[Access] ole objecten in subform

Pagina: 1
Acties:

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
ik ben nog bezig met een al eerder genoemde dbase. Inmiddels heb ik een form waarin alle gegevens van tabel 1 staan en een subform. Deze laatste roep ik op door een klik op het hoofdform. In de subform staan de afbeeldingen weergegeven van de OLE objecten die ik in tabel 2 (onderliggende tabel) heb zitten.

Het meeste wordt goed weergegeven zoals powerpoint presentaties en word documenten. Maar 1 word document wordt niet weergegeven. Ik had hier eerder een bericht geplaatst over tekst van een internetpagina. Ik heb hier inmiddels zelf iets opgevonden dmv tekstvakken. Het vreemde is dat als ik een leeg document (met alleen tekstvakken) als ole object erin plaats deze wordt weergegeven in het subformulier. Maar plaats ik een ingevuld bestand in de tabel als ole object. Dan wordt deze niet weergegeven in de subform. Ik heb niks veranderd in instellingen ofzo. Ik heb het bestand wel opgeslagen voor een eerdere office versie (dus opslaan als en dan bij opslaan als). Verder heb ik de bestandsnaam gewijzigd. Maar hij verschijnt niet in het subform. Ik krijg dan een melding dat er geen ole object instaat terwijl dat wel het geval is.

Wat doe ik verkeerd?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:18

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb redelijk veel met OLE ingesloten objecten gedaan, en erachter gekomen dat ik die methode liever niet gebruik. Ik heb het idee dat er op de achtergrond een hoop smerige hacks zijn toegepast door MS om het hele OLE systeem in Access werkbaar te maken.

Kan je de bestanden die je gebruikt hebt om te testen ergens uploaden? Ik zou er toch graag eens naar kijken voor je. Uit je beschrijving kan ik zo in ieder geval niet opmaken wat er verkeerd gaat.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Boss schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:50:
Ik heb redelijk veel met OLE ingesloten objecten gedaan, en erachter gekomen dat ik die methode liever niet gebruik. Ik heb het idee dat er op de achtergrond een hoop smerige hacks zijn toegepast door MS om het hele OLE systeem in Access werkbaar te maken.

Kan je de bestanden die je gebruikt hebt om te testen ergens uploaden? Ik zou er toch graag eens naar kijken voor je. Uit je beschrijving kan ik zo in ieder geval niet opmaken wat er verkeerd gaat.
De reden dat ik OLE gebruik is dat ik dit doe voor een instantie. Ik heb er hier thuis aan gewerkt maar die man moet het ook kunnen gebruiken dus hyperlinks is niet echt toepasbaar hier.

http://rapidshare.de/files/27193081/ole_objecten.zip.html Dit zijn de bestanden. Het bestand Rotselaar is het probleem geval. Heb je de database zelf ook nog nodig?

Alvast heel erg bedankt voor je hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door vuurfreter op 27-07-2006 13:13 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:18

Boss

+1 Overgewaardeerd

In plaats van in OLE objecten zou je ook via streams de bestanden in de database kunnen laden. Dan heb je net wat meer controle over het geheel dan via OLE.

Ik ben nu niet in de gelegenheid om uitgebreid te testen, maar zal vanavond even kijken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.