Digitale piano van Poppeliers (culemborg)

Pagina: 1
Acties:
  • 3.081 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hoi,

bij Muziekmetropool Poppeliers komt er binnenkort een digitale piano (piano nova JL-300) voor 399,-
Iemand ervaring met deze piano? Of met de aanbiedingen van Poppeliers? Zijn het echt aanbiedingen of is het troep.

Ik wil de piano gebruiken om er een beetje op te leren spelen en om mijn dochtertje er wat kennis mee te laten maken. Dus absoluut geen professioneel gebruik, maar een beetje huis-tuin en keukengebruik.

Is deze aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem alleen maar aanraden als eerste kennismaking met piano. Om te weten of de piano je wel ligt. Zo vermijd je dat je veel geld voor niets hebt uitgegeven. Maar de klank en klavier zullen niet van kwaliteit zijn.
Wil je een trapje hoger met een digitale piano, dan zou de Yamaha P-120 stagepiano wel beter zijn. Deze heeft een veel beter klavier. Verouderd model, maar zijn kwaliteiten heeft hij al bewezen. En is nu te koop voor bijna het dubbel van de nova JL-300. (ong. 750euro)

Uiteraard is een echt instrument beter dan een digitale. 2e hands kun je al een goed onderhouden piano kopen van rond de 3000euro. Heb je dan genoeg gestudeerd, verwen jezelf dan op een echte Schimmel, Bechstein of Steinway ;)