Nog snel een der laatste S939 X2 4800+ kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• LV-426
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-04 20:38
Nu AMD stopt met de productie van de X2 4800+ voor S939 en het prijsverschil met de X2 4600+ maar zo'n 35 euro is, zit ik zeer te twijfelen of het slim is om moeite te gaan doen om een der laatste 4800+ proberen te bemachtigen. (snelste s939 ooit gemaakt!)

Of zal het zo zijn dat de 4800+ nog wel enige tijd leverbaar zal blijven en juist omdat hij end-of-life is nog verder in prijs zakken?

Of is er nu al niet meer aan te komen? (voor een echt lage prijs, winkels beweren van wel...)

Of een half jaartje wachten (komt me wat beter uit) en de 4600+ kopen, die dan misschien weer wat in prijs gedaald is?

Ik weet dat het verschil in performance klein is, maar dat is het prijs verschil nu ook. Voor 35 euro 200+ erbij is geen slechte deal.

OC mogelijkheden spelen ook een rol voor mij, men is bang dat de 1 mb ervoor zorgt dat je een kleinere kans hebt op een goede OC, maar heb weinig resultaten waar ik iets aan heb kunnen vinden op GOT, amdgeeks, etc. En mazzel speelt altijd een rol bij OCen. Extreem OCen hoeft niet, zit nu tevreden op 2727 MHz met een 3500+ Venice (25%).

Dus wat is wijsheid, als een gek achter de de laatste 4800+ aan, of is het de moeite niet waard, of uberhaubt niet nodig?

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Waarschijnlijk zijn ze nog makkelijk te nieuw te krijgen en later 2e hands.
Meer dan 1MB een voordeel bij OC'en ... nooit van gehoord ... performance lijkt meer voor de hand lichtend.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit topic gaat nergens meer over. Het is niet de bedoeling dat we jou bij je handje moeten vasthouden om te vertellen of je nu of later een CPU moet kopen. Dat is iets wat je prima zelf kunt bepalen. Zie ook de PMG FAQ » Welke moet ik nemen?

Dit topic is gesloten.