@Home en eigen linux mailserver!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• SeeSharp.nl
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 08:28
Is het mogelijk i.c.m. @Home om een eigen mailserver te draaien op een linux machine?

www.seesharp.nl

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Denk dat j er met google zo achter bent of @home poorten blockt. Wat had je zelf al gezocht :?

En natuurlijk is het mogelijk onder linux een mailserver te draaien :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-04 12:20
Ja, wel uitgaand, nee niet inkomend.
@home blocked 25. (Iets wat me me samen met dhcp zwaar irriteert aan @home :( )

Verwijderd

nee alleen met windows.....

ik neem aan van wel, meeste providers laten de poorten gewoon open. en hebben ook geen policy.

• SeeSharp.nl
The_Eagle schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 19:30:
Denk dat j er met google zo achter bent of @home poorten blockt. Wat had je zelf al gezocht :?

En natuurlijk is het mogelijk onder linux een mailserver te draaien :)
Tuurlijk heb ik al wel gezocht. Ik weet dat @Home poort 25 blocked, dat hebben ze namelijk al een aantal jaar terug gedaan. Maar ik kan niet geloven dat er nog niemand is die wel een manier heeft om het toch voor elkaar te krijgen.

www.seesharp.nl

• SeeSharp.nl
UltraSub schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 19:32:
Ja, wel uitgaand, nee niet inkomend.
@home blocked 25. (Iets wat me me samen met dhcp zwaar irriteert aan @home :( )
Ja, maar je kunt voor inkomend toch gewoon pop3 checken en voor uitgaand smtp gebruiken. Eigenlijk gewoon wat je op je client pc ook doet, maar dan centraal voor een aantal accounts/pc's. Of mag je dat dan geen mailserver noemen? Kan het wel?

www.seesharp.nl

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-04 12:20
Bijvoorbeeld abbootje bij no-ip, dan kan het wel...
http://www.no-ip.com/services/managed_mail/
SeeSharp.nl schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 19:38:
[...]

Ja, maar je kunt voor inkomend toch gewoon pop3 checken en voor uitgaand smtp gebruiken. Eigenlijk gewoon wat je op je client pc ook doet, maar dan centraal voor een aantal accounts/pc's. Of mag je dat dan geen mailserver noemen? Kan het wel?
En dat doe ik hier dus ook.
Echter wat k*t blijft, is dat de hele @home ip-range, in de blacklists van S.O.R.B.S. staat, en je dus steeds vaker gebounced wordt :(

[ Voor 74% gewijzigd door UltraSub op 27-07-2006 19:40 ]

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
het is maar een idee hoor, maar is het niet zo dat van @home naar jou wél port 25 open staat?
in dat geval es proberen of zij mail relayen voor jou domein.

als dit kan dan kun je het er met een tweetal MX records vanaf zijn.

iets als dit dus.

[ Voor 38% gewijzigd door weijl op 28-07-2006 04:24 ]

• jecowo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:58
@home blokt idd al jaren poort 25.. Simpel op te lossen door iemand te zoeken die voor jou je mail doorstuurt op een andere poort. De truc die ik hiervoor gebruikte was de mailserver van een collega die ontving mijn mail op poort 25 en stuurde deze door op poort 26 naar mij toe.

Dit is ook de reden dat ik weg ben gegaan bij @home. Ze hebben het na al die jaren nog steeds niet geleerd!!

Incredible

• SeeSharp.nl
Dank je jongens, ik zal er eens naar gaan kijken als mijn NSLU2 weer is gemaakt. Daar wil ik het namelijk op gaan draaien.

www.seesharp.nl

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

SeeSharp.nl schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 19:29:
Is het mogelijk i.c.m. @Home om een eigen mailserver te draaien op een linux machine?
Vast wel.
Je bent lang genoeg geregistreerd om te weten dat dergelijke but topics en titels absoluut ongewenst zijn.
Dit is niet de eerste keer dat je dat verteld moet worden, laat dit aub ook de laatste keer zijn.
Algemene gedragsregels (Netiquette)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.