Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vodafone en beltegoed geldigheid

Pagina: 1
Acties:

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Na jaren een Vodafone abo gehad te hebben heb ik begin dit jaar m'n abo beeindigd en om laten zetten naar pre-paid met nummerbehoud. Allemaal perfect verlopen.

Nu moet ik dus opwaarderen. Begin dit jaar een aantal keren gedaan, door bij de benzinepomp een kaartje te kopen. Geldigheid van het tegoed (20 euro) was toen een jaar.

Nu kwam ik er achter dat er veel veranderd is qua geldigheid.

7 mei heb ik voor het laatst met 20 euro opgewaardeerd, wat volgens de computer via 1200 nog tot 7 mei 2007 geldig is (een jaar dus). Zou ik nu weer met 20 euro opwaarderen dan is het slechts een half jaar geldig.

Ik vind dit persoonlijk weinig getuigen van klantvriendelijkheid en gezien het bericht dat Vodafone veel klanten verliest (abo of prepaid weet ik niet zeker) een zeer kwalijke zaak.

Meer gebruiken van m'n telefoon omdat Voda graag wil dat ik vaker m'n tegoed opwaardeer lijkt me niet echt de optie.

Mijn punt is;
  1. Ben ik de enige die deze verandering is opgevallen?
  2. Hoe is de geldigheid van andere providers?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
• Ben ik de enige die deze verandering is opgevallen?

Nee, mij was het ook opgevallen. Het was ook een opmerkelijke stap aangezien vodafone de enigste is die deze schema heeft ingevoerd.

• Hoe is de geldigheid van andere providers?

Allemaal 1 jaar geldig. Dus je moet 1x in het jaar een belletje maken, dan vervalt je nummer niet. En je beltegoed moet je in dat jaar opmaken. Dus ongewijzigd. Ik vind het persoonlijk een slechte stap van vodafone, echter in de praktijk zullen weinig mensen hier last van hebben. Maar dat betekent niet dat ze er niet zijn :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Waarom wil Voda zich dan op zo'n kansloze manier onderscheiden van andere providers?

• DaannO
Gunner schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 22:20:
Waarom wil Voda zich dan op zo'n kansloze manier onderscheiden van andere providers?
Waaarschijnlijk om mensen toch te dwingen om meer beltegoed te kopen zodat vodafone meer omzet heeft. Ik zou me geen andere reden kunnen bedenken nu. Eèn ding is wel duidelijk, en dat is dat ze de klant niet tegemoet zo komen :)

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-11 21:15
Ik ben ook overgestapt van Voda naar Telfort, om de reden dat ik nooit bel (af en toe, 3x per jaar ofzo) maar toch steeds mijn beltegoed moet opwaarderen, met wel 20 EURO!!! (laagste bedrag bij voda). Dat is je reinste onzin, 20 euro opwaarderen, omdat je 3x per jaar belt. Bij telfort moet je 1 keer per jaar opwaarderen met €10, dat valt dus nog mee. Maar Voda kan voor mij de pot op met die hoge kosten, en het steeds opwaarderen...

Verwijderd

DaannO schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 20:21:
• Hoe is de geldigheid van andere providers?

Allemaal 1 jaar geldig. Dus je moet 1x in het jaar een belletje maken, dan vervalt je nummer niet. En je beltegoed moet je in dat jaar opmaken. Dus ongewijzigd. Ik vind het persoonlijk een slechte stap van vodafone, echter in de praktijk zullen weinig mensen hier last van hebben. Maar dat betekent niet dat ze er niet zijn :)
Nee hoor, bij Orange, KPN en T-Mobile is je tegoed onbeperkt geldig mits je eenmaal per 6 maanden belt. Je mag dan jaren met je tegoed doen.

• DaannO
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 02:58:
[...]

Nee hoor, bij Orange, KPN en T-Mobile is je tegoed onbeperkt geldig mits je eenmaal per 6 maanden belt. Je mag dan jaren met je tegoed doen.
Idd, ik zat met 1 jaar in mn hoofd. In iedergeval is de rest niet gewijzigd, dat bedoelde ik :P

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

mcandor schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 22:33:
Ik ben ook overgestapt van Voda naar Telfort, om de reden dat ik nooit bel (af en toe, 3x per jaar ofzo) maar toch steeds mijn beltegoed moet opwaarderen, met wel 20 EURO!!! (laagste bedrag bij voda)
Dan ben je niet echt op de hoogte, als je via internet opwaardeert dan is €10,- het minimum.
Ik blijf lekker bij Vodafone, het bereik is vaak beter dan bij Kpn, die bijna standaard in gebouwen weg valt terwijl Vodafone dan nog 3 streepjes heeft.
Ook extra's als gprs zijn bij Vodafone niet al te duur met een bundel, kijk maar bij Kpn wat gprs of umts met of zonder bundel kost :X

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
overigens vind ik het niet vreemd dat vodafone dit doet vanuit een bedrijfseconomisch oogpunt. Ik kan me bijna niet voorstellen dat telfort niet geld toelegt op een prepaid klant die voor een tientje in het jaar belt. Dat tientje is simpelweg niet voldoende om de gemaakte kosten te dekken, denk maar aan een telnr, mastcapaciteit, billing capaciteit, verkooppunten, reclame e.d.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wanneer je via internet opwaardeerd is je tegoed nog wel een jaar houdbaar. Waarschijnlijk wil vodafone klanten stimuleren om internet te gebruiken omdat dat een stuk goedkoper is (geen distributie en productie kosten van die kraskartonnetjes)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Janoz schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:17:
Wanneer je via internet opwaardeerd is je tegoed nog wel een jaar houdbaar. Waarschijnlijk wil vodafone klanten stimuleren om internet te gebruiken omdat dat een stuk goedkoper is (geen distributie en productie kosten van die kraskartonnetjes)
Das dan wel heel tegenstrijdig met wat ik hier zie;

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0f9bbfbd1d57b0cf68ae0ee64ea70dd2/full.jpg

• maarud
Gunner schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:24:
[...]

Das dan wel heel tegenstrijdig met wat ik hier zie;

[afbeelding]
daarom ben ik dus overgestapt :P

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik wil best overstappen maar is dat mogelijk met pre-paid naar een andere operator?

• maarud
Gunner schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:49:
Ik wil best overstappen maar is dat mogelijk met pre-paid naar een andere operator?
ja hoor, no-problem. Koop bij die operator online (of in de winkel, maakt voor de prijs niet uit (bij Telfort iig) zo'n sim-pakket (meestal 10 euro + 15 euro beltegoed) en laat je nummer overzetten...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:55

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb al 8 jaar Vodafone en ik geloof dat het tijd wordt om ze te verlaten als ik dit allemaal weer zie. Ze zijn in verhouding hartstikke duur (ik betaal nogsteeds 18 euro voor 60 minuten bellen per maand) aan abonnement en met prepaid is 't allemaal niet goedkoper (heb ik als 2e nummer). Gaat goed Vodafone :{

[ Voor 6% gewijzigd door Exirion op 28-07-2006 13:01 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik heb net gesproken met iemand van de klantenservice. Maar ze moet me zodirect terug bellen door een storing in het systeem :X

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ben zojuist teruggebeld.

Ze gaan een klacht deponeren en kijken wat er mogelijk is. Heb er meteen maar bijverteld dat een (eenmalige?) uitzondering vrij nutteloos is aangezien mijn vrouw hetzelfde probleem heeft (ook dus vodafone pre-paid klant).

We wachten af, maar illusies maak ik me iig niet.

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Gunner schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 14:37:
Ben zojuist teruggebeld.

Ze gaan een klacht deponeren en kijken wat er mogelijk is. Heb er meteen maar bijverteld dat een (eenmalige?) uitzondering vrij nutteloos is aangezien mijn vrouw hetzelfde probleem heeft (ook dus vodafone pre-paid klant).

We wachten af, maar illusies maak ik me iig niet.
Heb je al wat vernomen?

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Nee, maar binnen 2 dagen verwacht ik niets. Ik maak me ook niet echt illusies over de uitkomst. Hooguit zullen ze m'n beltegoed langer geldig maken maar dat is niet echt een oplossing.

Waarschijnlijk ga ik na m'n vakantie m'n nummer porteren naar KPN pre-paid.

Pagina: 1