[webservice] Hoe maak/werkt SOAP*

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik ben aan het kijken naar webservices. Ik dacht dat een webservice iets is wat draait op een webserver. Deze kan bijvoobeeld gegevens uitlezen.

Doormiddel van SOAP kan je dan data terug krijgen van de webservice. SOAP ´XML based´. Ik heb tutorials over SOAP gelezen maar ik begrijp alleen dat dat meer een communicatie manier is. XML. Ik bedoel. Je geeft een request en krijgt een response terug.

Eigenlijk wil ik zelf een webservice maken maar snap er niet veel van. Je SOAP en meer. Maar daarmee lees ik alleen maar wat uit. Dat kan ik ook met een gewone php lijkt mij.

Ik snap er niet veel van. Op google vind ik veel over SOAP maar het blijft een doolhof.

Weet iemand een goede tutorial over webservice (hoe het werkt/hoe ze zelf te maken). Kan iemand een richting aangeven in het doolhof van de webservices? _/-\o_

Jochemmol

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik vraag me af hoe goed je hebt gezocht :). Begin gewoon eens een website te lezen die SOAP behandeld en loop de tutorials eens goed door.

Ik gebruik SOAP in een iets andere omgeving dan jij zult doen, dus ik kan je die refenties niet echt geven, maar dit zou bijvoorbeeld een mooie start zijn: http://www.w3schools.com/soap/default.asp

Gevonden door te [google=What is SOAP] ;)

Daarnaast gaat Programming over het zelf programmeren van, in jouw geval, SOAP webservices, dus vandaar dat ik dit topic op slot doe.

Mocht je er met een concreet voorbeeld niet uitkomen, dan kan je na het doorlezen van Welkom in Programming - FAQ en Beleid een nieuw topic aanmaken. :)

Succes

[ Voor 33% gewijzigd door BtM909 op 27-07-2006 13:43 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Dit topic is gesloten.