Casema verbiedt proxy's en SSH

Pagina: 1
Acties:

• sn34ky
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hallo lui,

Vandaag Amenworld, een hosting provider, storing waardoor Casema en een aantal andere netwerken niet in het datacenter van Amenworld kunnen komen.

Voordat ik dat wist ben ik aan de telefoon gaan hangen bij Casema.
Ze vonden geen storing.

Omdat ik via andere verbindingen wel binnen kon komen (buren, ouderlijk huis) vond ik het raar dat alleen ik er niet op kwam.

Dus, toen melde ik dat ik mijn server benader via SSH en deze af en toe als proxy gebruik....

Tja, dat bleek dus verboden.

Bij Casema mag je geen web proxy gebruiken en SSH is ook verboden.

Als reden werd opgegeven dat ik mijn identiteit kon verbergen en er "enge dingen" mee kon doen.

Beetje raar, want de data uit een normale proxy (squid) kunnen ze gewoon inlezen, dus privacy tegenover Casema en Big Brother is er al niet eens.
En SSH is ook niet zo moeilijk te sniffen voor de betreffende diensten.

Ik heb wel altijd SSH kunnen gebruiken en als mijn server provider weer z'n storing heeft opgelost kan ik er waarschijnlijk weer in.

Nu is mijn vraag aan jullie:

Hebben jullie weleens meegemaakt dat een SSH verbinding onmogelijk wordt gemaakt bij Casema of een andere provider?

Want als dit gewoon echt waar is dan moet ik toch echt naar een andere provider en hoop ik dat jullie hier rekening mee houden als je Casema wilt en ook weleens SSH wilt gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door sn34ky op 27-07-2006 14:57 ]

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 22:03
Ik gok op een helpdesk medewerker die niet helemaal weet waar die het over had..
Als ze echt SSH zouden blokkeren dan is het volgens mij hoog tijd om een andere provider te zoeken, maar gok toch op onwetende helpdesk medewerker.

Ik heb trouwens zowiezo iets tegen providers die bepalen welke protocollen ik wel en niet zou mogen gebruiken.. Dat is niet aan hun om dat te bepalen. :-)

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Van een bekende die op de THD aldaar werkt (die ik geen verzoekjes door ga spelen) zou SSH gewoon mogelijk moeten zijn en is dat ook toegestaan. Er lopen hier volgens mij wat mensen van de THD van Casema rond. Wellicht kunnen zij het toelichten. :)

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Of zet je ssh poortje ergens anders op (poort 23 bijvoorbeeld als je ze wil narren), en verbind voortaan daar mee.

Copy.com

• sn34ky
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ha, ja ander poortje zou ze inderdaad zoet moeten kunnen houden:)

Het lijkt me inderdaad wel vreemd als SSH verboden zou zijn.
Dit is het enige protocol waarbij ik me dan nog een piieeeeep klein beetje veilig voel ivm sniffing en passwords.

De medewerker die ik sprak (was overigens héél behulpzaam en vriendelijk) heeft het nagevraagd aan de "vraagbaak" of "vraagbak" of zoiets.
Deze vertelden dat proxy en SSH niet zijn toegestaan.

VPN was wel toegestaan. Maar ja, VPN vind ik niet veilig en prive genoeg.

Ik hoop echt dat het een misverstand is, bespaart me wéér een verhuizing.

Verwijderd

Ik gok toch ook op een onbekwame helpdesk medewerker.

Indien ze echt ssh blokken zou ik direct van isp veranderen.
Pagina: 1