Dropdownmenu werkt niet in IE

Pagina: 1
Acties:

• Innsewerants
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-11-2022
Hallo.

Heb een probleem met het dropdown menu (alle) als ik ingelogd ben.

Ik heb dit probleem op beide plekken waar ik i-net.
De browser hier op de werkplaats is in ieder geval helemaal up to date.

browser is IE6 op beide plekken waar ik heb geprobeerd en voorheen zelfde probleem met IE5.

plek 1: windows 98 met ie6
plek 2: windows xp met ie6

Foutmeldingen: (url: http://tweakers.net/gallery/165291) maar zoals gezegd ik heb het op alle frontpage pagina's mits ik ingelogd ben.

Regel: 352 ; Teken: 1 ; Fout: Object wordt verwacht ; Code: 0
Regel: 351 ; Teken: 1 ; Fout: Object wordt verwacht ; Code: 0
Regel: 350 ; Teken: 1 ; Fout: Object wordt verwacht ; Code: 0
Regel: 347 ; Teken: 1 ; Fout: Object wordt verwacht ; Code: 0
Regel: 344 ; Teken: 6 ; Fout: Object wordt verwacht ; Code: 0
Regel: 261 ; Teken: 1 ; Fout: Object wordt verwacht ; Code: 0
Regel: 133 ; Teken: 1 ; Fout: Object wordt verwacht ; Code: 0
Regel: 45 ; Teken: 1 ; Fout: Object wordt verwacht ; Code: 0
Regel: 8 ; Teken: 1 ; Fout: 'Preload' is niet gedefinieerd ; Code: 0
Regel: 339 ; Teken: 1 ; Fout: 'Preload'is niet gedefinieerd ; Code: 0
Regel: 1048 ; Teken: 66 ; Fout: Syntaxisfout ; Code: 0

Hoop dat jullie hier iets aan hebben :)

Groetjes, Kael

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:08

crisp

Devver

Pixelated

(jarig!)
cache al eens leeggegooid? Niet toevallig een overijverige virusscanner oid die onze javascript blokkeerd? Heb je het probleem ook in een modernere browser?

Intentionally left blank

• Innsewerants
moderner dan IE 6?

nou de pc bij mam thuis heeft momenteel geen virii scanner.

de pc op de werkplaats wel maar heb op andere sites geen problemen gemerkt behalve google video.

en het probleem is totaal afwezig als ik niet ingelogd ben en op het forum heb ik ook geen problemen.

Tiss wel lastig want ik zit nu dus op de frontpage ingelogd op een publieke pc en kan de uitloggen link niet bereiken lol

EDIT: de exacte IE versie hier op de werkplaats is:
Versie: 6.0.2800.1106.xpsp1.020828-1920

[ Voor 11% gewijzigd door Innsewerants op 27-07-2006 15:39 ]

• Innsewerants
Dankjewel Blackspot :) very handy indeed :p

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

(jarig!)
Opera, Firefox, Safari, Konqueror - eigenlijk elke non-MS browser :P

Intentionally left blank

• Innsewerants
hummmm van IE afstappen omdat tweakers er niet mee werkt? tiss wel de meest gebruikte browser
(je gaat me toch niet vertellen dat elke IE user dit probleem heeft anders was het hier toch zeker leeg ;) )

het heeft vooorheen toch prima gewerkt? niet kwaad bedoelt maar je maakt een site toch zeker compatible met IE ipv de de overige 2% internetters die een andere gebruiken... (exc. firefox)

ik gebruikte zelf altijd firefox maar mam's pc trekt dat niet haha.

Hier op de werkplaats kan ik niks wijzigen tiss niet van mij
kan hoogstens een update voor IE downen maar hij is helemaal up-to-date en IE7 beta heeft teveel het woord beta erin staan :p

[ Voor 10% gewijzigd door Innsewerants op 27-07-2006 15:54 ]

Verwijderd

Als je de pagina in een andere browser test en daar werkt het wel dan kun je 99% zeker uitsluiten dat het aan je netwerk ligt (denk aan router/firewall/webfilters etc). Werkt het daar ook niet dan ligt het iig niet specifiek aan IE.

Zo kun je stap voor stap uitzoeken waar het probleem zit.

[edit]
Kleine aanpassing, heb echt last van de warmte 8)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 16:23 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

(jarig!)
Wat Blackspot zegt is inderdaad de reden: als het wel/niet werkt in een alternatieve browser op dezelfde PC dan kan je dingen uitsluiten.
Uiteraard is onze code prima geschikt om (met wat hacks - maar hey, IE6 is ook al 6 jaar oud dus dan zijn andere browsers al gauw moderner :P ) in IE te werken dus ik vermoed dat er inderdaad bij jou iets anders aan de hand is ;)

offtopic:
Overigens kan je hier zien hoeveel procent van onze gebruikers een alternatieve browser gebruikt, op basis van hits is IE zelfs in de minderheid ;)

[ Voor 30% gewijzigd door crisp op 27-07-2006 16:06 ]

Intentionally left blank

• Innsewerants
ah maar over het gehele net is ie toch nog altijd marktleider..

in ieder geval ben ik nou bij mam thuis en heb net firefox erop gezet. even testen gaat tergend sloom op dit oud krak maja.

dat je dan dingen kan uitsluiten snap ik wel, heb zelf een tijd lang betaald webdesign gedaan.

zal zo posten wat het resultaat met firefox is.

• Innsewerants
Joechei firefox heeft er kennelijk geen probs mee. maar de snelheid van firefox op dit brak is nagenoeg onbruikbaar.

Persoonlijke mening: Ondanks dat de grote groep tweakers (mij inclusief, normaliter, als ik zelf nog i-net had) geen IE gebruikt, vind ik het toch vreemd om IE te ontzien.

Dat je (als algemene webdesigner) lak hebt aan, ik zeg maar wat, konqueror ok. maar IE?

Ik hang nog altijd regelmatig rond op designer communities en prioriteit 1 is altijd IE en daarna eventuele problemen met andere browsers fixen.

ma goed blijf op dit brakke gestel IE gebruiken. hier is het zo'n ramp niet maar mental note: log niet in op tweakers vanaf een publieke pc :p (goed weet nou uitlog url uit m'n hoofd :p maar anderen dan.. minder technische gebruikers.)

dan zal het probleem met google video misschien ook aan IE liggen en op zo'n algemeen bezochte site vind ik dat toch triest. zal zo eens kijken op google video met firefox.

Verwijderd

Ze ontzien IE toch helemaal niet ? de vraag was gewoon of het op een andere browser wel werkt. Tweakers.net krijgt 1000den bezoekers per dag waarvan een deel IE gebruiker is.

Als er 1 persoon een problemen heeft dan ligt het meestal aan zijn computer (instellingen/software/netwerk).

Als er 100den mensen zijn met problemen dan ligt het vermoedelijk wel aan T.net en zit er een foutje in de source.

Daarom willen we je helpen het probleem te vinden.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

(jarig!)
Kael schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 16:42:
Ik hang nog altijd regelmatig rond op designer communities en prioriteit 1 is altijd IE en daarna eventuele problemen met andere browsers fixen.
Da's tegenwoordig toch anders; prioriteit 1 hoort werken naar de standaarden te zijn, prioriteit 2 is dan het fixen van problemen in IE ;)

Maar ik heb inderdaad ook geen reden om aan te nemen dat het een fout in onze code is want dan hadden we wel meer meldingen gehad (plus dat ik zelf ook nog regelmatig IE gebruik om dingen te testen). Ik vermoed dus ook een clientside probleem, maar dan IE-gerelateerd aangezien het dus wel in Firefox goed werkt...
Cache had je al een keer leeggegooid? Eventueel cookies ook eens getrashed?

Intentionally left blank

• Innsewerants
Hey hey sorry even weg geweest.. IE vernieuwen (lees cache dumpen cookies etc...) al geprobeerd.

vind toch vaag.

alle pc's op de werkplaats hebben hetzelfde probleem op tweakers.. zij het wel dat de pc's daar geen probleem hebben met google video.

ach ja. vind wel goed zo. als ik hier prive internet op de pc bij m'n moeder maakt het allemaal niet zo uit.

wordt toch tijd dat ik weer eens een abo voor bij mij vind.. helaas op het moment de moneten niet voor :(

• Innsewerants
Hey, heb vandaag een antwoord van google gekregen omdat ik met IE ook problemen had met google video. namelijk dat de videospeler niet verscheen, de menu's wel.

Als iemand anders ook problemen heeft met google video en IE en om een of andere reden niet kan of wil afstappen van IE:

voeg achter de url &np=1 toe bv: http://video.google.com/v...=1159876746464003427&np=1 als het werkt klik dan op de link "Always use this page layout"

dat heeft voor mij het probleem met google video opgelost.

hopend dat iemand hier iets aan heeft :)

groetjes, Kael
Pagina: 1