[XP] schijf verschijnt niet in verkenner

Pagina: 1
Acties:

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Ik heb in mijn XP-systeem een dynamic disk (disk 2) met daarop een volume (E:).
De schijf werkt prima, maar verschijnt niet in de verkenner. Wel als ik in de adres-balk E: heb ingetoetst. Hoe kan ik deze schijf permanent zichtbaar maken.

Het was eerst een basic-disk, maar dit had hetzelfde probleem.

Houdoe

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je toevallig niet ergens een schijfletter verborgen? Windows heeft namelijk de mogelijkheid schijfletters te verbergen (maar die zijn dan wel gewoon bereikbaar als je E: inramt). Kijk eens naar hoe je rechten zijn ingesteld.

• Witte
Ja, zoiets moet het zijn... Ik kan alleen nergens dat bepaalde 'vinkje' vinden.

Houdoe

• Witte
Weet echt *niemand* me dit te vertellen?

Houdoe

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:08

lier

MikroTik nerd

Wat je kan controleren:

Diskmanagement, zijn hier nog vreemde zaken te zien ?
Heb je eerst een cardreader aangesloten (gehad) en later de disk toegevoegd ?
Bekijk eens net use /?.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Witte
lier schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 09:18:
Wat je kan controleren:

Diskmanagement, zijn hier nog vreemde zaken te zien ?
Heb je eerst een cardreader aangesloten (gehad) en later de disk toegevoegd ?
Bekijk eens net use /?.
In diskmanagement zie ik geen vreemde zaken. Elk volume ziet er qua eigenschappen identiek uit.
Een cardreader is er nooit op aangesloten geweest, wel een memory-stickje. Maar dit pas nadat het bewuste volume was toegevoegd. Overigens doet het probleem zich al langere tijd voor.

net use /? Wat zou ik hierin moeten zien, ik kan hier toch alleen maar dingen voor netwerkvolumes regelen?

Op zich kan ik ermee leven dat het niet opgelost kan worden... Het volume werkt prima, alleen onzichtbaar...

Houdoe

Verwijderd

tweakui al eens geprobeerd?

http://malektips.com/xpwtw0023.html

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 18:48

996

Zelf heb ik ooit het volgende enigzins vergelijkbare probleem gehad:

Camera via USB aangesloten op Windows XP pc, normaal verschijnt er dan een driveletter. Die verscheen bij die bepaalde PC echter niet.
Bleek da het programma TweakUI was geïnstalleerd en daarin was aangegegeven dat er geen driveletter hoger dan C:\ mocht worden gebruikt !!!!!

Kortom: heb je TweakUI geïnstalleerd ?

[ Voor 0% gewijzigd door 996 op 02-08-2006 14:53 . Reden: Net te laat, zie hierboven. ]

• Witte
Ik had Tweak UI niet geinstalleerd. Heb ik net even gedaan, alle vinkjes voor de schijven ingeschakeld, reboot: geen succes.

...en nu doet de schijf niets meer :'( . Volgens de event-log heeft hij zelfs bad-blocks en in disk-management staat hij als off-line! Re-activate wil niet.

[ Voor 42% gewijzigd door Witte op 02-08-2006 16:40 ]

Houdoe

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
misschien is het schijfie ziek? Tooltje van de fabrikant er op los gelaten?

specs

• Witte
Ik ga nog proberen met Get Data Back er iets vanaf te halen, en daarna begraven maar.
(is ook al wel erg oud schijfje, Seagate ST12400N 2 GB SCSI-2-schijfje, codename 'HAWK 2')

Houdoe

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
al eens geprobeerd via computer management een andere drive letter aan die schijf te hangen? e: veranderen in bv x: en verschijnt de schijf dan wel in verkenner?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maar wanneer je de schijf eenmaal benadert via de adresbalk van de verkenner, dan werkt het toch wel? Ik denk dat dit meer een Windows-kwestie is dan een hardware-kwestie. Als je kunt bevestigen dat de schijf verder dan prima werkt, dan verplaats ik dit topic wel naar Windows Clients :)

• Witte
BalusC: Ik denk dat dat niet meer hoeft. Operatie is mislukt, patient overleden.

Houdoe

Pagina: 1