[PHP] Webform in laten vullen door MySQL table

Pagina: 1
Acties:
  • 624 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een webapplicatie voor een fruitteler. Elk jaar, rond juli, moeten kinderen die willen komen bessenplukken zich kunnen aanmelden op zijn website. Dit lijkt overbodig, maar omdat per kind 5 (!) formulieren moeten worden ingevuld met alle informatie die ze hebben, is het zeer handig als dit automatisch gebeurt.

Dit ging allemaal goed, tot ik te horen kreeg dat dit jaar de belastingdienst de regels heeft veranderd. Iedere werkgever voor seizoensmedewerkers moet nu de informatie digitaal aanleveren.Nog beter, zou je denken, want dan hoeven de formulieren niet eens uitgeprint te worden, maar natuurlijk is het niet zo simpel. Het moet op een bepaald formaat worden aangeleverd, en dit moet de accountant doen.

Nou heeft de accountant van desbetreffende fruitteler een online systeem, waarmee de cliënt zelf alle informatie in kan vullen van de plukkers, maar natuurlijk is daarmee het hele systeem van automatisch invullen overbodig geworden. De enige oplossing die er nog zou zijn, is om ook dat systeem van de accountant automatisch te laten invullen, maar dat zit niet als een functie ingebakken in het systeem van de accountant, dus...

Ik wil eigenlijk automatisch het formulier op de website van de accountant automatisch laten invullen. Nou zou ik in eerste instantie denken aan CURL, en dus zelf een POST request versturen naar de website, maar als op het webform van de accountant op submit wordt gedrukt, wordt er een javascript functie aangeroepen, die op een andere website een encryptiemechanisme aanroept waar ikzelf niet bijkan. Dus de enige optie die overblijft is om wel zelf online naar de website te gaan, maar dan niet alles zelf in te vullen maar dat de velden automatisch worden ingevuld, zodat de cliënt alleen nog maar op "Opslaan" hoeft te drukken. Dit scheelt dan tenminste iets. Maar jammer genoeg is dit de eerste keer dat ik hiermee te maken krijg, dus ik heb geen flauw idee hoe ik hieraan zou moeten beginnen. Is er een soort van macrotaal, die automatisch alles uit een mysqldatabase haalt, of een andere mogelijkheid om automatisch webforms te laten populeren met een mysql-database?

Ik heb op google gezocht, en kon alleen maar vinden hoe je een mysqldatabase kon laten populeren door een webform (figures :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 21:08
AutoIt is een krachtige macrotaal (en gratis). Maar ik weet niet of hij dit kan... http://www.autoitscript.com/autoit3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Zie ik het nu verkeerd, of kun je met een SELECT statement alle data uit de tabel halen, en dan gewoon met <input value="{$data}" /> dat formulier compleet maken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PHP de boel oplaten halen en daar doorheen loopen is geen optie?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al eerder gepost, laat PHP in formulier invullen door recorddata in de formuliervelden neer te kletsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou een optie zijn, als ik bij de source van het webform kon, maar dit is het webform van de accountant. Bedankt voor de suggestie van AutoIt, ben er goed mee op weg, alleen is er nu een bug waar ik niet doorheen kom... :(

Verdere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 12:47

killercow

eth0

tis een webform?

Al eens gedacht over een post maken met php?

Als je gewoon 10 veldjes moet invullen met kun je toch gewoon via curl die post url van dat formulier aanroepen met de juiste url arguments?

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:14

pietje63

RTFM

Ligt het aan mij of lezen de meeste mensen hier heel slecht? Het probleem is iets lastiger dan de titel verraadt.

Wat je volgens mij moet doen is een applicatie bouwen die 'echt' de pagina bezoekt, de velden invult en daarna op submit klikt. Sommige forum/gastenboek spamprogramma's werken ook op die manier,misschien kun je daar wat van afkijken.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 12:47

killercow

eth0

pietje63 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 13:02:
Ligt het aan mij of lezen de meeste mensen hier heel slecht? Het probleem is iets lastiger dan de titel verraadt.

Wat je volgens mij moet doen is een applicatie bouwen die 'echt' de pagina bezoekt, de velden invult en daarna op submit klikt. Sommige forum/gastenboek spamprogramma's werken ook op die manier,misschien kun je daar wat van afkijken.
dat is toch precies wat ik voorstel?
Daar heb je geen programma voor nodig, en sinds hij in "programing" post, biedt ik een passende oplossing.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

killercow schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 22:14:
[...]

dat is toch precies wat ik voorstel?
Daar heb je geen programma voor nodig, en sinds hij in "programing" post, biedt ik een passende oplossing.
uhh, nee, volgens mij is het probleem die javascript functie...

...maar als op het webform van de accountant op submit wordt gedrukt, wordt er een javascript functie aangeroepen, die op een andere website een encryptiemechanisme aanroept waar ikzelf niet bijkan. Dus de enige optie die overblijft is om wel zelf online naar de website te gaan, maar dan niet alles zelf in te vullen maar dat de velden automatisch worden ingevuld, zodat de cliënt alleen nog maar op "Opslaan" hoeft te drukken.
Pagina: 1