Toon posts:

Welke AGP videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 9700pro heeft het begeven dus ik zoek nog een leuk agp kaartje van iets boven de €100.
Ik heb wat rondgesurfd en ik kan niet kiezen tussen deze 3:

Leadtek GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (€103,-)
Club3D/sparkle GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (120,-)
Sapphire Radeon X1600 Pro 256MB DDR2 (€110,-)

Ik kan er niet veel (up to date) reviews/benchmarks over vinden dus welke is de beste koop?

Verwijderd

Ik ben ook net over van mijn 9700 Pro.

Naar een asus 6800le. Heb alle pipelines en shaders kunnen unlocken en draait nu als een tierelier :D
De kaart koste mij 124 euro en dat is een paar maanden geleden bij alternate.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
De 7600GS is de snelste van de 3

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 10:23
Nou ik zou zeggen zoek even. Ik heb nu ff 2 minuten de tijdgenomen om op google the zoeken en hier heb je direct vergelijk tussen de 1600 en 7600gs. Zelf zou ik zeggen, neem een 7800gs agp. Ik weet echter niet of dit overkill is voor je systeem aangezien je je specs niet hebt gepost. Dus als je hulp wilt, kan je die het beste ook even vermelden. Dus mijn advies zoek de volgende keer ff wat langer en geef duidelijker aan wat je voor specs heet. Maar volgens mij is voor die net boven de 100 euro de 7600gs net wat meer bang per euro.

[ Voor 28% gewijzigd door Gizzy op 27-07-2006 11:31 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga liever niet bezig met unlocken. Wil ook niet dat ie warmer wordt dan ie aankan.

Energizer: anders lees je mijn sig even. In die benchmark staat maar 1 van die kaarten. In die edit van je gaat het om de pci-e versie volgens mij.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 11:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:26:
Ik ga liever niet bezig met unlocken. Wil ook niet dat ie warmer wordt dan ie aankan.
Steld niets voor, dit gaat gewoon softwarematig. Of het werk bij je kaart of niet. en mijn temps zijn 65 graden bij stressed zoals pray (alles ultra high en 1280X1024). stock cooled :*) .

Dit is wat anders dan overklocken. de GPU en MEM draait nog steeds op dezelfde waardes. Dit kan echt een erg grote boost zijn voor je preformance, eigenlijk zonde als je daar geen gebruik van maakt.

Ik zou ook voor die 7600GS gaan.

Ik merk wel dat mijn CPU een stuk harder moet werken met al dit visueel geweld. Temps van mijn CPU zijn een stuk hoger :9

EDIT: ik zie dat de 7600GS maar 3 pipelines en 3 shaders heeft :? Ik heb nu met mijn 6800le 4 pipelines en 6 shaders. dus ik denk niet dat die kaart sneller is. (tenzij je hem verder unlocked)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 11:49 ]

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:30
Ik heb zondag deze AGP kaart besteld:

http://www.alternate.nl/h...rue&artno=JAGN31&#tecData

MSI Geforce 7600GS (zou vandaag binnen zijn, maar nog niets gehad.. misschien vanmiddag nog!)

Ik heb dezelfde vergelijking als jou gemaakt en ben erachter gekomen dat dit de snelste van de 3 is, maar dat kunnen we natuurlijk alleen maar in de praktijk testen :)

Ik ga overigens van een Geforce4TI 64MB naar deze kaart.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Verwijderd

Topicstarter
Weet je ook of die beter is dan die club3d? Die msi is wel 10 euro duurder

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kwa snelheid van de kaart maakt het merk meestal niets uit. Als de mem en core snelheden het zelfde zijn zullen de kaarten van alle merken vrijwel gelijk presteren.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 27-07-2006 13:21 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik zou voor de 7600GS gaan, die is goed over te klokken en sowieso wat beter dan de meeste 6800-kaarten. Voor de rest maakt het geen drol uit wat voor merk je neemt, in principe gaat het alleen om de randaccessoires die je erbij koopt. Scheelt het €20 dan neem je een Bulk (= kale) versie :) .

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:31:
[...]

Steld niets voor, dit gaat gewoon softwarematig. Of het werk bij je kaart of niet. en mijn temps zijn 65 graden bij stressed zoals pray (alles ultra high en 1280X1024). stock cooled :*) .
Wat stelT niets voor? Er zijn zat kaarten die je sneller kan laten draaien zonder Windows-programma's zoals RivaTuner. De kans dat het dan wel/niet werkt is helemaal afhankelijk van het type mod (firmware, voltmods etc) en de research die je zou doen naar de mod.

PrEy is trouwens een slecht voorbeeld; gebaseerd op een verouderde engine die al in ontwikkeling was toen jouw kaart nog de hoofdprijs op moest brengen; als je nu Oblivion op die resolutie zou draaien, zou je ook sneller gaan denken over overklokken tijdens de dia-show... :X

En zoals een aantal mensen al riepen; de 7xxx-serie in AGP heeft beste prestaties en daar zijn genoeg voorbeelden van te vinden op het internet. Hou er wel rekening mee dat je misschien niet de prestaties haalt die op sommige sites genoemd worden; de rest van jouw systeem zal snel de bottleneck worden (wijst naar 5400RPM en 2600+).

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 27-07-2006 13:27 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De keuze tussen 6600, 7600GT en X1600 is appeltje eitje. Hier zijn dus echt wel voldoende reviews over te vinden want dit zijn zeer populaire kaartjes. Zie ook de sticky van VB voor meer info.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.