Budget: 600€ (50€ extra zou eventueel kunnen, maar liever niet)
Doel: studentenpc (internet,msn, en al wat niet voor verwerkingsproggie's voor mijn studie) en wat games (hoeft niet high-end, gewoon af en toe een potje generals o.i.d.), stille pc
Na heel wat 'onderzoek' ben ik tot het volgende systeem gekomen:
Amd athlon 64 3800+ (socket 939)
prima proc., voor een leuke prijs., ik heb nagedacht over Am2, maar toch besloten dit niet te doen, vooral vanwege de hogere prijs.
Asus A8N5X (+ zahlman passief koel setje? ZM-NB74J?)
lijkt me zo ook een prima mobo, bovendien met het zahlman setje muisstil
EVGA GeForce 7600 GS, 256 mb
Ik game niet bijster veel, en hier geldt weer: stil!
De rest spreek allemaal wel redelijk voor zich:
Twinmos 2*512mb geheugen
Samsung spinpoint (160 gb.)
BenQ dvd speler
Logitech muis
Kasten:
Antec TX640B (+ extra fans)
of
Arctic silentium T1/T2
Maar nou heb ik wat twijfels over de kast..., dit vooral omdat ik een goede airflow nodig heb met de passief gekoelde grafische kaart. Daarnaast staat er op de website van EVGA dat de kaart een minimale voeding nodig heeft van 400 watt, terwijl de silentium een voeding heeft van 350 watt. (Maar wel een kwalitatief goede voeding..)
Daarnaast lijkt het mij dat de silentium wel weer een betere airflow heeft dan de Antec....
Iemand hier enige ideeen over? Suggesties over de rest van het systeem zijn natuurlijk ook welkom!! (Graag zelfs ;-) )
p.s. op het moment zit ik net onder de 600 euro bij Azerty.nl.
p.s. (2) monitor/toetsenbord/software zijn al aanwezig
Doel: studentenpc (internet,msn, en al wat niet voor verwerkingsproggie's voor mijn studie) en wat games (hoeft niet high-end, gewoon af en toe een potje generals o.i.d.), stille pc
Na heel wat 'onderzoek' ben ik tot het volgende systeem gekomen:
Amd athlon 64 3800+ (socket 939)
prima proc., voor een leuke prijs., ik heb nagedacht over Am2, maar toch besloten dit niet te doen, vooral vanwege de hogere prijs.
Asus A8N5X (+ zahlman passief koel setje? ZM-NB74J?)
lijkt me zo ook een prima mobo, bovendien met het zahlman setje muisstil
EVGA GeForce 7600 GS, 256 mb
Ik game niet bijster veel, en hier geldt weer: stil!
De rest spreek allemaal wel redelijk voor zich:
Twinmos 2*512mb geheugen
Samsung spinpoint (160 gb.)
BenQ dvd speler
Logitech muis
Kasten:
Antec TX640B (+ extra fans)
of
Arctic silentium T1/T2
Maar nou heb ik wat twijfels over de kast..., dit vooral omdat ik een goede airflow nodig heb met de passief gekoelde grafische kaart. Daarnaast staat er op de website van EVGA dat de kaart een minimale voeding nodig heeft van 400 watt, terwijl de silentium een voeding heeft van 350 watt. (Maar wel een kwalitatief goede voeding..)
Daarnaast lijkt het mij dat de silentium wel weer een betere airflow heeft dan de Antec....
Iemand hier enige ideeen over? Suggesties over de rest van het systeem zijn natuurlijk ook welkom!! (Graag zelfs ;-) )
p.s. op het moment zit ik net onder de 600 euro bij Azerty.nl.
p.s. (2) monitor/toetsenbord/software zijn al aanwezig