Ik werk nu al jaren met div's maar soms gaat het toch niet helemaal lekker en krijg ik ruzie met die div's. Vandaag ook het geval.
De website waar ik mee bezig ben heeft een header, een center met links de content en rechts het menu, en een footer.
Voorbeeldje (orgineel kan ik niet laten zien ivm content van de site
):

Als de text in het groene gedeelte korter blijft dan in het blauwe gedeelte gaat het prima. Als het groene gedeelte langer wordt gaat het rood overlappen. Want rood blijft onder het blauwe gedeelte hangen.
Wat ik dus wil is dat het rode gedeelte pas begint als blauw en groen afgelopen zijn.
als ik het volgende in de content class gooi dan gaat het wel goed:
Maar als het groene gedeelte op een andere pagina dan weer korter is heb je een heel stuk wit.
Ik heb ook met float gespeeld maar ook daar ging vanalles mis.
Hoe kan ik dit oplossen, ik neig terug te stappen naar good-old tables
De website waar ik mee bezig ben heeft een header, een center met links de content en rechts het menu, en een footer.
Voorbeeldje (orgineel kan ik niet laten zien ivm content van de site

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| div#cont_center { //container voor blauw en groen position: relative; text-align: left; } div#content { //blauw width: 630px; } div#right_menu { //groen position: absolute; top: 0px; right: 7px; width: 110px; } div#bottom { //rood position: relative; width: 754px; } |
Als de text in het groene gedeelte korter blijft dan in het blauwe gedeelte gaat het prima. Als het groene gedeelte langer wordt gaat het rood overlappen. Want rood blijft onder het blauwe gedeelte hangen.
Wat ik dus wil is dat het rode gedeelte pas begint als blauw en groen afgelopen zijn.
als ik het volgende in de content class gooi dan gaat het wel goed:
Cascading Stylesheet:
1
2
| min-height: 3200px; _height: 3250px; |
Maar als het groene gedeelte op een andere pagina dan weer korter is heb je een heel stuk wit.
Ik heb ook met float gespeeld maar ook daar ging vanalles mis.
Hoe kan ik dit oplossen, ik neig terug te stappen naar good-old tables
[ Voor 5% gewijzigd door Speedener op 27-07-2006 13:33 ]