[2000/2003] Domain kan niet gevonden worden

Pagina: 1
Acties:

• RedCellNL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-04-2024
Hallo,

Ik ben bezig op onze neven-vestiging om een nieuwe domain controller lid te maken van het domein.

Het plaatje ziet er als volgt uit:

DomainController vestiging1 -> VPN - Internet - VPN -> DomainController vestiging2

Heb het LMHOST bestand aangepast zodat het domein gevonden kan worden, dit echter zonder succes. DNS ziet er goed uit. Deze heb ik al laten repliceren.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je vanaf je (nu nog) memberserver je 'domain' pingen - dus als je domain redcell.local is - kan je redcell.local pingen?

Heb je filtering op de VPN tunnel staan?

• RedCellNL
elevator schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:55:
Kan je vanaf je (nu nog) memberserver je 'domain' pingen - dus als je domain redcell.local is - kan je redcell.local pingen?

Heb je filtering op de VPN tunnel staan?
Nee dit kan ik niet.
Maar ik kan op de hoofdvestiging ook niet het hoofddomein (bijvoorbeeld local) pingen.

• elevator
  • Niet online

elevator

Je hebt een single label domain?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

RedCellNL schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:12:
Heb het LMHOST bestand aangepast zodat het domein gevonden kan worden, dit echter zonder succes. DNS ziet er goed uit. Deze heb ik al laten repliceren.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen.
Ik neem aan dat je bedoeld dat je op de nevenvestiging een memberserver middels DCPROMO promoveert tot Domain Controller.

Een LMHOST file regelt alleen NETBIOS naamresolutie, geen hostname resolution. Hiervoor heb je de hostfile nodig. Een record als domain.local zul je dus in je host record aan moeten maken. Ook zullen diverse srv records geresolved moeten kunnen worden, die bij mijn weten niet in een host record opgenomen kunnen worden.

Je zult dus gewoon moeten zorgen dat je DNS-config goed is. Als je vanaf vestiging1 al niet je domain kunt resolven heb je volgens mij problemen met je name-resolving. Draai op je bestaande domain controller voor de gein eens "dcdiag" en "netdiag" van de support tools (te vinden op je installatie cd).

[ Voor 16% gewijzigd door Question Mark op 27-07-2006 17:58 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• RedCellNL
Als ik mijn domein ping krijg ik:

Onbekende host

zal die tools eens starten

• elevator
  • Niet online

elevator

Als je dat krijgt dan heb je je DNS niet goed staan :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
post je ip configuratie eens van je DomainController

ander puntje, hoe is je vpn ingesteld? maakt die server zelf verbinding (dialup/ras) of heb je een router welke de tunnel opzet :?

A wise man's life is based around fuck you

• RedCellNL
elevator schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 15:28:
Als je dat krijgt dan heb je je DNS niet goed staan :)
Dit was denk ik het probleem, kan nu het domein ook pingen en een trust opzetten.

Bedankt !
Pagina: 1