[XP] PDF bestanden corrupt?

Pagina: 1
Acties:

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-03 17:34
Ik zit met een erg vaag probleem.
Ik heb een map vol met PDF bestanden. Zodra ik met rechts op deze bestanden klik krijg ik het gebruikelijke menu met alle opties zoals verwijderen en naam wijzigen e.d. Nu zitten er een paar bestanden tussen die onder de rechter muisknop een ander menu hebben met slechts de mogelijkheden:

- Openen met Acrobat blabla
- Afdrukken
- Openen met
- UltraEdit-32
- Kopiëren naar blabla

Deze bestanden willen niet openen en ik kan ze niet verwijderen/naam wijzigen (optie ontbreekt domweg).

Iemand enig idee wat er hier aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen? Googlen en de GoT search leveren mij allemaal andere zaken op waar ik niets aan heb :'(

Edit:
Ik heb overigens al geprobeerd of het in Safe Mode wel lukt maar ook daar treedt dit probleem op.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorizzz op 27-07-2006 13:29 ]

• Jorizzz
Kick

Verwijderd

Hoe staan de Security Settings van die bestanden ingesteld?

• Jorizzz
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:30:
Hoe staan de Security Settings van die bestanden ingesteld?
Geen idee, ik kan het alleen van de folder zelf bekijken en daar lijkt alles normaal te staan...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jorizzz schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 15:29:
[...]

Geen idee, ik kan het alleen van de folder zelf bekijken en daar lijkt alles normaal te staan...
Gaat het daar dan niet gewoon al fout? Een bestand heeft ook gewoon een security-tabblad. Wat jij nodig hebt staat letterlijk in de Windows Clients - FAQ

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Jorizzz
sanfranjake schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:42:
[...]

Gaat het daar dan niet gewoon al fout? Een bestand heeft ook gewoon een security-tabblad. Wat jij nodig hebt staat letterlijk in de Windows Clients - FAQ
Nee helaas, van de andere pdfjes kan ik het wel gewoon inzien, alleen die paar bestanden, daar kan ik helemaal niets mee :'(

• Jorizzz
Kickje nog maar dan...
Is er echtniemand die dit weet?
Zo nee dan maar even een verse windows install, daarben ik toch wel weer aan toe

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
als het om een rechten probleem gaat zal een cleande install vermoedlijk ook niet werken...
Zorg alvast dat "simple file sharing" uit staat, zodat je de security tab ziet.
Ik gok dat de bestanden daar onder een anere account oid gezet zeijn, en je daardoor je rechten bent kwijtgespeeld. 10 tegen 1 moet je dan "ownership" nemen over de bestanden.

en de gneomee FAQ kan je alvats daarbij helpen ;).
Mocht dit niet lukken/niert de oorzaak zijn van je probleem; kijk de alleen-lezen instelling na en doe een schijfcontrole :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jorizzz schreef op zondag 30 juli 2006 @ 14:04:
Kickje nog maar dan...
Is er echtniemand die dit weet?
Zo nee dan maar even een verse windows install, daarben ik toch wel weer aan toe
Ik zou allereerst een chkdsk eroverheen halen, kans is groot dat met de warmte je schijf wat minder fris is als je denkt.
Desnoods maak je eerst een backup voor de zekerheid.
Chkdsk kan eventueel de security descriptors ook weer herstellen, al is de kans dat die bestanden onherstelbaar corrupt zijn aanwezig.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jorizzz
Simple file sharing stond al uit, chkdsk had ik al gedaan, idem voor schijfcontrole, maar het probleem is nu wel verdwenen.

Ik zal nog even vertellen hoe ik het nu heb opgelost voor mensen die hetzelfde probleem tegenkomen.

Het probleem was niet zozeer dat iemand anders eigenaar was van de bestanden, de bestanden bleken eigenaar-loos. Ik wist niet dat dat kon, maar uiteindelijk na wat heen en weer overnemen van bestands eigendommen heb ik de betreffende map waar alleen nog de 'corrupte' bestanden in stonden weg kunnen halen. De bewuste bestanden heb ik opnieuw gedownload en daarmee heb ik het probleem voor mij 'opgelost', al begrijp ik helaas nog niet (volledig) de oorzaak en oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorizzz op 31-07-2006 14:40 ]

Pagina: 1