Toon posts:

Studentenpc - advies m.b.t kast (Airflow)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Budget: 600€ (50€ extra zou eventueel kunnen, maar liever niet)

Doel: studentenpc (internet,msn, en al wat niet voor verwerkingsproggie's voor mijn studie) en wat games (hoeft niet high-end, gewoon af en toe een potje generals o.i.d.), stille pc

Na heel wat 'onderzoek' ben ik tot het volgende systeem gekomen:

Amd athlon 64 3800+ (socket 939)
prima proc., voor een leuke prijs., ik heb nagedacht over Am2, maar toch besloten dit niet te doen, vooral vanwege de hogere prijs.
Asus A8N5X (+ zahlman passief koel setje? ZM-NB74J?)
lijkt me zo ook een prima mobo, bovendien met het zahlman setje muisstil
EVGA GeForce 7600 GS, 256 mb
Ik game niet bijster veel, en hier geldt weer: stil!

De rest spreek allemaal wel redelijk voor zich:

Twinmos 2*512mb geheugen
Samsung spinpoint (160 gb.)
BenQ dvd speler
Logitech muis

Kasten:
Antec TX640B (+ extra fans)
of
Arctic silentium T1/T2

Maar nou heb ik wat twijfels over de kast..., dit vooral omdat ik een goede airflow nodig heb met de passief gekoelde grafische kaart. Daarnaast staat er op de website van EVGA dat de kaart een minimale voeding nodig heeft van 400 watt, terwijl de silentium een voeding heeft van 350 watt. (Maar wel een kwalitatief goede voeding..)

Daarnaast lijkt het mij dat de silentium wel weer een betere airflow heeft dan de Antec.... :/
Iemand hier enige ideeen over? Suggesties over de rest van het systeem zijn natuurlijk ook welkom!! (Graag zelfs ;-) )

p.s. op het moment zit ik net onder de 600 euro bij Azerty.nl.

p.s. (2) monitor/toetsenbord/software zijn al aanwezig :)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
als het echt stil moet al aan de core 2 duo E6300 gekeken?
Het voordeel is dat deze erg cool blijft, dit is immers de laagst geklokte core 2 duo, en ze zijn al zo energiezuinig :p

je moet alleen geduld hebben dan, maargoed voor school weer begint kun je er zeker aan komen.

[ Voor 22% gewijzigd door Dnc1n op 27-07-2006 18:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar daar heb ik het geld niet voor 8)7

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
de silentium voeding zou normaalgezien goed genoeg moeten zijn voor je, want het is idd een kwalitatief hoge voeding.

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Het is inderdaad net wat je zegt: ze zijn al ruim in voorraad als je naar school gaat, maar hoe ga je dat bewijzen hij heeft waarschijnelijk binnen nu en 1 maand een pc nodig en dan is het niet handig als er nog een maand boven op komt, en trouwens hij speelt simpele games, multitask niet, 3800 is stil genoeg en kost ook nog is veel minder ( budget gezien ) dus.. ik zou gewoon hier voor gaan. :)
ow en wat betreft de kast... als je van wat meer stijl houdt zou ik voor de artic silentium gaan (tenminste ik vind dat hij er beter uitziet) en al wil je het simpel en lawaaierig hebben ga dan voor de antec kast.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 20:15 . Reden: was kast vergeten ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 19:17:
Ja, maar daar heb ik het geld niet voor 8)7
hmm excuses ik d8 dat je een x2 3800+ wilde kopen, maar dan zelfs is een core 2 duo iets duurder zie ik nu, tering wat zijn die amd cpu's gekelderd in een paar week :D

[ Voor 4% gewijzigd door Dnc1n op 27-07-2006 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haha, ja fijn he :P

Ik zie persoonlijk het voordeel van een dual core niet echt in, de dingen die ik tegelijkertijd doe is msn'en in 10 schermpjes en dat kan een een gewone 3800+ ook echt wel aan. :9
Pagina: 1