Toon posts:

Teletekst pagina's verschillende zenders door elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een JVC LCD-TV (type: LT-26S60b). Op zich prima tevreden mee. Alleen is er één ding best irritant: je kijkt een tijd naar een bepaalde zender en schakelt over naar een andere zender kijkt daar naar Teletekst. Dan zit de Teletekst-pagina van de vorige zender door de pagina waar naar aan het kijken bent.
Voorbeeldje: ik kijk een tijdje naar RTL4, schakel over naar NED2 en roep pagina nieuws-index 101 van TT op (met veel lege regels). Dan verschijnt de pagina wel, maar op de plek waar lege regels zouden moeten komen, staan nu de regels die op pagina 101 van RTL4 stonden.(ik had op RTL4 geen TT gekeken)
Kortom, een onleesbare brij.

Iemand een idee hoe je kunt forceren dat de pagina ververst wordt? (een knopje ofzo dat ik nog niet ontdekt heb?)
Opnieuw oproepen helpt in ieder geval niet.

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Volgens mij heb je daar geen knoppen voor nodig. Ik denk dat dit een gevalletje klantenservice is.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-02 01:18
Meestal heb je na een paar minuten wachten al de nieuwe pagina binnen. Voor zover ik weet is dit al jaren het geval met teletekst. Ik heb het eigenlijk nooit anders meegemaakt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57
Sunder schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 23:10:
Meestal heb je na een paar minuten wachten al de nieuwe pagina binnen. Voor zover ik weet is dit al jaren het geval met teletekst. Ik heb het eigenlijk nooit anders meegemaakt.
Bij de meeste TV' s werkt het zo dat bij het wisselen van de zenders de Teletext pagina's gereset (cleared) worden.
Of kijkt de TS misschien met via een externe decoder/tuner ;) , dan is het normaal dat dit effect kan optreden ja..

Verwijderd

Topicstarter
The_Doman schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 00:37:
[...]
Bij de meeste TV' s werkt het zo dat bij het wisselen van de zenders de Teletext pagina's gereset (cleared) worden.
Of kijkt de TS misschien met via een externe decoder/tuner ;) , dan is het normaal dat dit effect kan optreden ja..
Ik kijk idd via een digitale decoder. Maar gebruik wel de TT van de TV (niet van de decoder). Maar ik denk dat je gelijk hebt, dat het daar wel mee te maken heeft. Zal eens testen of het effect zich ook voordoet als ik gewoon via de tuner van de TV kijk. Hmm, dat had ik zelf ook kunnen verzinnen 8)7