Toon posts:

Mijn asus a7a 266

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een spelletjes computer staan met de volgende spulle erin.
asus a7a 266 mobo
1,2 CPU
128mb video
maxtor 30gb

Hij deed het eerst prima tot hij zichzelf resette.
Pc starte op en ik gekeken naar de temperaturen, toen zag ik dat mijn CPU 125 graden was. dus ik naar mijn CPU fan gekeken bleek die kapot te zijn. Dus gelijk nieuwe gehaalt en erop gezet maar als ik nu mijn pc aanzet dan staat er op het beeld check cable terwijl wel alle fans draaien en alles stroom heeft. Ik kabel gecontroleerd en of video nog goed vast zit maar alles zit nog goed.
Nu weet ik dus niet wat er aan de hand kan zijn. Ik heb op aanraden van plaatselijke computerzaak te horen gekregen dat ik mijn geheugen moest controleren. Dus ik geheugen gecontroleerd en geen verandering.

Kan iemand mij helpen.
alvast bedankt.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04
CPU 125 graden was
Dit kan ook een limitatie van de Bios zijn, dat er maximaal 125 graden is.
Loop is alle stekkertjes langs het mobo waar je gewerkt hebt. Anders plug alles er nog is in.
Werkt dat nog niet :? Haal is je videokaart er uit, en zet hem dan is aan. Kijk wat de error dan is!

Succes met JOUW A7A266.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik zal alles nog een keer na lopen maar dat heb ik allang gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe heet mag een CPU worden??? :?

Verwijderd

Gemiddeld tussen de 0 en 90 graden de core zelf is dan nog warmer vaak 10 tot 20%.
aangezien silicium smelt bij 150 graden kun je al een beetje aan zien komen dat je processor gesmolten is van binnen.

http://www.cpu-world.com/ kijk hier maar welke waarden je athlon of duron aan kan.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar hij is daarna nog aan gegaan en heeft nog gedraaid

Verwijderd

misschien heeft je proc een klap gehad en heeftie het bij het volgende gebruik pas opgegeven. is soms ook zo als je een stroomstoot hebt gehad. heb je al een biosreset gedaan? verder kan je 1 voor 1 apparaten gaaan testen. (andere voeding uitproberen, andere videokaart, proc op ander mobo)

EDIT!!
gebeurt er verder niets, geen piepjes (natuurlijk wel speakertje GOED
aangesloten hebt :+ )? suc6

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb al bijna alles gecontroleerd behalve hdd en proc maar heb geen andere mobo waar ie op kan.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
Hij geeft dus wel gewoon beeld ? Dan kan het zijn dat je nieuwe koeler een grotere fan heeft die langzamer draait, waardoor de bios denkt dat er geen of een te langzaam draaidende fan is aangesloten. Probeer even een bios update of schakel de melding uit in de bios.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb juist geen beeld.

• Nielson
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:34:
Dus gelijk nieuwe gehaalt en erop gezet maar als ik nu mijn pc aanzet dan staat er op het beeld check cable terwijl wel alle fans draaien en alles stroom heeft. Ik kabel gecontroleerd en of video nog goed vast zit maar alles zit nog goed.
Ah, oké, dit is natuurlijk een melding van de monitor, zat te denken aan de cpu cooler kabel :) Kun je van iemand misschien een cpu lenen ?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:41
Een vriend van me had zo'n a7a (ali chipset) en die was niet kapot te krijgen.
Dat bord had branplekken rond de processor (koeling kapot) en bij de ram bankjes (ddr verkeerd om in een draaiende pc gepropt.), maar werkt verder prima. Met een beetje mazzel hoef je dus alleen maar je cpu te vervangen.
Wat bedoel je precies met "ik heb het geheugen gecontroleerd"?

[ Voor 174% gewijzigd door zetje01 op 27-07-2006 22:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is inderdaad melding van monitor(had ik misschien duidelijker moeten zeggen). en met geheugen gecontroleerd d.m.v. ander geheugen erin gedaan.
ik hoop niet dat ik nieuwe cpu moet gaan halen ik weet namelijk niet hoe ik moet zien wat voor cpu ik nodig heb... hoe kan ik dat zien.

• Nielson
Dat kun je hier op de Asus site heel gemakkelijk zien. Als je de latere modellen (XP) van de Athlon wilt draaien heb je naast een recente bios ook een bepaalde versie (v1.10) van het moederbord nodig, deze PCB versie staat ergens op je bord geprint. Voor een andere cpu zul je wel in het 2e hands circuit moeten gaan zoeken, en let dan goed op dat je mb dit type ook ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor geen piepjes en speakertje zit goed aangesloten. Maar kan het niet ook mijn mobo zijn en zo ja hoe zoek ik uit of het mijn mobo is of proc heb geen andere mobo waar me proc op kan en geen ander proc die op mijn mobo kan... |:(

• Nielson
Dan wordt het wel erg moelijk, je zult toch dingen moeten gaan uitwisselen om te bepalen wat er kapot is. Ik weet trouwens niet of je mogelijk in de toekomst nog wilt upgraden naar een ander systeem, maar ik zou aan deze niet al te veel geld meer uitgeven als ik jou was. Wat voor een geheugen (ddr of sdr) heb je trouwens ?

Verwijderd

Topicstarter
er zit ddr en sdr sloten in maar heb er nu ddr ingedaan en heb met ander ddr geheugen en sdr getest.
Pagina: 1