Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[malware] Op willekeurige momenten pop-ups? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week of 2 krijg ik random ads. Me pc (of naja de virus of trojan of whatever) opent van zichzelf een explorerscherm met een advertisement. Ik heb NOD32, Win Defender er o.a. over gehaald maar het blijft maar komen. Weet iemand wat dit is en hoe dit te stoppen is want word er zo langzamerhand gek van.

alvast bedankt

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gebruik eens een goede spyware scanner.

Zoals? Geef voorbeelden, links etc. Zo heeft ie er weinig aan. :)

[ Voor 50% gewijzigd door pasta op 27-07-2006 17:38 ]

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Probeer eens Hitman Pro. Die maakt gebruik van meerdere scanners en is daardoor vrij effectief.

public void ik()

Verwijderd

Topicstarter
Ik had adaware al eens gedaan, hebnu Spybot Search n Destroy geisntalled. Kijken wat dit uit haalt.

Zal hitman Pro er ook eens bij pakken. Bedankt voor de snelle reacties

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je hoeft Ad-Aware en Spybot Search&Destroy niet apart te installeren, want deze zitten in Himan Pro inbegrepen. Nu kan het natuurlijk geen kwaad een en ander meerdere malen te draaien, maar goed.

Verder: Gooi eens wat termen die je in deze ads tegenkomt door Google. Wellicht is er een oplossing specifiek voor dat probleem. Heb je alle OS updates en service packs geïnstalleerd?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• iglesiasdelsol
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-10 11:25
Lijkt inderdaad een wormpje te zijn.
Probeer eens te kijken welke processen momenteel draaien. Zit er een tussen die je niet herkent?
Meestal gaat het om een korte naam met een .exe extensie.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

iglesiasdelsol schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 14:46:
Lijkt inderdaad een wormpje te zijn.
Een worm probeert zichzelf zoveel mogelijk te verspreiden, geen reclame te openen. ;)
Probeer eens te kijken welke processen momenteel draaien. Zit er een tussen die je niet herkent?
Meestal gaat het om een korte naam met een .exe extensie.
Dat zou een van de opties kunnen zijn, maar het kan ook een geïnfecteerde file zijn, een bestandnaam die ergens anders op lijkt, een zelfde bestandsnaam alleen op een andere locatie. Sterker nog, het hoeft überhaupt geen .exe te zijn, maar het kan iedere willekeurige extensie hebben. :)

Necje,

Lees Beveiliging & Virussen Nieuw Topic Starten en FAQ eens door, daar staan een aantal handige stappen / applicaties genoemd die soelaas kunnen bieden bij het oplossen van je problemen. Ik pas ook nog even je titel iets aan en wens je welkom op GoT. :w

Signature

Pagina: 1