Toon posts:

[Exchange] Hoe de mailnickname veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem: Ik heb hier een gebruiker waarvan haar achternaam veranderd is. Nu heb ik bij de gebruiker in AD op de server alle achternamen veranderd. Maar als je bij de gebruiker nu wilt mailen en je wijst het adres aan dan komt er toch nog de oude achternaam in te staan. (ik geloof trouwens dat dit mailnickname heet). Weet iemand hoe je deze mailnickname kunt veranderen.

Normaal is dit niet zo'n probleem maar het is de achternaam van haar ex. Ik heb al verschillende fora's afgestruind maar nog niks concreets kunnen. Ook op technet en tweakers niet. Ook heb ik ergens gelezen dat je het kon doen via ADSIEDIT.exe. Deze procedure helemaal gevolgd maar zelfs daar staat de mailnickname op de nieuwe. Kan iemand mij hier mee helpen.

Verwijderd

Welke Client?
Sommige clients houden dit vast.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 14:58:
Welke Client?
Sommige clients houden dit vast.
ehmmm wat bedoel je percies. Wat voor systeem de client heeft?? WINXP

Verwijderd

Je mail client.
Outlook 2003 bijv, houd zelf het e.a. bij aan gebruikte e-mail adressen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je had je toets perongeluk vast gehouden toen je de ? indrukte, ik heb dat even voor je gecorrigeerd :)

Verwijderd

Ik heb dit probleem ooit zelf eens gehad, maar voor zover ik weet moet iedere persoon het in zijn eigen outlook aanpassen, aangezien dit lokaal opgeslagen wordt.
Wat ik heb gedaan:

Neem een email die afkomstig is van de persoon in kwestie. In het leesvenster van de email (of na openen van de email), dubbelklik op de afzender. Je krijgt dan: Eigenschappen voor voor e-mail.
Hier kan je de 'weergegeven naam' aanpassen in wat je zelf wil. Dit is de mailnickname waar jij het over hebt.

ik hoop dat dit werkt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:20:
Je mail client.
Outlook 2003 bijv, houd zelf het e.a. bij aan gebruikte e-mail adressen.
owja natuurlijk. De gebruiker heeft outlook 2003

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:28:
Ik heb dit probleem ooit zelf eens gehad, maar voor zover ik weet moet iedere persoon het in zijn eigen outlook aanpassen, aangezien dit lokaal opgeslagen wordt.
Wat ik heb gedaan:

Neem een email die afkomstig is van de persoon in kwestie. In het leesvenster van de email (of na openen van de email), dubbelklik op de afzender. Je krijgt dan: Eigenschappen voor voor e-mail.
Hier kan je de 'weergegeven naam' aanpassen in wat je zelf wil. Dit is de mailnickname waar jij het over hebt.

ik hoop dat dit werkt
Bedankt voor de tip, maar ook hier staat de goede achternaam al. Je typt eigenlijk de helft van de naam en dan komt hij met een voorbeeld. Dit voorbeeld staat de oude naam in. Is er eventueel een optie in outlook 2003 om dit uit te schakelen???

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat is autocompletion, als je het uitzet haten je gebruikers je :)

Wat je moet doen is de naam intypen, met de cursor keys de user selecteren en dan op "Del" drukken :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:17:
Dat is autocompletion, als je het uitzet haten je gebruikers je :)

Wat je moet doen is de naam intypen, met de cursor keys de user selecteren en dan op "Del" drukken :)
owkee autocompletion is dus geen optie. Dat werkt inderdaad even. maar 1 keer mailen en het is weer terug.

Verwijderd

En als je de hele nickname cache weghaalt? http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;287623

Verwijderd

Om even terug te komen op mijn verhaal... Als je een nieuwe email aanmaakt, naam geadreseerde intikt en dan dubbelklik op die naam. Kan je hier de weergegeven naam aanpassen als zijnde de correcte?

edit: ik denk dat je meer succes zal hebben met wilhelmstroker ^^ zijn idee

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 10:02 ]

Pagina: 1