Beste allemaal ..
heb een aantal vragen over het systeem wat ik hieronder heb neergezet. Systeem is bedoeld voor digitale beeldbewerking (photoshop, illustrator) webdesign, gamen, dvd kijken en heavy downloaden ..
mijn budget +/- 2200 excl. monitor (heb ik zelf al)

ik heb gezocht op de diverse goedkopere webwinkels en heb onderstaande configuratie samengesteld op azery.nl. Ook ben ik al enkele weken overal (GoT, andere fora) aan het lezen, zoeken en informeren over de mogelijkheden van een nieuw systeem.
- processor: Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed € 318,35
reden waarom: ik zoek snelheid en een processor waar ook leuk mee over te clocken valt.
- moederbord: Asus P5W DH Deluxe, Retail € 208,02
veel usb poorten, goede prestaties en goede combinatie met conroe chip (weet dat de bios hiervoor geupdate moet worden, maar ik laat hem in elkaar zetten dus zal dit neem ik aan netjes gedaan worden) ook een voordeel dat het geheugen uitgebreid kan worden naar 8 GB.
- videokaart: XFX GeForce 7900 GTX, 512 MB, DDR3, PCI Express x16 € 506,00
ideale kaart voor gamen, en dvd kijken snelheid is hier ook zeer belangrijk voor me. alleen jammer van de hoge prijs .. (wellicht een goedkoper, net zo goed alternatief?)
- Arctic Freezer 7 pro € 16,71
goede koeling om mee over te clocken ..
- Kingston KHX6400D2K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x € 337,32
duur geheugen. weinig verstand van geheugen, maar vanwege de 800mhz incombi met mobo genomen. 2 GB is wel het minimale wat ik in mijn systeem nodig heb. Wil photoshop cs2 soepel kunnen laten draaien en vista klaar zijn.
(iemand andere alternatief hiervoor? goedkoper liefst
)
- Creative SoundBlaster X-Fi Fatal1ty FPS, Retail € 196,54
gave geluidskaart met 7.1 leuk voor videobewerking en filmervaringen ..
- Creative GigaWorks S750, Zwart € 359,01
dure boxen, maar wel met supervermogen .. weet alleen niet of hier een ander vergelijkbaar (goedkoper alternatief voor is - gezocht maar niet echt gevonden.)
- Nexus Breeze, Zwart, zilver € 170,53
mooie strakke kast zonder al te veel poespas maar wel lekker stil.
- Western Digital Raptor, 74 GB, 10000 rpm, 8 MB, Serial ATA150 € 151,53
OS HDD en programma's alles supersnel te benaderen .. denk zeker met de creative suite 2 een must.
- Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300
tweede hdd voor downloads, bestanden e.d.
- Razer Diamondback, Plasma, Retail € 40,23
nauwkeurige symmetrische (voor mijn een must ben linkshandig) muis met draad. mooi design en supernauwkeurig.
- Logitech Media Keyboard Elite, Zwart, Retail € 21,86
- Plextor PX-760SA, Serial ATA150, Zwart, OEM € 97,20
- Azerty Montage volledig systeem +installatie Windows, 1 jaar, Ja € 49,99
mijn vragen:
is er voor het geheugen een goedkoper, net zo goed alternatief? heb niet zoveel vestand van geheugenmodules dus ben automatisch voor de 800mhz variant gegaan.
is er wellicht een vergelijkbaar maar goedkoper alternatief voor de boxenset? heb veel gekeken op creative, maar deze springt er mijn inziens toch wel erg uit.
is het noodzakelijk om zo'n dure plextor s-ata brander te nemen? of kan ik het met een ide variant ook makkelijk af?
is het noodzakelijk om meer koeling in mijn systeem aan te brengen? en zo ja, waar?
en qua videokaart. is er een vergelijkbaar alternatief dat ervoor zorgt dat ik wel uitstekend kan gamen en films kan kijken zonder die uitzonderlijk hoge prijs? de 9700 is een sexy kaartje, maar vraag me af of ik met een andere kaart ook makkelijk af zou kunnen. heb geen idee wat een mooi alternatief zou zijn.
gezocht op:
- tweakers.net + forum
- creative.com
- intel.com
- asus.com
- computertotaal.nl (forum)
iedere input wordt zeer gewaardeerd. Hopelijk hebben jullie een idee waar het beter/anders kan zodat de prijs iets gedrukt kan worden (nu is de totaalprijs 2500 euro en eigenlijk net iets boven heb budget.) maar dat de prestaties er niet minder onder worden.
hopelijk heb ik aan alle voorwaarden voldaan om geholpen te worden.
hoor graag van jullie
heb een aantal vragen over het systeem wat ik hieronder heb neergezet. Systeem is bedoeld voor digitale beeldbewerking (photoshop, illustrator) webdesign, gamen, dvd kijken en heavy downloaden ..
mijn budget +/- 2200 excl. monitor (heb ik zelf al)

ik heb gezocht op de diverse goedkopere webwinkels en heb onderstaande configuratie samengesteld op azery.nl. Ook ben ik al enkele weken overal (GoT, andere fora) aan het lezen, zoeken en informeren over de mogelijkheden van een nieuw systeem.
- processor: Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed € 318,35
reden waarom: ik zoek snelheid en een processor waar ook leuk mee over te clocken valt.
- moederbord: Asus P5W DH Deluxe, Retail € 208,02
veel usb poorten, goede prestaties en goede combinatie met conroe chip (weet dat de bios hiervoor geupdate moet worden, maar ik laat hem in elkaar zetten dus zal dit neem ik aan netjes gedaan worden) ook een voordeel dat het geheugen uitgebreid kan worden naar 8 GB.
- videokaart: XFX GeForce 7900 GTX, 512 MB, DDR3, PCI Express x16 € 506,00
ideale kaart voor gamen, en dvd kijken snelheid is hier ook zeer belangrijk voor me. alleen jammer van de hoge prijs .. (wellicht een goedkoper, net zo goed alternatief?)
- Arctic Freezer 7 pro € 16,71
goede koeling om mee over te clocken ..
- Kingston KHX6400D2K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x € 337,32
duur geheugen. weinig verstand van geheugen, maar vanwege de 800mhz incombi met mobo genomen. 2 GB is wel het minimale wat ik in mijn systeem nodig heb. Wil photoshop cs2 soepel kunnen laten draaien en vista klaar zijn.
(iemand andere alternatief hiervoor? goedkoper liefst
- Creative SoundBlaster X-Fi Fatal1ty FPS, Retail € 196,54
gave geluidskaart met 7.1 leuk voor videobewerking en filmervaringen ..
- Creative GigaWorks S750, Zwart € 359,01
dure boxen, maar wel met supervermogen .. weet alleen niet of hier een ander vergelijkbaar (goedkoper alternatief voor is - gezocht maar niet echt gevonden.)
- Nexus Breeze, Zwart, zilver € 170,53
mooie strakke kast zonder al te veel poespas maar wel lekker stil.
- Western Digital Raptor, 74 GB, 10000 rpm, 8 MB, Serial ATA150 € 151,53
OS HDD en programma's alles supersnel te benaderen .. denk zeker met de creative suite 2 een must.
- Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300
tweede hdd voor downloads, bestanden e.d.
- Razer Diamondback, Plasma, Retail € 40,23
nauwkeurige symmetrische (voor mijn een must ben linkshandig) muis met draad. mooi design en supernauwkeurig.
- Logitech Media Keyboard Elite, Zwart, Retail € 21,86
- Plextor PX-760SA, Serial ATA150, Zwart, OEM € 97,20
- Azerty Montage volledig systeem +installatie Windows, 1 jaar, Ja € 49,99
mijn vragen:
is er voor het geheugen een goedkoper, net zo goed alternatief? heb niet zoveel vestand van geheugenmodules dus ben automatisch voor de 800mhz variant gegaan.
is er wellicht een vergelijkbaar maar goedkoper alternatief voor de boxenset? heb veel gekeken op creative, maar deze springt er mijn inziens toch wel erg uit.
is het noodzakelijk om zo'n dure plextor s-ata brander te nemen? of kan ik het met een ide variant ook makkelijk af?
is het noodzakelijk om meer koeling in mijn systeem aan te brengen? en zo ja, waar?
en qua videokaart. is er een vergelijkbaar alternatief dat ervoor zorgt dat ik wel uitstekend kan gamen en films kan kijken zonder die uitzonderlijk hoge prijs? de 9700 is een sexy kaartje, maar vraag me af of ik met een andere kaart ook makkelijk af zou kunnen. heb geen idee wat een mooi alternatief zou zijn.
gezocht op:
- tweakers.net + forum
- creative.com
- intel.com
- asus.com
- computertotaal.nl (forum)
iedere input wordt zeer gewaardeerd. Hopelijk hebben jullie een idee waar het beter/anders kan zodat de prijs iets gedrukt kan worden (nu is de totaalprijs 2500 euro en eigenlijk net iets boven heb budget.) maar dat de prestaties er niet minder onder worden.
hopelijk heb ik aan alle voorwaarden voldaan om geholpen te worden.
hoor graag van jullie