Ik ben op zoek naar een ethernet powerswitch zoals: deze maar kan ze alleen maar ver over de 200-300 euro vinden en vroeg me af of jullie misschien ergens een adresje wisten waar een ethernet powerswitch goedkoper te halen is. (hoeft dus niet bovenstaande te zijn) ik kan ze in de pricewatch niet vinden en heb ook hier al gezocht en mijn favoriete webwinkels maar ze blijken lastig te krijgen te zijn.
Dat ding kan je een PC aan laten zetten d.m.v. je netwerkverbinding?
Nog nooit gehoord van Wake On Lan zeker... Dat zit tegenwoordig in bijna elke PC.
Nog nooit gehoord van Wake On Lan zeker... Dat zit tegenwoordig in bijna elke PC.
Verwijderd
met dat ding kunt je alles aanzetten wat je wilt via internet en ik denk niet dat mijn kofiezet WOL heeft
OK, daar heb je een puntVerwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:00:
met dat ding kunt je alles aanzetten wat je wilt via internet en ik denk niet dat mijn kofiezet WOL heeft
Nee gaat er ook om dat als een server crashed hij remote even uit gezet kan worden en daarna weer aan. WOL werkt niet echt als je pc al aanstaat
Daarbij kan je hiermee inderdaad nog veel meer apparaten aan en uitzetten
APC heeft power units met seriele interface (heb er vorige week nog 1 in mijn handen gehad), ff kieken welk type het ook alweer is...
Bingo!
http://www.apc.com/resour...index.cfm?base_sku=AP7920
*edit*
Hehe, lees net dat die krengen 500 euro zijn... Best veel geld voor iets dat weinig voorsteld
Bingo!
http://www.apc.com/resour...index.cfm?base_sku=AP7920
*edit*
Hehe, lees net dat die krengen 500 euro zijn... Best veel geld voor iets dat weinig voorsteld
[ Voor 20% gewijzigd door Mishmash op 27-07-2006 13:54 ]
Dat vond ik dus ook al. Dus ik hoopte dat iemand ergens een goedkopere had gezien*edit*
300 euro vind ik gewoon teveel voor een powerswitch die alleen een lichtgewicht webservertje heeft een (zwaar relais?) en een ethernetpoort...
volgens mij heeft z'n budget merk (weet niet meer welke) ooit een stekkerdoos met ethernet en usb uitgebracht dan kon je apparaten via web interface of usb progje aan een uit zetten.
ik zelf gebruik alleen maar apc masterswitches maar die krengen zijn tering duur.
en een echte tweaker kan er altijd een zelf maken
ik zelf gebruik alleen maar apc masterswitches maar die krengen zijn tering duur.
en een echte tweaker kan er altijd een zelf maken
Je kan prima een router hiervoor (mis)bruiken, de cheepo seex dingen van ~25 euro kan je vrij simpel een flink aantal relais aanhangen.
Je kan ook indien het meerdere servers zijn dat je ze 'doorlust' en je dus server a vanaf b kan schakelen oid.
Je kan ook indien het meerdere servers zijn dat je ze 'doorlust' en je dus server a vanaf b kan schakelen oid.
Ik heb nog wel een ding waarmee je via een analoge telefoonlijn 16 contactjes kunt bedienen. Daar kun je bijvoorbeeld de reset knop van de pc mee bedienen. Maar dan heb je dus een telefoonlijntje nodig.
Pagina: 1