Airco in auto via sigarettenaansteker

Pagina: 1
Acties:
  • 42.962 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Volgende week ga ik met de auto op vakantie naar Italie. Onze auto is simpel en komt uit 1993 en heeft daarom geen aircoinstallatie!

Nu weet ik uit ervaring dat het enorm heet gaat worden tijdens de reis en ben ik op zoek naar een apparaat dat werkt als een airco en wat ik gewoon in de auto kan gebruiken. De voeding zal dan via de sigarettenaansteker van de auto moeten.

Bestaan deze en waar vind ik ze want ik kon niets bruikbaars vinden.

Ik denk dat heel veel mensen zo'n apparaat wel nodig zullen hebben :)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

http://www.sailgb.com/p/12v_air_conditioners/

Aub. nou nog een verkoop punt.

[edit]
Ze zijn van het merk:
http://www.dcairco.com/

Moet je wel even een gat in je dak zagen :+

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 27-07-2006 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk dat de sigarettenaansteker niet geschikt is voor een stroomslurper als een airco. De draden zijn hier helemaal niet op berekend. De 12V modellen die hierboven geshowd worden zijn meer bedoeld voor gebruik in een caravan denk ik.

[ Voor 0% gewijzigd door Admiral Freebee op 21-06-2023 08:15 . Reden: Dt foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Zonnepaneeltje op het dak leggen?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Als je even verder zou zoeken zou je vinden dat een kabeltje via de sigarettenaansteker maximaal 3 à 4 A kan hebben. De door Blackspot gelinkte produkten hebben een opgenomen vermogen van enkele honderden W. Om die aan te sluiten heb je dus in ieder geval speciale bekabeling nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:06

Part

Helemaal niets.....

Henk007 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 19:27:
Als je even verder zou zoeken zou je vinden dat een kabeltje via de sigarettenaansteker maximaal 3 à 4 A kan hebben. De door Blackspot gelinkte produkten hebben een opgenomen vermogen van enkele honderden W. Om die aan te sluiten heb je dus in ieder geval speciale bekabeling nodig.
Maximaal 10A maar dat is nog niet voldoende voor een serieuze airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:58

Wokschotel

Op 6 wielen

Airco op 12 volt gaat absoluut niet werken. Koop maar een ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Waar moet de airco zijn warme lucht kwijt?
Kacheltje op 12V is niet zo moeilijk, maar een koeler? koelbox ja, die blaast warme lucht aan de buitenkant (wat er uit komt), maar ik denk dat je een beetje voor gek rondrijdt met 2 van die koelboxdeksels boven de ramen :+

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sorry hoor, maar met een beetje common sense kan je toch wel verzinnen dat een airco die normaal een paar KW trekt niet op een 12volt stekker zal werken? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
hmz, ik weet ook helemaal niet hoe een airco werkt. Maar ik zie dat zo'n apparaat ontzettend veel vermogen slurpt en ook nog warme lucht kwijt moet :) dan is idd zo'n ventilator een beter idee. Wel jammer eigenlijk want ik had dit namelijk niet verwacht.

Ik had ooit op Got gelezen dat iemand een aircosystem zelf had gebouwd met een kartonnen doos en koel elementen.. was wel grappig...

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:00

SmartDoDo

Woeptiedoe

Gevalletje Vervoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Het bedrijf http://www.dcairco.com/ is nederlands dus je zou ze altijd kunnen bellen, misschien modden ze ook wel auto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Anoniem: 20531 schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 18:48:

[edit]
Ze zijn van het merk:

HOEVEEL? :o :o :o

8)7

autoairco in laten bouwen kost net effe een paar jassen minder http://www.hekbv.nl/airco_in_2e_hands_auto.htm

[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 28-07-2006 00:02 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)

[edit]
Ze zijn van het merk:

Is het dan niet goedkoper (auto uit 93) om een nieuwe auto met A/C te kopen _/-\o_ _/-\o_
Als zoiets al mogelijk is gezien je bekabeling en je accu lijkt het me verder niet echt goedkoop.

[ Voor 12% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 28-07-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 14:51
Dakdrager met aircounit van de lidl + agregraat erop en een pijp voor de koude lucht naar binnen en klaar is vanpeltje!

Afbeeldingslocatie: http://www.coldvink.nl/images/airco-DOMO-DO330A.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.cwmachines.com.au/images/generator_diesel.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kia.nl/nl/upload/027-pic-_imperiaal.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fys.kuleuven.be/pradem/images-proef/luchtslang.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door AMDtje op 28-07-2006 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-05 13:48

tazzman

a real boardmonkey

Dat een auto uit 1993 per defininite geen airco heeft is niet waar, mijn Audi 100 Avant uit (letterlijk eind) 1993 had zekers wel een airco.

Wellicht kan je van een sloop wel een airco vinden voor jou auto van een model dat wel airco had en deze in laten bouwen? Als dat de moeite waard is tenminste.

Waar je wel op moet letten is de vloeistof die de airco gebruikt, tis vroeg in de morgen en ben nog niet wakker dus de juiste termen liggen even niet op mijn tong. Maar enige tijd terug wilde ik een Audi 90 Quattro erbij kopen met werkende airco alleen deze airco gebruikte nog een zeer milieu onvriendelijke goedje dat niet meer toegestaan is. En de airco pomp en leidingen moesten aangepast worden om het huidige spul te kunnnen gebruiken en dat werd veel en veel te duur. Ik weet alleen niet meer vanaf wanneer dat "omslagpunt" lag.. ergens 1990 of 1991 meen ik.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:08

SeatRider

Hips don't lie

tazzman schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 07:58:
Waar je wel op moet letten is de vloeistof die de airco gebruikt, tis vroeg in de morgen en ben nog niet wakker dus de juiste termen liggen even niet op mijn tong. Maar enige tijd terug wilde ik een Audi 90 Quattro erbij kopen met werkende airco alleen deze airco gebruikte nog een zeer milieu onvriendelijke goedje dat niet meer toegestaan is.
Tip: Maar nog wel te krijgen ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46077

R12 aka Freon
tegenwoordig zit overal R134a in :) wat minder schadelijk is voor het milieu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 46077 schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 10:17:
R12 aka Freon
tegenwoordig zit overal R134a in :) wat minder schadelijk is voor het milieu
Inderdaad R134a nu.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 21:02

B-lennium

Volvo 164 1975!

airco is denk ik te veel van het goede,
meestal is de sigaretten aansteker berekend op 10 a 15 Ampére.
bovengenoemde airco trekt 25A

koop 1 of 2 van die simpele ventilatortjes en neem veel water mee in de auto.
petje nat maken en op je kop zetten en racen!

misschien kun je wat ramen blinderen of van die (hoe heet dat?) gaasjes voorhangen zodat de zon buiten blijft.

@tazzman onze 1972 volvo 164E had ook airco, die hebben we er uitgehaald. ook gedonder met opnieuw vullen en andere leidingen. kan dus nog ouder.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
AMDtje schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 00:23:
Dakdrager met aircounit van de lidl + agregraat erop en een pijp voor de koude lucht naar binnen en klaar is vanpeltje!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
lol, als ik een koelkast wil ja :D
tazzman schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 07:58:
Dat een auto uit 1993 per defininite geen airco heeft is niet waar, mijn Audi 100 Avant uit (letterlijk eind) 1993 had zekers wel een airco.

Wellicht kan je van een sloop wel een airco vinden voor jou auto van een model dat wel airco had en deze in laten bouwen? Als dat de moeite waard is tenminste.

Waar je wel op moet letten is de vloeistof die de airco gebruikt, tis vroeg in de morgen en ben nog niet wakker dus de juiste termen liggen even niet op mijn tong. Maar enige tijd terug wilde ik een Audi 90 Quattro erbij kopen met werkende airco alleen deze airco gebruikte nog een zeer milieu onvriendelijke goedje dat niet meer toegestaan is. En de airco pomp en leidingen moesten aangepast worden om het huidige spul te kunnnen gebruiken en dat werd veel en veel te duur. Ik weet alleen niet meer vanaf wanneer dat "omslagpunt" lag.. ergens 1990 of 1991 meen ik.
ik zeg ook express dat onze auto "simpel is en uit 1993 komt" anders ik wel gezegd dat onze auto uit 1993 komt.

Een airco in laten bouwen zal teveel geld en moeite kosten.
B-lennium schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:53:

misschien kun je wat ramen blinderen of van die (hoe heet dat?) gaasjes voorhangen zodat de zon buiten blijft.

@tazzman onze 1972 volvo 164E had ook airco, die hebben we er uitgehaald. ook gedonder met opnieuw vullen en andere leidingen. kan dus nog ouder.
ik denk dat dit toch wel de enige en beste oplossing is. Gewoon een betere ventilator want de ven in onze auto blaast alleen maar herfst blaadjes en dode spinnen.

Wordt een lekkere roadtrip zo :P

jongens bedankt!

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-05 22:54
Gewoon lekker de ramen open en 100 km/u rijden, heerlijk relaxed en toch koel. Op een gegeven moment weet je niet beter. Airco is voor mietjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:09

TwoR

Gekleurde stippen

vanpeltje schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:54:
[...]
ik denk dat dit toch wel de enige en beste oplossing is. Gewoon een betere ventilator want de ven in onze auto blaast alleen maar herfst blaadjes en dode spinnen.

Wordt een lekkere roadtrip zo :P

jongens bedankt!
Ach gewoon even een poosje voluit zetten dan zijn de blaadjes er wel weer uit. Dat is volgens mij sowieso beter want anders gata het rotten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:11

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Over die ramen blinderen;

Mijn ramen zijn vanachter 98% getint en vanvoor 35% maar het blijft echt wel bloedheet in de bak, een voordeel is wel dat je de zon nooit recht op je face krijgt.

Ik en bij een officiele honda dealer gaan vragen wat het kost om airco te laten inbouwen.
Vroeger was dat een optie bij een prelude.

Het kwam op +- 1600€ niet geplaatst. Dan moet het voor mij niet meer :P

[ Voor 13% gewijzigd door Jellabie op 29-07-2006 02:02 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:21

Bjorker

Cadillacs rule!

Offtopic, maar mijn Cadillac uit 1966 heeft ook een orginele airco, en het kan zeker weten nog ouder 8)

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-05 14:12
Autoairco's worden als het goed is doorgaans door de distributieriem aangedreven. (Compressor)

Als je een airco via je 12V zou kunnen laten draaien zou die binnen notime je accu leeg zuipen als je niet op tijd uit zet zodra je de motor stil zet :P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Sim-pel.
Afbeeldingslocatie: http://news.windingroad.com/wp-content/uploads/2006/07/Redneck%20central%20air.jpg

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102582

[edit]
Ze zijn van het merk:

En de zekering van je sigaretten aansteker aansluiting even vervangen voor een veeeeeeeeeeeeeel grotere waarde. Die airco's trekken nog wat stroom }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je kunt ook gebruik maken van ARKO. Hoewel dat een stuk minder zuinig blijkt.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

idd, in Amerika kregen auto's halverwege de jaren 50 al airco. We liepen hier enorm achter, midden jaren 90 werd het hier pas gemeengoed, eerder eind jaren 90.

Dit geldt ook voor andere snufjes, als stuurbekrachtiging,abs en elektrische ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Anoniem: 105758 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:00:
idd, in Amerika kregen auto's halverwege de jaren 50 al airco. We liepen hier enorm achter, midden jaren 90 werd het hier pas gemeengoed, eerder eind jaren 90.
maar die 'liepen' gewoon op ijsblokjes... dus zo technisch was het niet ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Wokschotel schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 19:48:
Airco op 12 volt gaat absoluut niet werken. Koop maar een ventilator.
Waar werken de ingebouwde airco's dan op? Op een verlengsnoer die achter de auto hangt?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:29

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kijk eens een paar posts boven je Rob, daar staat het volgende:
Autoairco's worden als het goed is doorgaans door de distributieriem aangedreven. (Compressor)
En dat klopt. Als de motor stationair draait en je zet de airco aan, dan zie je de toerenteller een sprongetje maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 30-07-2006 22:22 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Gizz schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:20:

[...]

En dat klopt. Als de motor stationair draait en je zet de airco aan, dan zie je de toerenteller een sprongetje maken.
Ik zag het nadat ik het had gepost :X

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-02 15:38
Van ramen blinderen wordt de auto juist warmer!!! Zwart absorbeerd warmte, dus die ruiten worden loeiheet.

Als je dan toch voor je ramen plakt, neem dan aluminiumfolie of metallic opplakfolie... Je kan halfdoorlatend metallic raamfolie bij de autoboer krijgen van 5% tot 95%...
dat spul reflecteerd alle warmte... (en je kan kijken of je haar goed zit in je achterruit ;) )

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

CodeCaster schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:53:
Wat een verwarrend stukje zeg. De titel zegt dat airco zuiniger is, een Belgisch onderzoek zegt dat dit niet zo is maar iemand van de Bovag bestrijdt dit weer. Ofwel: een tendentieuze kop.

Volgens mij vergeet die mijnheer van de Bovag dat veel mensen de airco altijd aan hebben staan en deze dus altijd vermogen zal gebruiken, terwijl ik bij 25 graden buitentemperatuur mijn ramen echt niet open zet. Sterker nog: bij die warme dagen van de afgelopen weken heb ik op de autoweg ook bij 30-35 graden de ramen niet open. Dat is me veel te veel lawaai. Pas als ik 50 rij gaan ze open, en dan is het stroomlijneffect al een stuk minder.

Ik neem aan dat in het Belgische onderzoek de stroomlijnkwestie ook wel is meegenomen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15

mjl

Ugh

CodeCaster schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 14:53:
In de meeste auto's is dat een BARKO "Bijna Alle Ramen Kunnen Open"

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Laatst online: 09:50

Flotter

Pelipper!

Maasluip schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:35:
[...]

Wat een verwarrend stukje zeg. De titel zegt dat airco zuiniger is, een Belgisch onderzoek zegt dat dit niet zo is maar iemand van de Bovag bestrijdt dit weer. Ofwel: een tendentieuze kop.
[...]
Ik denk dat die Belgen hebben onderzocht hoeveel meer brandstof een auto met airco verbruikt dan een auto zonder, beide met de ramen dicht. Als je echter de ramen opent van de aircoloze auto gaat het verbruik flink omhoog waardoor de auto met airco zuiniger wordt.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48

4POX

Everybody is wired

In een huis airco zit ook een compressor. Is het niet mogelijk om deze compressor rechtstreeks op de v-snaar van de motor te moteren ? Je hebt dan de beschikking over een gigantische kracht die het elektrische systeem in de auto niet kan leveren. Het enige waar ik mee zit is of die compressor die hoge toerentallen aankan en hoe je zonder dat als je vloeistof verdampt de leidingen kunt aanleggen.

Het moet een kleine moeite zijn om daarna de rest van die huisairco ergens in de auto te monteren. Dan kun je voor 250 euro klaar zijn.

Misschien is het ook wel haalbaar met een oude koelkast compressor :p Van een 90 watt motortje op de 75 KW v-snaar . .Hopla :p

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:48

4POX

Everybody is wired

Flotter schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:46:
[...]

Ik denk dat die Belgen hebben onderzocht hoeveel meer brandstof een auto met airco verbruikt dan een auto zonder, beide met de ramen dicht. Als je echter de ramen opent van de aircoloze auto gaat het verbruik flink omhoog waardoor de auto met airco zuiniger wordt.
Tegen de zon is maar 1 goede oplossing in een airco loze auto.

Je moet je niet druk maken. Neem relaxte muziek mee. En reis op de juiste momenten op de dag. En vergeet je flesje water niet.

Die mensen die ik heb zien flippen in de auto met dit weer is gewoon het resultaat van te druk maken, vakantie stress en niet goed voor jezelf zorgen. En vaak is het ook een samen spel. Vader flipt door de drukte. De kinderen voelen dat aan en worden ook drukker. Moeders flipt omdat pa zo gestresst is en voordat je het weet heb je de eerste vakantie dip al te pakken.

Heb je geen airco.. Zoek andere methode's. En ga niet blijven denken dat het warm is. Negatieve gedachtes versterken het negatieve alleen maar.

Helaas zijn te veel mensen veel te snel aangebrand. En de warmte van afgelopen dagen helpt daar goed aan mee.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46077

Gizz schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:20:

[...]

alleen wordt het meestal niet door de distributie gedaan maar door een multi riem
ivm spanningen die bij inschakelen op de riem komt te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

als je 5deurs hebt kan je ook nog je kofferklep wat open zetten, als mijn auto aan zee gestaan had en gloeiend heet was binnenin reden wij altijd de eerste 10a20 km met open achterklep en open ruiten. Dan is die direct op temperatuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 27-04 06:19

[edit]
Ze zijn van het merk:

:D

Dat ding is inderdaad enorm, 92cm bij 70cm.... maar ik ben bang dat het amperevermogen uit de 12v aansluiting veel te zwak is voor een airco.

Oplossing: Auto van 1993 voor 1000 Euro verkopen, en voor 3000 Euro een tweedehandske met AC kopen :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 27-04 06:19
Een andere oplossing: s'nachts rijden. Ook nog eens goed rustig :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtroardinary
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-04 17:35
En hoe zit het anno 2023 met de mobiele auto airco`s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:45
xtroardinary schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 22:54:
Het verhaal hierboven speelt in 2006.
Dat de "wilde ideën / oplossingen" die toen niet (goed) werkten en/of onpraktisch waren heeft te maken met
natuurwetten. Het kost gewoon veel energie en een flink apparaat om warmte te verplaatsen.

In 2023 is dat nog net zo. Natuurwetten veranderen namelijk niet.
Dus een mobiele airco in een auto dat gaat nog steeds niet werken.
Wil je een airco in de auto zal je een auto moeten kopen waar is vanaf de fabriek al in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
peterpv schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:03:
Wil je een airco in de auto zal je een auto moeten kopen waar is vanaf de fabriek al in zat.
100%mee oneens.

mijn auto had oorspronkelijk geen airco, die heb ik er later ingezet.

Nieuwe kachekbehuizing van een zelfde type auto met airco
leidingen en compressor en ontvochtiger overgezet.
controle module in de kabel boom gefixd

en een non ac auto is een ac auto geworden.

elke andere manier is ruk, en dan ben je beteraf een auto met airco te kopen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:10

4x2

lộn xộn quá

peterpv schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 23:03:
[...]
Of in china gaan winkelen;
https://www.aliexpress.com/item/32860884626.html

Vriend van me heeft dat ooit in een oldtimer ingebouwd, werkte volgens mij best ok.
Maja, dit is ook niet iets wat je dr in kan steken zoals in de sigarettenplug ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik lees de TS: "Auto uit 1993". Dat is wel echt een oudje. En toen zag ik de datum :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:15

ikt

4x2 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 06:34:
[...]

Of in china gaan winkelen;
https://www.aliexpress.com/item/32860884626.html

Vriend van me heeft dat ooit in een oldtimer ingebouwd, werkte volgens mij best ok.
Maja, dit is ook niet iets wat je dr in kan steken zoals in de sigarettenplug ;)
Inclusief verzending, zonder installatiekosten al €487...

Vanaf €400 heb je al een (goed gebruikte...) auto met climate control mét APK :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

xtroardinary schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 22:54:
Ik ben blij dat je de search hebt gebruikt, een heus topic van 17 jaar oud :)
De informatievoorziening over airco's op 12v is nog steeds hetzelfde ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.