Toon posts:

WSUS - Later opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen,
bij het approven van updates hebben gebruikers NIET de mogelijkheid voor het gebruik van de knop "Later opnieuw opstarten".

Ik zou graag willen weten hoe anderen dit hebben opgelost of misschien een geheel andere manier van approven van updates gebruiken.

Gaarne jullie reacties.

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29
Je zou alle PC's 's nachts aan kunnen laten staan en dan uitrollen?
Moet de baas wel de stroomrekening betalen...

Wat je ook kan doen is de gebruikers instueren dat ze hun PC aan laten staan, en dan elke dag rond een uur of 7 alle PCs centraal uitschakelen. Als er dan updates zijn kan je ze tussen 18:30 en 19:00 uitrollen.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Zit in de Policy editor:
Computerconfiguratie - Beheerssjablonen - Windows Onderdelen - Windows Update:
  • Niet automatisch opnieuw opstarten na geplande installaties van Automatische updates

Verwijderd

Topicstarter
Klopt inderdaad. Deze staat ENABLED, maar toch gaat de machine 5 minuten aftellen en dan automatisch rebooten.
Pannenkoekkie schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 09:22:
Zit in de Policy editor:
Computerconfiguratie - Beheerssjablonen - Windows Onderdelen - Windows Update:
  • Niet automatisch opnieuw opstarten na geplande installaties van Automatische updates

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen,
zijn er nog mensen die hier iets mee kunnen?

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb hier hetzelfde probleem. Ik bookmark het topic gelijk even

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je een deadline ingesteld? Een deadline overruled altijd de rest :)

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er op dat we dan toch de enige zijn met dit probleem...

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 12:21
computer configuration - administrative templates - windows components - windows update

dan Delay restart for scheduled Installations op Enabled en tijd op 999 minuten, hetzelfde bij Re-prompt for restart with scheduled installations.

misschien dat dat helpt? tenminste je hebt 999 minuten om de pc zelf opnieuw op te starten.

Verwijderd

Topicstarter
Is dat dan de enigste mogelijkheid?
Ik zoek eigenlijk een mogelijkheid zodat ze zelf de pc kunnen herstarten wanneer ze willen.
Sicko schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 10:47:
computer configuration - administrative templates - windows components - windows update

dan Delay restart for scheduled Installations op Enabled en tijd op 999 minuten, hetzelfde bij Re-prompt for restart with scheduled installations.

misschien dat dat helpt? tenminste je hebt 999 minuten om de pc zelf opnieuw op te starten.

• Sicko
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 08:36:
Is dat dan de enigste mogelijkheid?
Ik zoek eigenlijk een mogelijkheid zodat ze zelf de pc kunnen herstarten wanneer ze willen.
[...]
jij bedoelt dus dat ze een schermpje krijgen met daarin de melding dat de pc over 5 minuten wordt herstart en de optie om dat later te doen is grijs.
Als je de users local admin maakt kunnen ze deze optie wel gebruiken.
verder is het niet mogelijk om bij een Scheduled Install met een normale user zelf te kiezen om later opnieuw op te starten.
Als je ervoor kiest om de user te laten bepalen wanneer ze de updates installeren dan krijgen ze de keuze om later te herstarten weer wel als gewone user.

Verwijderd

Topicstarter
Local admin is geen optie.
Je laatste zin begrijp ik eigenlijk niet.
Sicko schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 11:30:
[...]

jij bedoelt dus dat ze een schermpje krijgen met daarin de melding dat de pc over 5 minuten wordt herstart en de optie om dat later te doen is grijs.
Als je de users local admin maakt kunnen ze deze optie wel gebruiken.
verder is het niet mogelijk om bij een Scheduled Install met een normale user zelf te kiezen om later opnieuw op te starten.
Als je ervoor kiest om de user te laten bepalen wanneer ze de updates installeren dan krijgen ze de keuze om later te herstarten weer wel als gewone user.

• Sicko
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:03:
Local admin is geen optie.
Je laatste zin begrijp ik eigenlijk niet.
[...]
Je hebt bij de Configure Automatic Updates policy de opties:

2-Notify for download and notify for install
3-Auto download and notify for install
4-Auto download and schedule the install
5-Allow local admin to choose setting

Jij hebt waarschijnlijk optie 4 gekozen, hierdoor is het voor een user zonder local admin rechten niet mogelijk om te kiezen voor de optie Restart later.
Zodra je optie 2 of 3 kiest kunnen de gebruikers zelf kiezen wanneer ze willen installeren en krijgen ze na de installatie wel de optie Restart later, nadeel van deze opties is dat sommige gebruikers geen updates zullen installeren.

dus simpel gezegt is het niet mogelijk om optie 4 te gebruiken en users zelf te laten bepalen wanneer ze willen herstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er ook bang voor.
Toch raar dat hier niet beter over nagedacht is.....
Sicko schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 13:17:
[...]

Je hebt bij de Configure Automatic Updates policy de opties:

2-Notify for download and notify for install
3-Auto download and notify for install
4-Auto download and schedule the install
5-Allow local admin to choose setting

Jij hebt waarschijnlijk optie 4 gekozen, hierdoor is het voor een user zonder local admin rechten niet mogelijk om te kiezen voor de optie Restart later.
Zodra je optie 2 of 3 kiest kunnen de gebruikers zelf kiezen wanneer ze willen installeren en krijgen ze na de installatie wel de optie Restart later, nadeel van deze opties is dat sommige gebruikers geen updates zullen installeren.

dus simpel gezegt is het niet mogelijk om optie 4 te gebruiken en users zelf te laten bepalen wanneer ze willen herstarten.
Pagina: 1