Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke Firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn download snelheid wordt voor een groot deel geblocked door Seagate en Zonealarm, daardoor heb ik ze er beide afgehaald en kwam er per toeval achter dat de ingebouwde vuurmuur van WinXP mij dit probleem niet geeft.
Aangezien men niet echt te spreken is over de vuurmuur van WinXP zoek ik een goed alternatief.

Ik zou graag willen weten hoe je een firewall moet instellen om dergelijke problemen te voorkomen.
Het mooiste zou zijn dat je weinig totot niets hoeft in te stellen, met Zonealarm dacht ik dat gevonden te hebben, maar op de 1 of andere manier zie ik iets over het hoofd.

Iemand enig idee?

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
Je zou kunnen kijken naar een hardwarematige firewall?
Dan kun je er zeker van zijn dat je niet merkt dat die er tussen draait!

En ze zijn vaak iets uitgebreider dan softwarematige firewalls :)

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Net aan de Windows-firewall hoef je weinig in te stellen. En je bent in principe tegen het verkeer beschermd waar je anders t kwetsbaarst voor bent, namelijk inbound spul waar jij niet om gevraagd hebt. Ik gebruik 20x liever de Windows firewall dan Sygate/ZoneAlarm/wat voor vorm van Internet Security (Suite) dan ook. Als je zelf niet op foute sites vanallerlei meuk gaat installeren, en je hebt een goeie virusscanner, is imo de standaard firewall prima.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben ook wel benieuwd of er nog alternatieven zijn. Ik heb slechte ervaringen met de windows firewall en zonealarm. Windows firewall blockt bij mij aldoor mijn netwerkshares en webserver. Als ik dan de settings weer op default zet werkt het vaak weer, maar al snel wordt alles gewoon weer geblockt. Overigens heb ik er op andere PC's geen last van, maar ik weet niet wat nou de oorzaak is.

Zonealarm heb ik toen maar geprobeerd als alternatief, maar die blockt ook mijn netwerkshares en zorgt er vaak voor dat mn hele internet niet werkt (moet hem dan afsluiten, waarna alles weer werkt). Volgens mij komt dit omdat Zonealarm onderscheid maakt tussen je internet-netwerkkaar en je LAN-netwerkkaart, met elk een eigen beveiliging. Ik heb echter 1 netwerkkaart voor LAN en internet (achter router), waardoor de boel volgens mij te streng gefirewalld wordt. Normaal gebruik ik dan geen firewall, maar liever wel als ik DMZ in mn router aanzet... (p2p downloaden gaat dan sneller).

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 27-07-2006 09:47 ]

• qwaurck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-10 21:31
WIl je een complete firewall dan zou ik FREESCO www.freesco.org gebruiken.
Tis gratis en heeft zeer veel extra packages (functies).
Of je gebruikt de Windows Firewall, deze werkt ook goed genoeg zoals misbehavingman hierboven ook al zegt.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hmja, bij freesco moet je meteen een complete PC neerzetten. Ik denk niet dat dat is wat de TS bedoelt. Ws. doelt ie op personal firewall-software.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De Windows firewall zou ik niet echt een firewall willen noemen. Het is niet meer of minder dan een simpel packet filter dat alleen inkomend verkeer bekijkt en waar zelfs niet van duidelijk is of hij alles wel goed blocked. Een moderne firewall biedt veel meer zoals applicatie level screening, inkomend en uitgaand verkeer screenen, statefull inspection, proxy mogelijkheid etc.

Kijk eens naar Outpost Pro zou ik zeggen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 15:05
En als je het helemaal pro wilt doen bouw je je eigen dedicated firewall met ipfirewall of packetfilter. Kan je je oude pentium of 486 toch nog omtoveren tot iets nuttigs.

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
silentsnake schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 09:52:
En als je het helemaal pro wilt doen bouw je je eigen dedicated firewall met ipfirewall of packetfilter. Kan je je oude pentium of 486 toch nog omtoveren tot iets nuttigs.
Of je haalt gewoon een kleine hardware firewall :) Merk je helemaal niks van! en je zit lekker achter een dikke firewall!

Naam van dat ding is me even ontschoten :(

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:32

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Palomar schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 09:46:
Ik ben ook wel benieuwd of er nog alternatieven zijn. Ik heb slechte ervaringen met de windows firewall en zonealarm. Windows firewall blockt bij mij aldoor mijn netwerkshares en webserver. Als ik dan de settings weer op default zet werkt het vaak weer, maar al snel wordt alles gewoon weer geblockt. Overigens heb ik er op andere PC's geen last van, maar ik weet niet wat nou de oorzaak is.

Zonealarm heb ik toen maar geprobeerd als alternatief, maar die blockt ook mijn netwerkshares en zorgt er vaak voor dat mn hele internet niet werkt (moet hem dan afsluiten, waarna alles weer werkt). Volgens mij komt dit omdat Zonealarm onderscheid maakt tussen je internet-netwerkkaar en je LAN-netwerkkaart, met elk een eigen beveiliging. Ik heb echter 1 netwerkkaart voor LAN en internet (achter router), waardoor de boel volgens mij te streng gefirewalld wordt. Normaal gebruik ik dan geen firewall, maar liever wel als ik DMZ in mn router aanzet... (p2p downloaden gaat dan sneller).
Huh? Dan doe je toch iets fout. Je kunt dit in Zonealarm perfect instellen, gewoon de ip-adressen van je eigen pc's in de trusted zone zetten, voldoet al. Let wel op: er zijn fouten met versie 6.5 bekend, ik zou je dan wel versie 6.1 aanraden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 09:49:
hmja, bij freesco moet je meteen een complete PC neerzetten. Ik denk niet dat dat is wat de TS bedoelt. Ws. doelt ie op personal firewall-software.
Dat bedoel ik idd! :)

*Bedankt voor alle reacties tot dusver!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dit topic al doorgelezen?
[rml][ Firewalls] discussietopic[/rml]

Zo zijn er met de search meerdere topics te vinden waar je misschien iets aan hebt. Deze vraag is namelijk al redelijk vaak voorbij gekomen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Dat topic heb ik niet gelezen, dit aangezien ik ook een probleem heb mijn internet-snelheid icm bv de Seagate en Zonealarm.

Er zijn idd een aantal topics waarin ik verder kan, sorry voor het ongemak!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2006 11:19 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.