High Definition video vanuit de Mac

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:09

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik heb een Powerbook G4 en een Sony Bravia HDTV nu willen mijn vader en ik wel eens zien hoe High Definition er nou echt uit zien. Dus hadden we bedacht we downloaden een "uncompressed" trailer van een film van het Internet. Om vervolgens deze af te spelen op de televisie via de laptop.

Nu is alleen mijn vraag kan dit ? De Powerbook heeft een DVI, SVIDEO aansluiting. Ik heb altijd begrepen dat DVI een digitale aansluiting is, en HDMI ook. Kan ik nu gewoon een DVI-to-HDMI plug kopen en vervolgens de trailer op hoge kwaliteit bekijken? De trailer is nog rond de 600mb. :)

Iemand enig idee?

De televisie heeft zowel HDMI, composiet, s-video, en PCLINK (seriele kabel) en SCART als aansluitingen.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Volgens mij gaat je Powerbook G4 dat niet echt trekken hoor, dat HD in 1080p uit te sturen naar je televisie. Maar ik kan het ook verkeerd hebben. Volgens mij speelt de MacBook (Pro) pas echt goed HD af.

Maar volgens mij kan je dan inderdaad af met een DVI-to-HDMI plug, alleen of het soepel afspeelt is vraag 2

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, maar het gaat alleen maar om hoe het eruit ziet, en of het dus leuk is om sateliet tv of digitale tv te nemen via @home. Natuurlijk trekt mijn Powerbook G4 1080i niet maar 720p wel :)
Eens zien waar zo'n plug te koop is :)

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
alienfruit schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:23:
Ja, maar het gaat alleen maar om hoe het eruit ziet, en of het dus leuk is om sateliet tv of digitale tv te nemen via @home. Natuurlijk trekt mijn Powerbook G4 1080i niet maar 720p wel :)
Eens zien waar zo'n plug te koop is :)
Je zult iets als DMI-HDMI nodig hebben, want met TV-out krijg je dat soort resoluties toch niet?

• M-ThijZ
  • Laatst online: 09:22

M-ThijZ

Riding on Rails

Ja ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar, kan een MacBook (Pro) een TV op HD resoluties aansturen?

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Een MacBook Pro sowieso, eigen ervaring. Alleen volgens mij had die TV gewoon een DVI aansluiting, dus DVI-naar-DVI was het volgens mij.

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Nou ik heb een dVI aansluiting op de notebook, en HDMI aansluiting op de TV dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
alienfruit schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 14:34:
Nou ik heb een dVI aansluiting op de notebook, en HDMI aansluiting op de TV dus dat zou het probleem niet moeten zijn.
Vergeef m'n noobheid, maar kun je dan gewoon een DVI stekker in een HDMI poort pluggen?

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Nee, wat ik heb begrepen is een HDMI aansluiting DVI + digitale geluid. Helaas is de stekker/aansluiting alleen niet hetzelfde. De plug ziet er anders uit :)

Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:XYXi4ipvMZ-nlM:www.muuz.ne.jp/store/KM-HD21-10_MA.jpg

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
Er zijn sinds kort DVI <-> HDMI kabels te koop Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/3000_3999/3500/3510/3511/351157_LB_00_FB.EPS.jpg
Zie: Conrad
Kost niet weinig (30 euro!) maar dan heb je ook wat natuurlijk :*)
Pagina: 1