Toon posts:

Hoe presteert de Core2duo als single cpu ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort weer een systeempje kopen en vervang daarbij mijn 4 jaar oude Intel Pentium 4 - 3 GHz.

Ik ben er al achter dat dualcore voor mij veel nut heeft, echter heb ik ook veel software dat nooit dualcore gaat ondersteunen terwijl het zeker is dat ik het nog jaren ga gebruiken.

Alle benchmarktests zijn gericht op de dualcore maar ik wil juist de singlecore performance weten in verhouding met wat oudere processoren.

Weet iemand hoe een singlecore Core 2 duo (als het zou bestaan) zou presteren tegenover een bv intel pentium 4 3 GHz? Ben vooral geinterreseerd in de onderstaande processoren:

Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz
Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz
Intel Core 2 Extreme X6800 2.93GHz

Hoop dat jullie mij hier meer info over kunnen geven :)

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-05 13:02
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:01:
Weet iemand hoe een singlecore Core 2 duo (als het zou bestaan) zou presteren tegenover een bv intel pentium 4 3 GHz? Ben vooral geinterreseerd in de onderstaande processoren:

Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz
Intel Core 2 Duo E6700 2.67GHz
Intel Core 2 Extreme X6800 2.93GHz
Die maken gehakt van een P4 3Ghz ga daar maar vanuit. Maar dat had je zelf ook kunnen vinden door simpel naar 1 van de miljoenen benchmarks te kijken die de laatste maanden voorbij gekomen zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
G-SuPRuuB schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:06:
[...]

Die maken gehakt van een P4 3Ghz ga daar maar vanuit. Maar dat had je zelf ook kunnen vinden door simpel naar 1 van de miljoenen benchmarks te kijken die de laatste maanden voorbij gekomen zijn :)
Heb je wel gelezen waar ik het over heb ? Ik bedoelde dus te zeggen hoe snel de dualcore 1 thead verwerkt.

Kortom geen gebruik kan maken van zijn 2e core ... Ik heb namelijk nog geen benchmarks gezien die op 1 thread performance laten zien ..

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:26
zijn zat benchmarks op 1 core. Vrijwel alle geteste programma zijn op 1 core gericht..

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-05 13:02
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:08:
[...]
Heb je wel gelezen waar ik het over heb ? Ik bedoelde dus te zeggen hoe snel de dualcore 1 thead verwerkt.
Kortom geen gebruik kan maken van zijn 2e core ... Ik heb namelijk nog geen benchmarks gezien die op 1 thread performance laten zien ..
418O2 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:09:
zijn zat benchmarks op 1 core. Vrijwel alle geteste programma zijn op 1 core gericht..

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:09:
Dan mag je ze me wel even laten zien ... Ik heb nog geen 1 benchmark gezien die alleen overweg kon met 1 core ... Ze zijn allemaal geoptimaliseerd voor dual core.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hierover zijn genoeg reviews geschreven en benchmarks gemaakt. Topic dicht dus.

Het is overigens de OS dat het 'em doet. Al is de software singlethreaded, Windows kan er nog wel wat van.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.