Dial-up verbinding via COM1 maken: VNC via LAN disconnect

Pagina: 1
Acties:

• Eggie_lwd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11-2022
Geprobeerd:
FAQ's GOT lezen, verschillende posts hier op GOT gelezen

Bijvoorbeeld:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1015285/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/688369/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/834235/

Het Probleem:
Er wordt een VPN verbinding gemaakt met een Cisco VPN client naar een locatie ergens in Nederland. Dit gaat prima. Vanaf deze locatie wordt er een VNC verbinding gemaakt naar IP adres
10.90.7.67 (een Win2k Pro machine). Tot zover niks aan de hand.

Totdat we een dial-up verbinding gaan maken naar een DECT apparaat op COM1. Zodra die verbinding is gemaakt wordt de VNC verbinding verbroken (op het moment van: "bezig deze computer te registreren in het netwerk") Overigens blijft de VPN verbinding in de lucht, dit heeft verder niks met het probleem te maken. Om weer met VNC verbinding te kunnen maken, moet iemand op locatie de dial-up verbinding verbreken...

Nu lijkt het dat de gateway wordt aangepast als de dial-up verbinding wordt gemaakt, maar het uitzetten van het vinkje bij "Use default gateway on remote network" helpt helaas niet. Ook zijn we bezig geweest met het maken van statische routes, maar ook dit werkt (tot nu toe) niet.

IP instellingen dial-up verbinding:
IP Adres: 10.90.7.68
Use default gateway on remote network AAN en UIT geprobeerd

IP instellingen normale LAN-verbinding
IP Adres: 10.90.7.67
Gateway: 10.90.7.1

Ik ben ook informatie tegengekomen (op GoT) over de metric. De metric van de LAN-verbinding staat op automatisch. Misschien heeft het er iets mee te maken?

In afwachting van uw antwoord... _/-\o_

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Waarschijnlijk vallen all LAN verbindingen weg op het moment dat je die dial-up verbinding maakt. Je PC krijgt namelijk een IP adres in dezelfde range als die je al hebt.
En Windows (of elk ander OS) kan daar niet zo goed tegen. Hij zal dan alles over die dial-up gaan proberen te verbinden.
Wanneer je een ander IP adres zou specificeren in je dial-up verbinding, dan zal het waarschijnlijk wel blijven werken omdat je PC dan wel weet welk verkeer waarheen moet. :)

• Eggie_lwd
Equator schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:06:
Wanneer je een ander IP adres zou specificeren in je dial-up verbinding, dan zal het waarschijnlijk wel blijven werken omdat je PC dan wel weet welk verkeer waarheen moet. :)
Helaas, ook dat is reeds geprobeerd...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is het niet mogelijk om het hele geval om te draaien? Dus dat je gaat inbellen ipv uitbellen? Want in dat geval zou het denk ik een stuk beter moeten gaan; met RAS kun je dan ook via DHCP een eigen IP uitdelen enzo :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Eggie_lwd
The_Eagle schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 14:40:
Is het niet mogelijk om het hele geval om te draaien? Dus dat je gaat inbellen ipv uitbellen?
Nee helaas, de verbinding kan 1 kant op, namelijk via de COM poort naar het DECT apparaat. Zodra die verbinding er ligt, kan er een beheertool opgestart worden om dat DECT apparaat te programmeren. Het DECT apparaat kan de computer helaas niet "bellen".

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heeft dat ding echt specifiek een dial-up nodig dan, of kan het ook met bv een seriele of paralelle uplink (desnoods hyperterminal oid)?
Wat is het eigenlijk voor DECT-apparaatski :? Denk dat dat misschien wel relevant is, misschien herkennen mensen het probleem :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Eggie_lwd
Inderdaad, misschien wel handig! Het is een Philips DAS Dect.

• Eggie_lwd
Ik breng deze post nog even een keer onder de aandacht. Helaas tot op de dag van vandaag is het probleem nog niet opgelost.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Post je routetabellen (route print) eens, op het moment dat de inbelverbinding actief is. Ik ben het nl. eens met Equator zijn stelling. Wellicht dat de routetabel hier duidelijkheid in kan brengen.

[ Voor 4% gewijzigd door Question Mark op 01-08-2006 10:04 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-04 07:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zou toch voor de zekerheid eens kijken of het niet VNC is die er niet tegenkan, en dus een ander remote programma even uittesten.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik heb gemerkt dat win2k er ontzettend slecht tegen kan als je 2 gateways adressen toegewezen krijgt, zou je zoiets niet handmatig in kunnen stellen?

Of desnoods XP proberen op die bak?
Die lijkt er namelijk minder moeite mee te hebben.
De bak waar ik nu op werk is een XP bak met 2 netwerkkaarten, beide verbonden...
Als ik onder 2k werk had ik nu geen internet of whatever gehad, onder XP werkt het wel gewoon...

XP heeft meteen ook Remote Desktop via RDP, wat een stuk minder bandbreedte en CPU power e.d. vreet dan VNC.
Ter vergelijking: VNC liep bij mij over een verbinding met 512kbit upload niet vloeiend, RDP wel, en VNC draaide niet fijn op een p2 400 bak die het druk had, RDP draaide wel lekker....

[ Voor 26% gewijzigd door Romke op 01-08-2006 10:57 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-04 13:58
Staat je LAN verbinding bij de prioriteiten van netwerkkaarten bovenaan?
Pagina: 1