Toon posts:

Ondertitel toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.651 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu al enige tijd een eigen gemaakt filmpje (*avi) te voorzien van ondertiteling. Ik ben in staat om het .avi om te zetten naar DVD-5. Verder heb ik een ondertiteling geschreven en opgeslagen als .srt
Ik heb al verschillende programma's gebruikt (thefilmmachine, winavi, avi2dvd), maar het lukt me niet om de ondertiteling erin te krijgen. Het is de bedoeling dat het filmpje als demofilmpje naar vaste klanten gaat. Mijn vraag is dan ook:
Kan ik het .srt-bestand gewoon kopiëren-plakken naar de map waarin het geconverteerde .avi-bestand staat (inmiddels is het dus DVD-formaat geworden)
Als ik dit doe en speel het af met PowerDVD of Mediaplayer, dan zie ik geen ondertitel. Nu weet ik dat ik BSplayer kan gebruiken, en dat wekrt perfect. Maar stel dat ik de video_ts met het .srt-bestand op een schijfje brand, leest de DVD-speler dan wel het filmpje inclusief ondertiteling?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben niet zo'n held met vobsub en dergelijke software. Google en GoT leverden wel wat op, maar dat was voor mij nog te moeilijk. :X

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Dus zo makkelijk mogelijk een .srt aan een .avi toevoegen.

Verwijderd

heb je dan geen dvd speler die avi aan kan, dan hoef niet zo moeilijk te doen. denk het van niet omdat je het al omgezet hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:22:
heb je dan geen dvd speler die avi aan kan, dan hoef niet zo moeilijk te doen. denk het van niet omdat je het al omgezet hebt.
Mijn DVD speler speelt inderdaad geen Avi af. Is wel makkelijk om te weten ja. Kan iemand mij garanderen 100% dat het niet kan?

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

DVD Lab werkt erg goed. Het is een programma waarmee je een professioneel ogende DVD kunt bouwen. Je kunt DVD menu's maken (incl. subtitles aan/uit en verschillende audiotracks). Het biedt veel mogelijkheden en is gemakkelijk te gebruiken.

Het kost echter wel nogal wat geld, $99 voor de instapversie... Misschien kun je het via je bedrijf kopen.

offtopic:
Maar er zijn vast ook versies die van de e-truck op de digitale snelweg zijn gevallen.

[ Voor 6% gewijzigd door nXXt op 27-07-2006 20:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
nXXt schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:31:
DVD Lab werkt erg goed. Het is een programma waarmee je een professioneel ogende DVD kunt bouwen. Je kunt DVD menu's maken (incl. subtitles aan/uit en verschillende audiotracks). Het biedt veel mogelijkheden en is gemakkelijk te gebruiken.

Het kost echter wel nogal wat geld, $99 voor de instapversie... Misschien kun je het via je bedrijf kopen.

offtopic:
Maar er zijn vast ook versies die van de e-truck op de digitale snelweg zijn gevallen.
DVD Lab ken ik wel. Daar had ik nog niet aan gedacht. |:( Bedankt in ieder geval. Andere suggesties zijn nog steeds welkom.

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik gebruik VSO convertxtodvd. Werkt hier prima met .srt ondertitels toevoegen,

Verwijderd

Topicstarter
ff_tweake schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:43:
Ik gebruik VSO convertxtodvd. Werkt hier prima met .srt ondertitels toevoegen,
Werkt bij mij ook niet. Als ik dan in mediaplayer speel, dan zie ik geen subs. Zie ik ze wel als ik het op dvd brand?

• ff_tweake
Ja dan zie ik het wel, je moet soms wel handmatig de subs aanzetten. Ik maak meestal een .iso, die kun je dan eventueel ook mounten.

Verwijderd

Topicstarter
ff_tweake schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:49:
Ja dan zie ik het wel, je moet soms wel handmatig de subs aanzetten. Ik maak meestal een .iso, die kun je dan eventueel ook mounten.
Dus als ik het avi omzet naar dvd en ik plak het srt-bestand in de video_ts en dat brand ik op dvd, dan heb ik een dvd met NL subs?

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:13
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:47:
[...]

Werkt bij mij ook niet. Als ik dan in mediaplayer speel, dan zie ik geen subs. Zie ik ze wel als ik het op dvd brand?
Pak dan ook geen WMP. Sorry slechte ervaringen mee. Pak VLC en dan onderitel spoor.
COncertXTodvd is echt mijn programma van het jaar!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 04:37

ThaHandy

Discovery Channel

DVD Maestro is ook een alleskunner

• ff_tweake
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:54:
[...]

Dus als ik het avi omzet naar dvd en ik plak het srt-bestand in de video_ts en dat brand ik op dvd, dan heb ik een dvd met NL subs?
Als alles goed gaat wel ja. En dan zou je eventueel weer kunnen rippen naar avi...

Edit: foute tekst, niet goed gelezen 8)7 Zie reactie hieronder.

[ Voor 10% gewijzigd door ff_tweake op 28-07-2006 18:53 ]

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
ff_tweake schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 23:47:
[...]

Als alles goed gaat wel ja. En dan zou je eventueel weer kunnen rippen naar avi...
Nee tuurlijk niet! Je moet eerst het .srt bestand hard-coded in het .avi-bestand zetten ofwel het .srt-bestand door ConvertXtoDVD laten toevoegen als ondertitel op de DVD!

TheFilmMachine is ook een gebruiksvriendelijk (NL-talig) programma hiervoor, en net als ConvertXtoDVD redelijk simpel te gebruiken :)
Pagina: 1