Toon posts:

Router achter router; hoe kan ik connecten?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.412 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik zit al een tijdje met deze opstelling:

Router 1
Port 1 - Port 2 - Port 3 - Port 4
PC - Server - Router2 - Xbox
niks - niks - Laptop - niks

Router 2 is een wireless router, beveiligd met wepkey. Nou heb ik een Nintendo DS en als ik wil connecten moet ik de wepkey intoetsen. Deze weet ik niet, staat wel geconfigureerd op de laptop toen router2 nog als hoofdrouter stond. De vraag is nu, hoe kan ik in het configuratiescherm van router2 komen?

192.168.1.1 = router1
192.168.1.100 = Server
192.168.1.101 = PC
192.168.1.102 = PC
192.168.1.103 = Xbox
192.168.1.104 = Router, als ik dit adres intyp krijg ik een time-out..

Hoe kan ik nu het beste in de router komen, om zo achter de wepkey te komen?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Gooi die wireless router weg en koopt een accesspoint, want dat is wat je nodig hebt....

Of vervan je huidige router door de wireless router?

[ Voor 25% gewijzigd door Romke op 27-07-2006 17:01 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-04 14:02
Zoals Anti-XP zegt 1 router gebruiken, of die router2 resetten en opnieuw instellen.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1149096

[ Voor 34% gewijzigd door Ascathon op 27-07-2006 17:04 ]

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:59:
Nou heb ik een Nintendo DS en als ik wil connecten moet ik de wepkey intoetsen. Deze weet ik niet,

Hoe kan ik nu het beste in de router komen, om zo achter de wepkey te komen?
Deze code staat volgens mij veelal op de router. (op de onderkant bijvoorbeeld op een stickertje waarop ook serialnummer staat. (het moet dan wel de standaard code zijn, en niet een zelf verzonnen code, die actief in de router staat ingesteld)

[ Voor 15% gewijzigd door Ejorne op 27-07-2006 17:06 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• Ascathon
Ejorne schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:05:
[...]

Deze code staat volgens mij veelal op de router. (op de onderkant bijvoorbeeld op een stickertje waarop ook serialnummer staat.
Neh, die code stel je zelf in met installeren. Jij hebt zeker zo'n ding van een @home draadloos pakket. Daar is dat wel zo.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:07:
Is er geen mogelijkheid om de wepkey op de laptop te achterhalen?
Modbreak:Dat is hier niet de bedoeling..

[ Voor 66% gewijzigd door Equator op 27-07-2006 21:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gooi liever niets weg, die linksys routers koste me 60 euro per stuk.. Is er geen mogelijkheid om de wepkey op de laptop te achterhalen?

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ascathon schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:06:
[...]

Neh, die code stel je zelf in met installeren. Jij hebt zeker zo'n ding van een @home draadloos pakket. Daar is dat wel zo.
Ik suggereer ook niet dat alle routers een code op de router hebben staan... :+

Dan kun je misschien nog met een computer via kabel inloggen op de router en dan de wepkey aanpassen. Weet je ook het wachtwoord niet meer, tja, dan moet je hem even resetten.

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• Ascathon
De WEP key staat ergens in Windows. Ik zal proberen een klik handleiding te maken van hoe ik weet hoe hij te verkrijgen is. (mocht je dat SnadBoy niet geprobeerd hebben.)

(deze machine waar ik nu op zit is nederlandtalig, moet geen probleem zijn)
- Klik op het pictogram van de verbinding.
- Klik "Draadloze netwerken"
- Klik onder taken op "Een draadloos netwerk voor thuis..."
- In wizard klik op "Volgende".
- Ga daar verder met de tweede optie.

En ik hoop dat je daar verder mee komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Ascathon op 27-07-2006 18:10 ]

Verwijderd

Inloggen via WAN, LAN of draadloos?
1.
Heb je router2(192.168.1.104) misschien via de WAN(internet)-poort verbonden met router1?
Wil je de WAN-poort van Router2 gebruiken dan zal je (meestal) eerst in router2 de WAN-poort moeten vrijgeven voor de admin., dus via LAN van router2 inloggen.
2.
Verbind Router-1-LAN-poort met Router2-LAN-poort; dan zou het wel moeten werken via PC1 of PC2.
Het LAN-netwerk van router2 moet dus IP 192.168.1.104 hebben! (Op 1 router dhcp uitschakelen.)
3.
Als het nog niet werkt(?vanwege WEP op LAN?) kan je de wireless-router eerst 'n harde reset geven en de WEP-key opnieuw generen.

Overigens als je de WAN-kant van de draadloze router aan de buitenkant(internet) zet kan je je niet-draadloze netwerk beter afschermen van het draadloze deel als je dat via de WAN-poort van router1 met de LAN-kant van router2 verbind.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 11:12 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 10:55:
heb je router2(192.168.1.104) misschien via de WAN(internet)-poort verbonden met router1?

Verbind Router-1-LAN-poort met Router2-LAN-poort; dan zou het wel moeten werken via PC1 of PC2.
Het LAN-netwerk van router2 moet dus IP 192.168.1.104 hebben! (Op 1 router dhcp uitschakelen.)

Wil je de WAN-poort van Router2 gebruiken dan zal je (meestal) eerst in router2 de WAN-poort moeten vrijgeven voor de admin. Voor de duidelijkheid zou je dan ook 'n ander netnummer moeten gebruiken voor het LAN-Wireless-net van router2.

Als het nog niet werkt(?vanwege WEP op LAN?) kan je de wireless-router eerst 'n harde reset geven en de WEP-key opnieuw generen.
Volgens mij heb je een paar foutjes met de 1 en 2 gemaakt ;)

Mijn vraag aan de TS is, waarom kun je niet gewoon router 2 als hoofdrouter gebruiken?
Die lijkt genoeg poorten te hebben, en heeft meteen wireless.

Wat je anders doet is router 2 een LAN ip geven in de range van router 1, de dhcp op router 2 uitzetten, router 2 met de lan poort in de lan poort van router 1 stoppen...
Dan niet vergeten je WiFi netwerk te configureren.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Boem
[
Volgens mij heb je een paar foutjes met de 1 en 2 gemaakt ;)
Vertel maar welke foujes

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 11:17 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Met de bekabelde pc inloggen op router 2 en dan via de webinterface de wep-key aanpassen. Dat is toch niet moeilijk ?

• Romke

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:17:
Boem

[...]

Vertel maar welke foujes
Je vergeet erbij te vermelden dat je op router 2 de dhcp uit moet schakelen, je laat het nu aan de TS over

Verwijderd

Anti-XP schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:31:
[...]

Je vergeet erbij te vermelden dat je op router 2 de dhcp uit moet schakelen, je laat het nu aan de TS over
Maakt in theorie niet uit welke van de twee, echter als je drraadloos wil dhcp-én moet je die op router 1 uitschakelen en die op router2 laten aanstaan. Mijn advies één van beiden uit te schakelen was om eventuele samenwerkings- en/of competentie-problemen te voorkomen.

Als je DHCP sowieso niet gebruikt kun je ze dus ook allebei uitzetten Meneer Niekend werkt misschien wel alleen met vaste IP-adressen.

• Noork
  • Niet online
Noork schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 17:07:
[...]

Modbreak:Dat is hier niet de bedoeling..
Deze modbreak begrijp ik niet helemaal. Het is voor het achterhalen van een wachtwoord wat je zelf hebt ingetypt. Het heeft weinig met hacken e.d. te maken aangezien je gewoon fysieke toegang tot de machine moet hebben. Graag zou ik wat uitleg krijgen waarom deze modbreak.

• Romke

Romke

Dieselhead

Noork schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:59:
[...]

Deze modbreak begrijp ik niet helemaal. Het is voor het achterhalen van een wachtwoord wat je zelf hebt ingetypt. Het heeft weinig met hacken e.d. te maken aangezien je gewoon fysieke toegang tot de machine moet hebben. Graag zou ik wat uitleg krijgen waarom deze modbreak.
Ik ben dan wel geen mod, maar ik kan de modbreak wel begrijpen/uitleggen...

Het omzetten van de sterretjes naar gewone tekens is het omzeilen van een beveiliging, eigenlijk een vorm van 'kraken' van het wachtwoord.
En dat is bij Policy verboden.

• Noork
  • Niet online
Anti-XP schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:36:
Het omzetten van de sterretjes naar gewone tekens is het omzeilen van een beveiliging, eigenlijk een vorm van 'kraken' van het wachtwoord.En dat is bij Policy verboden.
Modbreak:Mail anders even de betreffende mod, in plaats van het hier in het topic te doen.
Sowieso, het meest recente topic uit je lijstje stamt uit het jaar 2006 ...

[ Voor 46% gewijzigd door Koffie op 28-07-2006 17:04 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

Noork schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 13:33:
[...]

Dan mag hier ook wel in gemod worden:
*vieze topics*

En zo zijn er nog tig topics. Ik denk dat het beleid wel wat duidelijker mag worden gemaakt. Maarja, laat ik er verder maar geen woorden aan vuil maken. Het is nu behoorlijk offtopic.
offtopic:
En waarom geef je dan die links?
Kan zoiets niet in een mail naar de mod?

[ Voor 5% gewijzigd door Romke op 28-07-2006 13:52 ]

Pagina: 1