We hebben inmiddels een nieuwe server (die noemen we Leeuwarden) met daarop MSSQL 2005, en op de oude server (die noemen we Evian) MSSQL 2000. Ik log in via remote desktop op de nieuwe server en start SQL server management studio (SMS) op. In SMS zit een tool "copy database wizard" waarmee je een database van A naar B kan kopiëren of verplaatsen. Ik kies voor die tool en typ de source in. SQL authentication gebruikt ie, dus met username/password. Destination server is "(local)".
Vervolgens kies ik hoe de kopie moet gebeuren. Dat moet via "SQL Management Object method", omdat de source databases intact moeten blijven en (nu nog) niet offline mogen. Vervolgens kies ik de databases die ik wil kopiëren (ja, lieve mensen, de verbinding naar de source server werkt dus!) en zet nog wat opties. Uiteindelijke begint ie.
Maar de laatste stap "Execute SQL Server Agent Job" faalt dramatisch met een stel errors, waarvan deze de belangrijkste:

Hij heeft het over een Pipes Provider, dus in de configuratie van de native client heb ik Named pipes al uitgezet. Sowieso stond TCP/IP hoger in de lijst, dus die had ie toch eerst moeten proberen. Kennelijk wil hij tóch named pipes draaien, als ik het zo lees.
Wat is hier aan de hand?
Vervolgens kies ik hoe de kopie moet gebeuren. Dat moet via "SQL Management Object method", omdat de source databases intact moeten blijven en (nu nog) niet offline mogen. Vervolgens kies ik de databases die ik wil kopiëren (ja, lieve mensen, de verbinding naar de source server werkt dus!) en zet nog wat opties. Uiteindelijke begint ie.
Maar de laatste stap "Execute SQL Server Agent Job" faalt dramatisch met een stel errors, waarvan deze de belangrijkste:
code:
Ik zie staan dat ie niet kan verbinden met de source server. Maar ik kon wel de databases van die server selecteren, dus hij liegt dat ie barst 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| Event Type: Error
Event Source: SQLISPackage
Event Category: None
Event ID: 12550
Date: 27-7-2006
Time: 16:32:42
User: LEEUWARDEN\sqlsacc
Computer: LEEUWARDEN
Description:
Event Name: OnError
StackTrace: at Microsoft.SqlServer.Management.Common.ConnectionManager.Connect()
at Microsoft.SqlServer.Dts.Tasks.TransferObjectsTask.TransferObjectsTask.OpenConnection(Server& server, ServerProperty serverProp)
InnerException-->An error has occurred while establishing a connection to the server. When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: Named Pipes Provider, error: 40 - Could not open a connection to SQL Server)
StackTrace: at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection)
at System.Data.SqlClient.TdsParser.ThrowExceptionAndWarning(TdsParserStateObject stateObj)
at System.Data.SqlClient.TdsParser.Connect(Boolean& useFailoverPartner, Boolean& failoverDemandDone, String host, String failoverPartner, String protocol, SqlInternalConnectionTds connHandler, Int64 timerExpire, Boolean encrypt, Boolean trustServerCert, Boolean integratedSecurity, SqlConnection owningObject, Boolean aliasLookup)
at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds.OpenLoginEnlist(SqlConnection owningObject, SqlConnectionString connectionOptions, String newPassword, Boolean redirectedUserInstance)
at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds..ctor(DbConnectionPoolIdentity identity, SqlConnectionString connectionOptions, Object providerInfo, String newPassword, SqlConnection owningObject, Boolean redirectedUserInstance)
at System.Data.SqlClient.SqlConnectionFactory.CreateConnection(DbConnectionOptions options, Object poolGroupProviderInfo, DbConnectionPool pool, DbConnection owningConnection)
at System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.CreatePooledConnection(DbConnection owningConnection, DbConnectionPool pool, DbConnectionOptions options)
at System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.CreateObject(DbConnection owningObject)
at System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.UserCreateRequest(DbConnection owningObject)
at System.Data.ProviderBase.DbConnectionPool.GetConnection(DbConnection owningObject)
at System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.GetConnection(DbConnection owningConnection)
at System.Data.ProviderBase.DbConnectionClosed.OpenConnection(DbConnection outerConnection, DbConnectionFactory connectionFactory)
at System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open()
at Microsoft.SqlServer.Management.Common.ConnectionManager.InternalConnect(WindowsIdentity impersonatedIdentity)
at Microsoft.SqlServer.Management.Common.ConnectionManager.Connect()
Operator: LEEUWARDEN\sqlsacc
Source Name: EVIAN_LEEUWARDEN_Transfer Objects Task
Source ID: {25609CD2-2523-4D68-9CA2-AD44749EDBB4}
Execution ID: {5759CB61-8007-4F60-AA0B-D0E660C1E4F7}
Start Time: 7/27/2006 4:32:42 PM
End Time: 7/27/2006 4:32:42 PM
Data Code: 0
For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp. |
Hij heeft het over een Pipes Provider, dus in de configuratie van de native client heb ik Named pipes al uitgezet. Sowieso stond TCP/IP hoger in de lijst, dus die had ie toch eerst moeten proberen. Kennelijk wil hij tóch named pipes draaien, als ik het zo lees.
Wat is hier aan de hand?
[ Voor 1% gewijzigd door _Thanatos_ op 27-07-2006 16:50 . Reden: typo's ]
日本!🎌