

• TheZeroorez
  • Niet online
Maar dat komt omdat (zoals ook al gezegd is) het OS wél van beide cores gebruik maakt. Wat jij nu wilt weten (één core totaal uit dus), is iets wat nooit voor zal komen ;)

• MAX3400

MAX3400

TheZeroorez schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:37:
Maar dat komt omdat (zoals ook al gezegd is) het OS wél van beide cores gebruik maakt. Wat jij nu wilt weten (één core totaal uit dus), is iets wat nooit voor zal komen ;)
offtopic:
Tenzij je je cpu-koeler met een drilboor bevestigt...

• TheZeroorez
  • Niet online
offtopic:
Zoiets zat ik ook te bedenken, maar ik vrees dat als je CPU zó total-loss is dat één core het niet meer doet, de ander ook niet meer wil werken, omdat het twee cores op één CPU zijn. Met Dual-CPU zou dit moeten kunnen, maar met dualcore niet, aangezien ze elkaar 'nodig hebben'.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

:X

Sorry, maar ik denk dat je je vraag beter hier kunt stellen ; http://forum.computeridee.nl/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja.

Er loopt overigens al een discussietopic over de Dual Core Intels. Als je daar eens subtieltjes aan mee doet.

[ Voor 29% gewijzigd door BalusC op 27-07-2006 21:05 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.